Ga naar inhoud

Meer beenruimte


berndw
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik rij nu een jaar of 2 met veel plezier op de fi. Er is echter één ding wat me steeds meer gaat tegenstaan en dat is net een paar centimeter te weinig beenruimte. Ik heb lange benen en op het moment dat mijn voeten op de stepjes staan is mijn knie in een dusdanige hoek gebogen dat mijn voet de opwaartse beweging niet meer kan maken om te schakelen. Ik moet dus echt mijn been optillen ipv een beweging met mijn enkel te maken. 

 

Ik denk dat dit door een paar centimeter hoger te zitten goed op te lossen is. Ik heb al eens geprobeerd de voetsteunen te verlagen, maar dat was geen succes. Ik denk nu aan een iets hoger zadel of iets aan de vering te doen. Ik heb een mooie wilbers achterveer, is daar eventueel iets mee te doen? Wat strakker draaien? Ben benieuwd naar jullie opvattingen. 

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,
Met aan de vering verandering te brengen kan je wel hoger of lager gaan zitten tegenover de grond maar blojft de afstand tussen voetsteunen en zadel onveranderd dus dat brengt volgens mij niets.
Zadel wat laten opvullen mischien?

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik ben zelf 2.06m en heb een fi en moet zeggen dat het nog wel gaat. Vindt eerder het zadel een notenkraker....
Ik heb met succes bij voorgaande fietsen het zadel aangepast door schuim van een cm dik op diverse plaatsen aan te brengen (soms stapelen) en met spuitlijm vast te zetten. Daarover 5mm heel zacht schuim om het van buiten er mooi soepel uit te laten zien. Bekleden doe ik met redelijk soepele zwarte bekleding en een hand tacker. Het snijden gaat het best met een elektrisch broodmes
er zijn overigens diverse zaken waar je je zadel kan laten aanpassen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het vooral een probleem bij schakelen is. Heb je al eens geprobeerd om je schakelpook dusdanig in te stellen (waarschijnlijk een eind naar beneden) dat de draaiende beweging van de voet wel weer voldoende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel pook zal ik eens proberen. Heb inmiddels ook contact gehad met een zaak die zadels aanpast. Eventueel verhogen of zo aanpassen dat je iets meer naar achteren zit is ook een optie. Ik ga er binnenkort eens langs om de mogelijkheden te bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, thanks voor de tip. Is inderdaad om de hoek.

 

/Edit. Had afgelopen vrijdag het schakelpedaal 1 tandje naar beneden gedraaid, nou dan kom je helemaal niet meer uit. Dat reed voor geen meter. Kreeg ik de suggestie om een korter schakelpedaal te monteren. Nu is mijn vraag of deze te krijgen zijn? Ik kan ze niet vinden in ieder geval. En om aan dat pedaal te gaan sleutelen met slijpen en lassen, lijkt mij niet wijs. 

 

/Edit. Maat van me heeft inmiddels een stalen pedaal ergens vandaan gehaald en ingekort. Dit scheelt een hoop voor mij. Ik kijk het even zo aan en wellicht laat ik het zadel ik nog een keer doen. 

aangepast door berndw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...