Mike16v Posted May 11, 2020 Share Posted May 11, 2020 1 uur geleden, knalselder zei: Je krijgt in elk geval meer vermogen waar je het het best kan gebruiken: bij het uitaccelereren van de bochten. Het verschil is zo uitgesproken dat het mijn reismakker al was opgevallen nog voor ik hem vertelde dat de VFR gechipt was. Hij stelde zich vragen omdat hij me met zijn KTM Super Adventure (160 pk en vooral 140 NM koppel) niet langer kon bijhouden bij hernemingen in tweede of derde, wat hem vooraf wel lukte. Of het topvermogen is toegenomen zou ik niet kunnen zeggen. Boven 6000 o/m kom ik niet zo vaak en daar is de 1200f (full power, niet de Belgische of Franse castraat) standaard ook al beresterk. Je kan wel de rev limiter wat opschuiven zodat je tot 11000 o/m kan doorgaan (175 op teller in tweede of 250 in vierde...), misschien een keer handig op circuit, maar vrij nutteloos op de openbare weg. Vind de versnellingen nu al een bizar bereik hebben , en zo verschillend tov mijn vorige 800fi waar ik regelmatig probeerde naar een " 7e " versnelling door te schakelen merkte ik bij deze al vrij snel dat ik nog rustig op de snelweg in 2 zat en er dus nog 4 over bleek te hebben hahahaha . Maar idd zou bij stadsverkeer dat "doodvallen" in de 2e versnelling op bv rotondes graag anders zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted May 11, 2020 Share Posted May 11, 2020 @Mike16v Je hebt de kans om een dyno te laten maken voor en na. Zou zeker interessant zijn om te vergelijken. En de flash gaat wel wat verder dan enkel maar een aantal restricties verwijderen. Zo wordt ook de ontsteking aangepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paske Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 Heb ik willen doen, voor en na de Don Guhl Flash, alleen is het een DCT en dit lukt niet. Dit omdat hij niet wil schakelen op een testbank, daar het voorwiel niet meedraait, en hij van daaruit z'n signaal krijgt om te schakelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 Dat kan in manual mode toch wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athome Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 Nee waarschijnlijk ook niet. Als je stilstaat kan je met DCT in manual ook niet door de versnellingen schakelen. Voor de rollenbank is de DCT een raar ding. Als je alleen het achterwiel laat draaien met de DCT, kan de DCT zelfs van slag raken. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paske Posted May 14, 2020 Share Posted May 14, 2020 Neen Ray, lukt niet. Ik dacht ook in de richting zoals u aangaf. Tot ik bij de persoon van de testbank kwam. Die wist me te vertellen zoals ik hierboven al aangaf, dat het schakelen gebeurd aan de hand van de motor z'n snelheid (zowel manueel als automatisch). En het signaal voor de snelheid komt van het voorwiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelNL Posted May 14, 2020 Share Posted May 14, 2020 Dan kan je een easy fix doen, snelheidsensor naar het achterwiel plaatsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRFlanders Posted May 14, 2020 Share Posted May 14, 2020 Of met deze plug-in van Dyno Tool. Gewoon aansluiten op je diagnosestekker. Prijs 69€. https://www.healtech-electronics.com/products/dct/ Hier te koop: MotoPro Sport www.motopro.cominfo@motopro.com Tel: +31 597 613 000 Oude Pekela, The Netherlands 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 14 hours ago, RoelNL said: Dan kan je een easy fix doen, snelheidsensor naar het achterwiel plaatsen Ja, en daar zal de ABS natuurlijk helemaal geen last van hebben...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 Op de testbank heb je toch geen ABS nodig 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelNL Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 3 uren geleden, AFS Motorparts zei: Ja, en daar zal de ABS natuurlijk helemaal geen last van hebben...... ligt aan de sensor of misschien een aparte abs sensor. Meestal niet computer aanpassen zodat die signaal pakt van het achterste wiel ipv voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athome Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 (edited) Volgens is iemand in verleden met de NC750 met DCT al aan het experimenteren geweest om de DCT op de rollenbank aan de gang te krijgen. Het luktte volgens wel maar de resultaten waar niet super. Het motormangement heeft blijkbaar in de gaten dat er iets niet klopt. Edited May 15, 2020 by Athome Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 Op 14-5-2020 om 20:43, VFRFlanders zei: Of met deze plug-in van Dyno Tool. Gewoon aansluiten op je diagnosestekker. Nu er meer modellen met DCT op de markt zijn lijkt me dat een bedrijf waar ze met rollenbanken werken dit toch zelf zouden moeten hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRFlanders Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 Ray, het is maar een bedenking. Als ze met een plug via de diagnosestekker de ECU van de DCT kunnen bedotten, zou het dan ook niet mogelijk zijn om de ABS op de X te bedotten? Volgens mij is er kennis genoeg aanwezig om dit te maken, je moet natuurlijk de juiste persoon vinden die het kan én wil maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ottifumi Posted May 18, 2020 Share Posted May 18, 2020 Ik rij sinds zaterdag weer een VFR1200F, na een rode, een witte nu een wit-zwarte met DCT. Heb weer/ nog geen idee dat ik een flash nodig heb, maar wat ik hier lees brengt me wel aan het twijfelen. Is de meerwaarde voor een DCT net zo goed/ groot als voor een 'normale' 1200? @sabsteef wil je me eens een pb sturen met de kosten waar ik aan moet denken? Thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts