Ga naar inhoud

"Sabsteef" Firmware Reflash VFR1200F and VFR1200X


sabsteef
 Delen

Aanbevolen berichten

Gekscherend noemde ik mijn 1200F een vliegmachien.

Dit is echter niet meer zo, na een bezoek aan Stefan (Sabsteef) in Vucht is het nu "raket.

Dacht je dat de VFR af fabriek snel is, heb je het mis.

Moest hij harder.....absoluut niet, maar onderin was het wachten op vermogen, dat is nu verdwenen.

Het verschil van de VFR1200F na de software update na de tweaks is gewoon geweldig.

Idd. zo had de VFR af fabriek moeten zijn.

 

Coevorden/Vught was zeer de moeite waard....en op tijd weer terug voor de avondklok!

 

Stefan, bedankt

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was het mijn beurt om bij Stefan langs te gaan.

De laatste tweaks zijn toegepast. 

Nadat de software terug was geplaatst moest ik eerst maar eens rondje rijden. Ik heb een DCT dat betekent een iets hogere kans op potentiële foutmeldingen door de flash. 

Direct bij het wegrijden was het al merkbaar. Gewoon gaan, geen afgeknepen gevoel. Eigenlijk lieg ik.

 

Mijn vorige CT was een 2012 model. Deze voelde onder 4000 toeren in de eerste paar versnelling moeizaam aan. Afgeknepen dus eigenlijk. Dan heb ik nooit echt leuk gevonden. Heel lang getwijfeld over een Don Guhl tuning maar mede vanwege de kosten en gedoe met transport is het er nooit van gekomen.

Na een paar jaar het 20212 model ingeruild voor een 2018 model met DCT. Dat loopt een heel stuk beter onderin toeren. Honda heeft flink lopen sleutelen aan de software in de loop der jaren. Dat was goed te merken. 

Zo had het 2012 model ook moeten zijn, Ik had eigenlijk geen klachten over het karakter van de motor.

Als je prestaties ging vragen merkte ook bij het 2018 model dat het onder 4000 toeren ook nog wel wat moeizaam ging. Ik dacht dit het karakter van de 4-cilinder was. Al vond ik erg wel vreemd om ruim 1200cc verdeeld over 4-cilinders niet echt een reden is om moeizame loop onder de 4000 toeren te verwachten. Zeker omdat het rode gebied al onder 9000 toeren begint. Het was er dus wel maar ik het er geen last van.

 

Toen kwam het bericht van Sabsteef voorbij op het forum. Dat wekte absoluut mijn interesse.

- Lekker dichtbij (gewoon in Nederland)

- Geen gedoe om de computer uit de motor de halen. Gewoon via de OBD stekker.

- Een heel stuk vriendelijk geprijsd dan bij Don Guhl in de USA

 

Even het topic gevolgd en toen de maar een afspraak gemaakt. 

Wat moest ik verwachten. De CT liep immers al goed. Veel beter dan mijn eerste CT. Dus wat zal ik merken van Stefans verbeteringen.

Er is uiteraard altijd wat te verbeteringen aangezien de fabrieksoftware altijd een compromis is. Zeker vanwege de milieueisen.

 

Nieuwe software erin, helm op, motor starten en dan is het moment daar. Wat ga ik merken, hoe ga ik het merken?

Nou daar hoefde ik niet lang op te wachten. Eerste versnelling inschakelen en gas geven. 

Wat is dat!!. Voel ik dat goed!! Jemig dat begint direct er al te trekken. Niet eerst op toeren komen, gewoon direct gaan. Zonder een aan/uit effect wat injectie vaak typeert.

Niet alleen in de eerste maar ook in de tweede en in derde en in de vierde. Met de DCT blijft dat ding maar sleuren. Allemachtig. 

 

Zoals als gezegd wist ik niet wat ik verwachten moest maar dit had ik ook weer niet verwacht. 

 

De V4 loopt nu op een manier waar een 2-cilinder om bekend staat. Gelijk van onderuit gaan maar dan zonder het bokkige 2-cilinder karakter.

 

Stefan, bedankt. 

Een tevreden klant

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was voor de CT de crashtest dummy maar ik had aan het eind van vorig jaar een overzicht van Flitsmeister die (middels toestemming) data had verzameld en gaf daarbij aan dat mijn snelste 0 - 100 acceleratie 2,5 sec had geduurd. Dat is op GPS maar zelfs als het er een paar tienden naast zit behoorlijk rap (en wellicht een verklaring waarom anderen een lager verbruik hebben :scratchchin:).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn PK's.
Ik vind de acceleratie van een motor juist 1 van de mooiste dingen, liefst in combinatie met een mooi stel bochten waar je lekker uit kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Vandaag ben ik na vele lovende reacties ook bij Stefan langsgeweest.

Ik moet bekennen dat de medeforumleden gelijk hebben en kan alleen hun reacties beamen.

Thanks Stefan!

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Als je je diensten ooit wil uitbreiden naar andere merken...:wink_smile: kuch kawasaki kuch, heb ik nog wel een mooie zzr1400:lol:
Van wat ik allemaal online heb kunnen vinden is ie sowieso vanaf de 1e t/m 3e versnelling ook geknepen en valt er rond de 3000rpm iets van 30% meer koppel te behalen :w

Wel eens rondgekeken maar geen zin om ecu uit de motor te halen, te gaan versturen etc.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Volgens mij nog steeds. Zaf een recente post op facebook van iemand uit het buitenland die het vandaag remote ging uitvoeren

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-9-2022 om 14:39, hbor77 zei:

Volgens mij nog steeds. Zaf een recente post op facebook van iemand uit het buitenland die het vandaag remote ging uitvoeren

oke, heb geen facebook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, vandaar dat ik laatst ook geen reactie van Sabsteef heb ontvangen ...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

ik ben er zeker nog wel actief. Maar ik kan niet alles in de gaten houden.

ik probeer zo veel mogelijk te beantwoorden.

het is ook maar een hobby (waar stiekem veel tijd in gaat zitten.) 


ik stel het idd op prijs om de communicatie via Facebook messenger te doen. Dan krijg ik alles binnen op 1 plek. Zo komt er ook niet in de spam folders van Microsoft, hoef ik ook niet alles actief te monitoren

En via een chat functie communiceert het vaak sneller. 
 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...