Ga naar inhoud

1991 RC36-1 reanimatie...


VFRPascal
 Delen

Aanbevolen berichten

Goed, tank zo goed als vol gegooid; de brandstofmeter staat nu op 'F', dus hóger dan de schaal...prima.

Als hij door de weerstand nu maar iets reëler is vind ik het goed.

Nu nog nieuw rubber, (ga gewoon voor Pilot 2ct's..ben niet zo'n scheurneus... ook al vindt iedereen blijkbaar dat "zo'n motor wel uitnodigt om te knallen"...), en dan maar wat miles erbij klokken.

 

 

pixlr_20190817144330508.jpg

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil voorlopig met het zadel kontje rijden, maar zodoende heb je geen bagageruimte..

Ben niet van plan de hele tijd met een schroevendraaier op zak te rijden om de studs te verwijderen en zodoende het zadel te verwijderen.

Maar je (schijfrem)slot kun je nergens kwijt, of je moet hem aan die driehoek bij je passagiers pegs hangen.

Hoe doen jullie dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OMG! Wat een uitzonderlijk mooi exemplaar heb je daar! Wel jammer dat het een rode is..:coolsmiley:

 

persoonlijk durf ik de motor niet zo weg te zetten, maar het kan dus wel idd...

 

vwb de benzinekraan, die heb je niet (expliciet).. De Amerikaanse versies hadden volgens mij geen benzinekraan die je tijdens een rit kunt verstellen (ontbreekt ook op de originele plaats, in de linker topkuip) maar daarentegen hebben die viffers volgens mij een benzinelampje (reserve) á la een st 1100..  of niet.?.?.

 

vwb het afdekkapje, volgens Honda NL (toendertijd) zou je deze ook kunnen verwijderen met een groot muntstuk als een “knaak”... Maar wees zuinig op de achterliggende afstandhulzen, zijn niet meer origineel te krijgen... en een knaak hen ik ook al in tijden niet meer gezien....:tease:. zorg ook goed voor je zijstandaardkapje, idem dito. Enorm gewild, omdat die het nog wel eens begeeft of eraf schopt bij het op de standaard zetten...

 

vwb het schijfremslot, persoonlijk sleep ik deze altijd mee in een aparte rugzak. Beschadig je niets door vibratie, en mn portemonnee, mobiel, bedrijfspasjes, huissleutels e.d. passen sowieso niet allemaal in mn leren pak.. Ondanks de mogelijkheid die ik op mn cbr 1000 f heb voor zijkoffers en een topkoffer, vind ik mn rugzak het minst storend...

 

groet’n,

 

Tukker..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is rijklaar, nieuw rubber is gemonteerd.

Koud starten is nog niet helemaal lekker, maar een busje Forté doet hopelijk wonderen.

Ik mis een lampje oid dat ik in de hoogste versnelling zit, want nu zit ik de hele tijd te voelen of er nog eentje over is.. gewenning denk ik.

Even bij MotoPort geweest; deze is daar ooit nieuw verkocht (toen nog Wout Broer Motoren).

Monteurs daar ook stomverbaasd dat ze nog zo mooi is.

Zijstandaard kapje was bij mij ook afgebroken; ik heb de bevestiging restanten weggesneden en de gaten in kapje en standaard iets opgeboord.

Nu is het gemonteerd met twee M6 slotbouten; veel sterker

IMG_20190823_094951967_HDR.jpg

aangepast door VFRPascal
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag éénmalig gratis meerijden om te proberen of je het leuk vindt. 

De toeragenda staat op het openbare deel van onze website: KLIK. Op de hoofdpagina even naar beneden scrollen voor alle data. Misschien past er iets in je agenda.

 

Als je het leuk vindt om een keer te proberen dan kun je je aanmelden bij toercommissie@vfroc.nl

 

En nu weer :focuski9: 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eerste keer getankt, de tank zit nu echt vol.

Hij zat vol tot ongeveer 2cm onder de rand.

Goed; 95 MLS op 12,33L...dat is ruim 1 op 12.

Meegenomen dat het chokekanaal nog niet helemaal los is en koudstart op choke tot nog toe een pielklusje is...ben ik tevreden.

Heb iets sterkers dan Forté aan de peut toegevoegd...komt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat betreft je probleem met de seatcover. Er is hier op het forum ooit iemand geweest volgens mij die hier speciale boutjes voor had gemaakt en verkocht die met de hand los te draaien waren. Of hij ze nog heeft en wie het was geen idee. Zo ook was er iemand die de kapjes voor de jiffy had nagemaakt van aluminium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat waren de zogenaamde Marlborro boutjes maar die zijn er niet meer en volgens mij is een poging ze na te maken in verval geraakt of waren de kosten te hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-9-2019 om 12:22, VFRPascal zei:

Eerste keer getankt, de tank zit nu echt vol.

Hij zat vol tot ongeveer 2cm onder de rand.

Goed; 95 MLS op 12,33L...dat is ruim 1 op 12.

Meegenomen dat het chokekanaal nog niet helemaal los is en koudstart op choke tot nog toe een pielklusje is...ben ik tevreden.

Heb iets sterkers dan Forté aan de peut toegevoegd...komt goed

Da's een bizar verbruik. 1:16 bij veel korte ritjes en 1:19 bij snelwegritten in de modus 'nu ff geen bon meer' is niet onhaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, blom0344 zei:

Da's een bizar verbruik. 1:16 bij veel korte ritjes en 1:19 bij snelwegritten in de modus 'nu ff geen bon meer' is niet onhaalbaar

Ik ga ervan uit dat het beter wordt.

Starten was altijd spelen met choke en vooral bidden en smeken, ik heb nu een sterk benzine-neerslag oplossend middel aan de benzine toegevoegd zodat ook het chokekanaal in de carbs hopelijk los komen.

We zullen zien...

 

Verder liep mijn voorband continue leeg; ventiel bleek kapot, dus vernieuwd.

Nog niet gek veel gereden, ik moet mijn andere speeltjes ook 'tevreden' houden.

Morgen maar weer een poging wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een mooi eind gereden met de Vif... brandstofmeter zakt uit 'F'-positie na ongeveer 70-80 MLS.

Starten is nog steeds zoeken naar een goede chokepositie en spelen met gas om het beestje lopend te houden.

Wordt wel beter overigens.

Ik heb zo'n "Extenda Fenda" gemonteerd zodat mijn headers niet zo'n roestende bende worden..hopelijk.

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...