Jump to content

"Sabsteef" Firmware Reflash VFR1200F and VFR1200X


sabsteef
 Share

Recommended Posts

De waarden op de grafiek zijn aan het achterwiel veronderstel ik. Mooi om te zien dat de dip net voor 3000 o/m helemaal weg is 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vandaag ook langs geweest , en erg tevreden

 

geen aan/uit effect en een hele soepele motor voor terug gekregen, vooral opschakelen is weer heerlijk ipv elke x die twijfelende gasrespons . 
 

 

nogmaals dank Stefan 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ben er vorige week ook geweest. Helaas voor @sabsteef en mij bleek dat Honda nog meer softwareversies in omloop heeft dan gedacht. De versie van mij moet dus eerst aangepast worden. Een nieuwe afspraak wordt nog gemaakt. 

Als ik zie met welk gemak het flashen gaat, snap ik niet waarom die Duitser (Krazinger o.i.d) de behuizing van de ECU moet kapot maken om zijn werk te kunnen doen.

 

Ik ben steeds zeer benieuwd naar wat de flash voor mijn motor te bieden heeft.

Link to comment
Share on other sites

Dat gaat je zeker bevallen. Die van mij is afgelopen dinsdag gedaan en afgelopen week nog een ritje gemaakt en vandaag met mijn vrouw 272km gereden. Het nukkige gedrag is weg, gewoon soepel oppakken en de gasresponse is waanzinnig .... 

Krijg je geen spijt van en ik hoop dat je het gauw zelf kunt ervaren👍🏻
 

zie ook mijn review op de ecu FB pagina.

Link to comment
Share on other sites

12 uren geleden, hbor77 zei:

Het nukkige gedrag is weg,

Dan overweeg ik om mijn vrouw ook een keer te laten flashen!

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 8
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Even een kleine update. 
Ik heb gevonden dat de meeste VFRS

ook een restrictie hebben in de 3de versnelling en 6de versnelling. 
naar wat tweaks zijn deze ook verwijderd 😊 

 

oh en ik ben opzoek naar een vfr 800 van een nieuw type. Die zijn bike wil tunen.  Ik wil gaan uitbreiden naar dit type. 😉

Edited by sabsteef
Slecht Nederlands aangepast.
Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, sabsteef zei:

Even een kleine update. 
mij heb gevonden dat de meeste VFRS

ook een restrictie hebben in de 3de versnelling en 6de versnelling. 
naar wat tweaks zijn deze ook verwijderd 😊 

 

oh en ik ben opzoek naar een vfr 800 van een nieuw type. Die zijn bike wil tunen.  Ik wil gaan uitbreiden naar dit type. 

 

Leuk om horen, ben aan het nadenken om misschien ook eens lang te komen (na afspraak).
Mijn ECU heeft reeds een aanpassing gehad van Don Guhl, en wil wel eens zien of je er meer met kan.
Maar zou meer zijn voor m'n servo van de exhaust valve, welke niet meer gestuurd lijkt te worden.
En ook eventueel m'n fan terug naar 3 streepjes te zetten, daar waar ik hem bij Don tot op 2 streepjes laten zakken heb, voor hij aanslaat.
Is zeer snel dat hij dus aanslaat, maar zou niet zo een kwaad kunnen dacht ik, of misschien zelfs beter zijn?

Link to comment
Share on other sites

De fan eerder aan laten slaan is vooral voor wanneer je veel en langzaam verkeer of in de bergen rijdt.
Honda heeft er vast wel over nagedacht wanneer de fan aan moet slaan en die keuze is niet uit de lucht gegrepen.
Ik hoor juist vooral verhalen over de betrouwbaarheid van Honda motoren en niet dat ze steeds stuk draaien door oververhitting.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Volgens is het te vroeg aanslaan ook nog eens nadelig voor de verbranding. Doel is om de motor "zo heet" mogelijk te houden voor de optimale verbranding (voor zo de milieu eisen het toelaten). Bij het vroeg aan laten slaan draait de motor in feite wat kouder. Het verschil zal vast niet zo groot zijn maar het is er wel.

 

Daarnaast vraag ik me ook af hoe zinvol het werkelijk is. Het koelsysteem heeft gewoon een bepaald bereik. Ik heb gemerkt dat bij een temperatuur van 35+  en stapvoets rijden het systeem het al zwaar krijgt. Dus eerder laten slaan doet dan ook niet veel meer. 

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, sabsteef zei:

Even een kleine update. 
mij heb gevonden dat de meeste VFRS

ook een restrictie hebben in de 3de versnelling en 6de versnelling. 
naar wat tweaks zijn deze ook verwijderd 😊 

 

oh en ik ben opzoek naar een vfr 800 van een nieuw type. Die zijn bike wil tunen.  Ik wil gaan uitbreiden naar dit type. 

Ik heb de mijne beschikbaar, het is er nog niet van gekomen

Link to comment
Share on other sites

Dinsdag is de dag dat Sabsteef, mijn VFR tweaken mag :yahoo:

Nu lees ik ook dat de firmware ook nog eens geoptimaliseerd is, het moet niet gekker worden.

 

Zal een sport worden voor de avondklok thuis te zijn...............

.................of zo snel te rijden dat ze mij niet kunnen waarnemen.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Create New...