Ga naar inhoud

Diode-test


Tukje
 Delen

Aanbevolen berichten

 

Deze post van Ray kun je mooi inbouwen, vlgs mij had hij deze besteld bij Ebay

 

Misschien kan Ray posten waar hij deze vandaan had

aangepast door Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was het op Ali of DX maar er zijn veel aanbieders met ongeveer dezelfde prijs. Ik heb specifiek op de oranje cijfers gezocht want de meesten zijn rood, groen blauw of wit.

Gewoon even zoeken op inbouw voltmeter op de bekende aanbiedingsites. Niet in Google want dan kom je bij Nederlandse aanbieders terecht en dan betaal je ongeveer het 5 voudige voor je het thuis hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tukje zei:

Update 😄

Vandaag nieuwe accu er in gezet.

Ziet er al iets beter uit, 13,3 V stationair. Bij 4K RPM nam velheid van koplampen niet af. Laadvermogen zakte echter wel iets, tot 12,9 V. Niet ideaal dus.

Heb ook stator nog doorgemeten, warm geeft hij toch maar 61V bij 4K RPM. Koud doet hij het dus wel iets beter. Aankomende dagen schroef ik de stator wel even open, kijken hoe dat er uit ziet.

 

Heb ook een 12V metertje gekregen, ben alleen nog niet helemaal over uit waar ik die in ga bouwen.

 

Dan vangt de accu nu de dip op. Dat is een reden om inderdaad verder te gaan kijken.  Stationaire heb je te weinig laadspanning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Even een update voor de volledigheid, het is een hectisch jaar geweest vandaar de iets vertraagde reactie.
 

SR dus vervangen en stator los gehad. Dat viel overigens nog niet mee, wat ik moest een schroef uitboren 😡. Stator zag er prima uit, heb hem voor de zekerheid meegenomen naar mijn vrienden van Friese motorexperts (moest daar toch nieuwe schroef halen), maar de stator kwam ook met vlag en wimpel door hun keuring. Meteen accu laten doormeten, die was nog prima.

Verder nog even met de monteur gepraat en die gaf aan dat bij oudere motoren , de door mij gemeten spanning, wel prima was. Sinds dien ook geen problemen gehad.

Elektrisch is de motor dus weer in orde.

M’n lader leek overigens ook overleden, dus maar meteen een druppelaar gekocht. Wellicht was de slechte lader ook niet positief voor de accu... 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...