Ga naar inhoud

Zeer pijnlijke zitpositie


Eek361972
 Delen

Aanbevolen berichten

Heb de afgelopen dagen heel veel op internet rondgeneusd en uiteindelijk toch voor een Gilles Variobar gekozen.

Dit biedt toch de mooiste oplossing en volgens mij ook het grootste voordeel t.o.v. huidige stuur. Daarnaast wil ik ook nog kijken naar het verplaatsten van de voetsteunen, maar dat is van latere zorg. Mocht deze oplossing niet het gewenste resultaat brengen, dan moet ik misschien toch de overstap naar een andere motor maken. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2019 om 22:32, Cock zei:

Je kan ook net als Nico met je buik tegen de tank leunen om je handen te ontlasten. 

Dat helpt bij mij in elk geval wel, en ik heb ook nog een tanktas waarop ik een beetje leun. Mijn VFR800f is qua zit minstens zo sportief als de 1200 en heb nooit problemen en ik ben ook maar 1,74 mtr lang/kort

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren de Variobar besteld bij het bedrijf waar ik ook de motor in onderhoud heb. Zodra de spullen binnen zijn, kan ik een afspraak voor de montage maken. De monteur heeft vorig jaar al een keer een Variobar op een VFR 1200 gemonteerd. Dat zou volgens hem geen probleem moeten zijn.

Ben echt benieuwd naar het uiteindelijk resultaat. 

 

Weet iemand trouwens welke handvatten ik moet bestellen ? Moet ik daarbij eventueel rekening houden met de gaskabel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg jammer dat je deze klachten hebt. Een VFR is voor mij een genot om op te rijden. Ik heb inmiddels enkele Yamaha FJR's proefgereden, maar als ik dan weer op mijn VFR stap weet ik het weer binnen een minuut. Geen FJR voorlopig.

 

Ik heb ook een superbike stuur. Voor mij een echte must. Ik heb eerder me de standaard stuurhelften gereden. Je buigt dan veel verder naar voren en beneden en moet dan je hoofd opheffen om recht voor je te kunnen kijken, data was niets voor mij.  Ik heb verder ook een comfortabeler zadel.

Als je in de buurt van EIndhoven woont mag je rustig eens komen proberen.

 

Ik vind de looks met een superbikestuur overigens prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb ook ander clip-ons (heli bars) gemonteerd. Deze staan iets hoger en dichter bij. Helpt mij met mijn 1.90 ontspannen bij lage snelheden te rijden. Daarnaast is het plakken van snake skin/stompgrip op de tank ook nuttig gebleken. Hierdoor heb je meer grip met je benen, waardoor je minder op je stuur hoeft te leunen. Dit komt ook het stuurgedrag ten goede maar dat is off topic:thumpup: Hieronder een voorbeeld.

 

post-8782-0-31503100-1523795264_thumb.jpg

aangepast door Wouter595
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Vandaag de VFR opgehaald. De Gilles Variobar zit er eindelijk op. Het voelt nu al heel anders aan en de Grippuppies zorgen voor extra comfort.

Alleen jammer van de handvatverwarming. Deze zat er aan de linker kant zo vast op, dat je 'm met geen mogelijkheid eraf kon krijgen. Dan maar

geen warme handen. Het is nu een andere motor geworden. Ik moet nog erg wennen aan de zitpositie. Of deze verandering voldoende is weet ik nog niet.

Bij de eerste langere rit zullen we het weten. Hopelijk zijn de brandende nek en de pijnlijke handen verleden tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat het werkt voor je. IK heb zelf nog geen problemen gehad met het originele stuur en zitpositie. IK ben 1.92 lang en ik moet zeggen dat de VFR750 heel lekker zit en rijdt. Natuurlijk voel je je polsen wel iets na een eeerg lange rit (Duistlandweekend naar huis, zo'n 9 uur op de fiets) maar het ontspannen van je grip op het stuur en vooral je polsen niet onder een te grote hoek houden helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook nog een optie. Wil nog kijken naar een cruisecontrol, maar dat is pas iets voor het volgend seizoen.

Weet niet of er überhaupt zoiets voor de VFR bestaat.

aangepast door MichelDB
Onnodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Eek361972 said:

Dat is ook nog een optie. Wil nog kijken naar een cruisecontrol, maar dat is pas iets voor het volgend seizoen.

Weet niet of er überhaupt zoiets voor de VFR bestaat.

Ik importeer verschillende modellen "cruise-control".
Maar eigenlijk zijn dat niets anders dan verstelbare klemmen die de weerstand van je gashendel verhogen, en geen echte CC. Die zijn dan ook veel duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Athome en ik bedoelen zijn voor de 1200's en dat is wel een echte cruisecontrol. Uiteraard wel met een heel ander prijskaartje maar zeker het geld waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...