Ga naar inhoud

Honda N600 VFR


VFRFlanders
 Delen

Aanbevolen berichten

Deze video is best de moeite. Hier wordt de motor van een VFR  800 ingebouwd in een Honda N600 (zeg maar de Fiat 500 van Honda). Van roestbak tot showbeest...

Zelfs de benzinetank van de VFR wordt gebruikt.

 

https://youtu.be/_Ga9-_Uwwdo

 

 

 

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zichtbaar veel werk in zitten. Ik heb wel het idee dat de auto wel een aantal kilo's zwaarder geworden is. Hij heeft er nog al staal en laswerk in zitten.

 

Even een aanvullende vraag. 

Hoe zit het met de koppeling van het motorblok. Dat een VFR-blok vermogen genoeg heeft is wel duidelijk. Maar is de koppeling van een motorfietsblok eigenlijk niet aan de lichte kant voor gebruik in een auto. Een auto zoals dit weegt al gauw 2,5-3 keer zo veel als een motorfiets zelf. Ik neem aan dat de koppeling hier vooral tijdens optrekken last van heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluid is mij persoonlijk te veel aanwezig.

Deze video geeft eigenlijk ook wel antwoord op mijn vraag. De motorkoppeling is inderdaad niet zo'n fan van het gewicht. Optrekken moet je met beleid doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze weegt blijkbaar 1400 pond (ongeveer 635 kg). De originele uitvoering 1100 pond (ongeveer 500 kg). Dat is een meergewicht van 135 kg. De originele motor leverde een vermogen van 37-45 pk. Pk/ gewicht meer dan een verdubbeling. Ook interessant - de originele motor ging ook tot 9000 toeren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...