Ga naar inhoud

vfr1200f begrenst


robertpet
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ga zaterdag mijn Honda vfr1200f uit 2010 ophalen. Nu heb ik een vraag, is deze ook begrenst tot 250 kilometer. Als dat zo is is het moeilijk om die begrenzing eraf te halen.

 

Alvast bedankt,

 

Robert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic vanuit de rubriek "forum informatie" verplaatst naar de rubriek "techniek algemeen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of die specifieke 1200 nog begrensd is weet ik niet, maar standaard is dat inderdaad zo (ongeveer 270 op teller). De enige manier om er van af te geraken is een ECU reflash, maar daarvoor kan je niet bij de dealer terecht. Elders op het forum vind je meer info 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er ook aan te denken om tzt eens een VFR1200F te kopen.

Wat ik mij afvraag wat de topsnelheid van deze motor, zonder begrenzer, echt is ?

 

Er is hier vast wel iemand die de gaskraan eens heeft opengedraait met GPS er op :thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de begrenzer eraf, maar ik ben er nog niet toe gekomen om de topsnelheid op te zoeken. Op de autobahn kom ik enkel met bagage en dan met 3 volle koffers is 250+ me te link. Ik weet wel dat een Zwitser na de Guhl-flash 288 km/h op de GPS gezet heeft. Dit is ongeveer 310 op de teller. Meer laat de eindoverbrenging met de begrenzer aangepast op 11000 o/m volgens mij ook niet toe. Leuk is het in geen geval ... Het gemak waarmee je in geen tijd tot ver boven de 200 flitst geeft wel een kick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n vorige VFR1200F DCT met standaard Full Power (173 pk) van Honda, ging 276 op teller (mooi vlakke baan)
M'n huidige VFR1200F DCT restricted versie (116 pk) met Guhl Flash, doet alles identiek maw ook een 275 op teller.
Maar heb wel de indruk dat er verschil zit in topsnelheid als ik hem in manueel laat liggen of in Sport mode of in Drive mode.
Maar kan of wil dit voorlopig niet meer uitproberen,

daar ik een mooie brief toegestuurd gekregen heb met de vermelding:
Proficiat, we konden uw nummerplaat nog goed lezen aan 174 km/u (gecorrigeerd naar 163 km/u) daar waar u maar 90 km/u mocht.
(Kennedylaan Gent)
Maw, ik verwacht me een van de komende maanden aan een fikse geldboete, inclusief een paar weken mijn rijbewijs kwijt. 

En de fun is er voorlopig toch een beetje uit met dit in het vooruitzicht. :~

  • Sad 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zo'n bericht zit je inderdaad niet te wachten! Ik meen dat dit voorval zelfs de pers gehaald heeft...

Zoals ik al schreef zit de beperking in de eindoverbrenging. De DCT lijkt me  korter gegeard dan de manuele bak, als ik vergelijk op filmpjes.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd Klanlselder, ik las hier ergens dat ze de 300 zouden kunnen halen met een geschakelde Guhl,
dat zit er voor de DCT echt niet in......voor zover ik al geprobeerd heb....(en dat doe/deed ik bijna elke dag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De vraag is ook een beetje, is 't niet heel veel moeite voor die ene keer, ik rijd echt wel door maar tik toch zelden de 240 aan, in Duitsland af en toe is 't wel leuk natuurlijk om ff top aan te tikken, maar na een paar keer heb je dat ook wel gezien, de laatste keer voor mij was ook op vakantie 3 Jr geleden dat de wijzer op 267km/h stond van m'n fi. 

 

Ik snap 't idee wel, wil ook graag 't Max eruit halen, en iedere begrenzing druist ook bij mij tegen m'n gevoel in.... Heb sowieso t idee dat de computer zich tegenwoordig vaak toch al teveel bemoeid met 't vermogen, het leuke is daardoor dat je met je oude vfr nog steeds prima bij blijft bij de nieuwere motoren met soms veel meer vermogen op papier 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...