Ga naar inhoud

Lengte hydraulische koppelingleiding


CDA441
 Delen

Aanbevolen berichten

Omdat mijn hoofdkoppelingcilinder rubberen deeltjes uitspuugt en vloeistof snel bruin wordt, heb ik het voorgevoel dat mijn kabel al verouderd is.

Hoewel: HEL koppelingleidingen vind ik toch wel aan de dure kant. Ik wil ook mijn cilinders opnieuw opbouwen zodat alles in 1 keer goed is gedaan.

Ik heb een goedkopere aanbieder gevonden, maar ik vraag mij dan nog steeds af welke lengte ik aan hem moet doorgeven.

 

Heeft iemand misschien een idee van hoe lang deze koppelingsleiding is? Het zal me goed helpen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je weet dat het niet alleen de lengte is maar ook de aansluitingen die onder een bepaalde hoek zitten?

Qua lengte verwacht ik dat er niet veel zijn die dat weten dus je eigen even nameten geeft het snelst een antwoord ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, ja dat dacht ik al, lijkt me niet dat er veel owners zijn die de koppelingleiding vervangen :P

Zal straks even alles uit elkaar halen om alles na te meten, kan het dan hier posten :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds mijn slangen vervangen door op maat gemaakte Hel maar die waren aangepast aan mijn superbike stuur en die van de remmen waren weer compleet anders door het verwijderen van de DCBS.

Maar je hebt het alleen over de koppeling. Besef wel dat die van de remmen net zo oud zijn en van hetzelfde materiaal en dezelfde vloeistof die erin gebruikt wordt.

Als je denkt dat de koppelingsslang gaar is dan zijn naar alle waarschijnlijkheid ook de remslangen gaar en die lijken me toch wel een stukje belangrijker dan die van de kopeling, dat is vooral ongemak.

Een complete set is relatief duur voor een VTEC maar dat komt door dat DCBS waardoor er wat meer slangen nodig zijn en dus ook meer koppelingen wat eigenlijk 85% van de prijs is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de koppeling slang komt veel minder druk te staan dan remmen. Veel winst valt er dus qua performance niet te halen. Als de koppeling slang "versleten" is zou ik remmen zeker meenemen. 

 

Bij HEL UK is mijn ervaring dat ze de "hoek" van de banjo bouten precies gelijk hebben aan OEM.  Ik zou zeggen:vraag bij de goedkopere ff of zij dit ook garanderen.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, even gemeten: de koppelingslang is 1 meter lang, inclusief banjoaansluitingen.

Remmen zou ik ook wel graag doen, maar op het moment kan ik niet aan een DCBS/ABS kitje komen, ofja, niet de juiste.

Koppeling zal ik maar eerst vervangen omdat ik daar de meeste problemen mee heb. Remmen nog geen probleem.

De reden dat ik niet OEM rubber ga, maar eerder staalomvlochten is dat die toch even duur (of goedkoper) zijn dan OEM.


Voor de koppeling maakt de hoek van de banjobout niet zoveel uit omdat ze toch standaard op een "10°" hoekje staan ofzo. 

Ook tijdens het meten maar eens het voortandwielcover eraf gehaald, Jezus wat een rommel zat daar in! Als de Amerikanen het doorhadden zouden ze mijn motor invallen :') 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die meter klopt wel ja, dat is op mijn 36/2 ook zo. Ik denk er ook over na om de koppelingsleiding te doen, remleidingen zijn staalomvlochten.

Voor die van de koppeling laat ik er 1 uit china komen, oke,als die kapot gaat kan je niet meer koppelen, maar verder zie ik geen safety issues, wel een leuk prijsverschil. En waarom vervangen, ach omdat het kan🤔😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...