Ga naar inhoud

"Sabsteef" Firmware Reflash VFR1200F and VFR1200X


sabsteef
 Delen

Aanbevolen berichten

Daar ging ik de eerste keer ook vanuit maar ik was aangenaam verrast dat het via de ODB ging.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had Eelco bij de sleuteldag even op mijn motor laten rijden om de aanpassingen zelf even te voelen en die ging meteen een afspraak met je maken geloof ik?

Zelf ben ik nog steeds erg blij mee en na de service beurt bij Phil Bakker loopt die nog mooier .

 

Gr Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag doorverwezen door @Ray
 

ik had nooit gehoord van Sabsteef en ging googlen naar “stabsteef”. Er kwam een paar interessante zoektermen naar boven😂

 

maar ik wil graag een afspraak met je maken. Ik gooi binnenkort een nieuwe uitlaat erop (puur voor the looks en het geluid) alleen ben weet ik nog niet welke het wordt. “Werkes” ziet er wel netjes uit. Ik hoop dat je daarna tijd voor me hebt! 
 

Inderdaad wel een beetje lastig met de corona tijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh. niet alles wat sabsteef heet ben ik he 😉. Corona is idd lastig.

 

Maand geleden ook remote een VFR getuned uit Australië. (maar ook daar weten ze nu wie ik ben.) dus als het lang aanhoud gaan we gewoon remote verder.

of anders zaterdag leveren en zondag weer ophalen 😉

voor nu,  stay safe:thumpup:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In oktober 2019 bij Steef geweest. Vanwege tijdgebrek nu pas mijn (korte) review voor de flash voor de 1200fd (dct) .

 

Sinds de flash rijdt hij een stuk soepeler en is er voelbaar meer koppel onderin. Daarnaast lijkt hij zeker meer pk’s te hebben 💪 De dipjes zijn weg en bij lage toerentallen kan ik zonder te bokken rustig cruisen. 
 

Al met al was het de barre tocht in de regen meer dan waard ☺️
 

Ik wil Steef bedanken voor de fijne flash, tips&trucks en de lekkere koffie 😉

 

 

90012C22-2198-4EBA-A41E-769F31B2F1D3.jpeg

0DB39C23-B3A7-4565-BD96-7F162F98C234.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het lezen na weer een positief bericht word ik steeds meer nieuwsgierig wat Sabsteef voor mijn motor kan betekenen.

 

Ik heb al contact gehad maar vanwege corona duurt het nog even. Helaas maar volledig te begrijpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Olliebol zei:

In oktober 2019 bij Steef geweest. Vanwege tijdgebrek nu pas mijn (korte) review voor de flash voor de 1200fd (dct) .

 

Sinds de flash rijdt hij een stuk soepeler en is er voelbaar meer koppel onderin. Daarnaast lijkt hij zeker meer pk’s te hebben 💪 De dipjes zijn weg en bij lage toerentallen kan ik zonder te bokken rustig cruisen. 
 

Al met al was het de barre tocht in de regen meer dan waard ☺️


 

Ik wil Steef bedanken voor de fijne flash, tips&trucks en de lekkere koffie 😉

 

 

 

 

ja, ik kan mij nog herinneren dat het bar en boos was. tnx voor de review  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kom deze zomer ook graag een x bij je langs..

 

krijgt de 1200F hier ook meer vermogen door , is dat al eens op een dyno getest ?

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft zo'n 1200f ook echt nodig, een beetje meer vermogen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, nee ik heb hem niet op de dyno gehad. ik heb er hier ook niet een in de buurt. 

ook (nog) niets van andere gehoord hierover. mijn doel is ook niet om hem sneller te maken ( ook al heb ik het idee dat hij dat wel is hoor)

maar vooral prettiger om mee te rijden. ik flash motoren over de hele wereld tegenwoordig ^_^. en heb geen klachten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt in elk geval meer vermogen waar je het het best kan gebruiken: bij het uitaccelereren van de bochten. Het verschil is zo uitgesproken dat het mijn reismakker al was opgevallen nog voor ik hem vertelde dat de VFR gechipt was. Hij stelde zich vragen omdat hij me met zijn KTM Super Adventure (160 pk en vooral 140 NM koppel) niet langer kon bijhouden bij hernemingen in tweede of derde, wat hem vooraf wel lukte. Of het topvermogen is toegenomen zou ik niet kunnen zeggen. Boven 6000 o/m kom ik niet zo vaak en daar is de 1200f (full power, niet de Belgische of Franse castraat) standaard ook al beresterk. Je kan wel de rev limiter wat opschuiven zodat je tot 11000 o/m kan doorgaan (175 op teller in tweede of 250 in vierde...), misschien een keer handig op circuit, maar vrij nutteloos op de openbare weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 @voodoo .  Nee niet dat hij het nodig heeft daarom vroeg ik het ook niet. Maar kan me voorstellen dat als er in de kenvelden diverse verbeteringen worden doorgevoerd er dus ook een vermogens verandering plaats vind en dit dus ook meer kan zijn.  Las eerder ergens dat met de flash van don guhl richting de 200 pk mogelijk was ( lijkt me ook wel erg veel ) 

 

Dyno uitdraai zou best interessant dus kunnen zijn om te zien wat het precies doet

 

 

maar nogmaals , deze zomer zou ik graag een afspraak maken 👍

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zulke verbeteringen zijn alleen mogelijk met enige hardware aanpassingen en dan een op maat gemaakt programma voor die specifieke motor.
Elke motor is anders en de algemene verbeteringen komen door het aanpassen van de bewust aangebrachte fouten in de ECU om aan de emissie eisen te voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...