RoelNL Posted September 10, 2019 Share Posted September 10, 2019 Nou ik ben weer in nederland. Laat maar weten wanneer ik langs kan komen, dan kun je misschien de basis software van de 800f downlaoden en aanpassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabsteef Posted September 15, 2019 Author Share Posted September 15, 2019 PB gestuurd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 (edited) Net terug uit Vught waar Stefan de nieuwe mapping voor de X erin heeft gezet en die is erg mooi gelukt. Gevoelsmatig heeft hij meer vermogen en als ik een keer ergens ben waar ik een dyno run kan doen dan wil ik eens kijken of de cijfers dat kunnen bevestigen want een gevoel is makkelijk beïnvloedbaar door wat je graag wil bereiken met een aanpassing. Wat wel onmiskenbaar is, is de hele mooie lineaire opbouw van het vermogen. Ik heb een stuk met diverse drempels gereden en de drempels met 70 genomen om vervolgens na elke drempel in een hogere versnelling van die 70 naar 120 te trekken. Door de regen heb ik dat in de 2 niet vol gas gedaan maar ook zonder vol gas ging het als een raket en in alle andere versnellingen ging het vanaf het moment van gas open meteen met een constante lijn naar de 120... + waar het met de standaard map vooral in de hogere versnellingen eerder zoiets was als "Oh, iemand geeft gas dus volgens mij moet ik gaan werken" gevolgd door "ja, ik moet werken maar hoe hard? volgens mij niet te hard" om dat over te gaan naar "het was toch hard werken dus ik geef maar alles". Ook is een constante snelheid ook constant. Bij mijn klussen als verkeersregelaar rijdt ik vaak 30 tot 35 en dan was het nogal bokkig en moest ik regelmatig spelen met de koppeling maar nu kon ik probleemloos 32 aanhouden met een zeer beperkte cardanreactie en in de file reed ik meestal in de 2 maar nu was het in de 3 net zo vloeiend. Waar het in druk verkeer terugviel naar 80 à 90 schakelde ik al snel terug maar nu bleef het in de 6 mooi rustig en toen het vrij was ging het ook makkelijk weer naar de 150. Al met al een hele aangename eerste indruk. Edited October 6, 2019 by Ray 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 En ik dacht dat de X het af fabriek zoveel beter deed dan de F? Toch allemaal heel herkenbaar en gelukkig mag ik al jaren genieten van de remapping. Als voorrijder op vakantie krijg ik steeds weer te horen dat de F onweerstaanbaar wegtrekt bergop uit trage (haarspeld)bochten (in mijn tweede versnelling dus). En dat zowel bij veel lichtere (qua gewicht) motoren (Kawa Z800 en Soes GSX750) als bij krachtige tweecilinders (KTM 1190-1290). Zonder de flash was dat juist een zwak punt omdat je moest wachten op de echte power tot 5500 o/m. En dan te bedenken dat de gearing van de 1200F stukken langer is dan bij al die machines (in tweede haal je met de flash 170+ op de teller bij 11.000 o/m). Traag rijden gaat effectief ook een stuk soepeler en je kan gemakkelijk een versnelling hoger rijden dan voordien, wat dan weer gunstig is voor het verbruik. De eerste versnelling gebruik ik enkel nog om uit stilstand te vertrekken en in hele steile binnenbochten. In alle andere gevallen is het gewoon te veel van het goede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Ik denk dat het bij de X wat beter gecamoufleerd was omdat deze in een lager toerengebied werkt. Toen ik de eerste keer bij Stefan was om te kijken wat er nou anders was en of de F flash ook in de X zou werken had ik ook al aangegeven dat ik niet echt de vinger kon leggen op wat er beter kon omdat ik zeker niet ontevreden was maar na deze aanpassing werd duidelijk dat het echt een stuk beter kon. Erg langzame bochten deed ik ook vaak in de 1 omdat de 2 niet vertrouwd aanvoelde maar ook dat is een stuk beter maar ik kan dat pas echt vergelijken als ik weer met haarspeldbochten te maken krijg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabsteef Posted October 6, 2019 Author Share Posted October 6, 2019 Ik denk dat de tune wel snor zit bij Ray. die brede glimlach op zijn gezicht sprak boekdelen 😬 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerjan Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Op 15-7-2019 om 21:15, sabsteef zei: Heb ik iets gemist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabsteef Posted October 6, 2019 Author Share Posted October 6, 2019 Hou maar stil 🤐 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athome Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 Ik volg dit even. Ik heb een 2016 VFR1200X DCT. Deze loopt al een heel stuk beter dan de 2012 versie die ik hiervoor had. Zijn er specifiek voor de DCT zelf ook nog aanpassingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabsteef Posted October 7, 2019 Author Share Posted October 7, 2019 Als in? wat ik kan is: Betere mapping limiters van de 1ste 2de versnelling verlagen. Max toerental ophogen Max snelheid ophogen storingen uitlezen( resetten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 17 minuten geleden, Athome zei: Ik volg dit even. Ik heb een 2016 VFR1200X DCT. Deze loopt al een heel stuk beter dan de 2012 versie die ik hiervoor had. Zijn er specifiek voor de DCT zelf ook nog aanpassingen? Ik denk dat het gewoon nog wat beter gecamoufleerd is want ze moeten aan de emissie eisen voldoen en meestal bereiken ze dat door de boel in het meetgebied te knijpen. Nou heeft de X al een een berg koppel waarvan een groot deel ook al erg vroeg beschikbaar is dus best kans dat ze over de hele lijn de boel wat geknepen hebben waardoor de overgang kleiner is en hij inderdaad lekkerder loopt. Je hebt het vermogen echt niet nodig maar ik heb dan toch liever teveel vermogen dan een geknepen variant om hetzelfde te bereiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabsteef Posted January 5, 2020 Author Share Posted January 5, 2020 Op 10-9-2019 om 09:33, RoelNL zei: Nou ik ben weer in nederland. Laat maar weten wanneer ik langs kan komen, dan kun je misschien de basis software van de 800f downloaden en aanpassen. Vandaag is Roel langs geweest en hebben we de ECU uit kunnen uitlezen voor de 800. Ook de nieuwe 800 is een prachtige machine. Ik ga eens aan de slag om ook hier voor een optimale tune te maken. Roel. Super bedankt! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athome Posted April 5, 2020 Share Posted April 5, 2020 PB gestuurd. Nog wel een vraag. Moet er voor het Flashen de ECU gedemonteerd worden, of gaat dit via de OBD (hoe dat bij de VFR ook mag heten)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted April 5, 2020 Share Posted April 5, 2020 Gaat via de ODB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athome Posted April 5, 2020 Share Posted April 5, 2020 Fraai, dat scheelt weer sleutelwerk aangezien de ECU onder de tank zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts