Ga naar inhoud

1991 RC36-1 reanimatie...


VFRPascal
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Vandaag een best eind gereden, en er overkwam me iets wat me nog niet eerder is overkomen op de Vif...kramp!

Ik kreeg last van m'n liezen, afgekneld gezeten waarschijnlijk..

Grappig, ik ben nog geen 1.80 en heb geen lange benen..

Ook niet het gevoel dat ik krampachtig of raar op de brommer zit ofzo.

Hebben jullie daar ook wel eens last van?

Hoe los ik dit op, want ik wil de Vif wel gebruiken als reisfiets..

Ik ben ouwe Hallies gewend, daar zit je heel relaxed op met zo'n tractor zadel.

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, best een klein beetje herkenbaar. Vooral aan het begin van het seizoen. Oplossing: meer rijden om je lichaam te trainen. Het went dan... echt waar. En dan rijd je drie dagen achter elkaar zonder kramp. 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rekken en strekken.

Vroeger op de VFR en recent met mountainbiken heb ik er ook wel eens last van gehad. 

Een van onze mede MTBers is chiropractor en die heeft me wat rekoefeningen gegeven om lies los te krijgen. 

Er staan diverse rek oefeningen (tight hips) op youtube.

 

Misschien heeft @Bazz nog op voedings/vitamine gebied wat advies voor je. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Practice, practice, practice. Je lijf moet nog even wennen aan deze houding. Je kan er op trainen om je buikspieren en je onderste rugspieren sterker te maken, dan steun je minder. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 850 km kom ik er ook altijd moeilijk vanaf, en dat is niet omdat ik nog verder wil 

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat een decennium stilstand meer schade heeft aangericht; ondanks de slechts 15k miles is de brandstofpomp lek...

IK heb alleen E5 getankt (slechts 6 beurtjes deutsche Super), maar er ligt een plas benzine naast/ links van de Vif...

Pomp is zeiknat ook, dus waarschijnlijk is het inwendige (membraam) verdroogt en gescheurd.

Verklaart ook meteen het hoge verbruik..zal meteen een oliewissel doen, hopelijk heeft de laatste rit geen schade gedaan.

Kud...

Nieuwe pomp dus..of heeft iemand nog een goeie liggen?

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de pomp by-passen., dan kun je in ieder geval weer rijden.

Heb ik nu ook in afwachting van nieuwe contacten voor de pomp. Ik ga binnenkort testen hoever je de tank leeg kunt rijden zonder de pomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, voodoo zei:

Of de pomp by-passen., dan kun je in ieder geval weer rijden.

Heb ik nu ook in afwachting van nieuwe contacten voor de pomp. Ik ga binnenkort testen hoever je de tank leeg kunt rijden zonder de pomp.

Als ik naar het hoogte-verschil tussen tank en carbs kijk, vraag ik me eigenlijk ook af waarom een pomp nodig is...voor die laatste druppels die anders niet overkomen?

 

Ik heb op iebeej een gebruikt exemplaar van een rc36-2 op de kop getikt voor 5 tientjes, een nieuwe is volgens CSMNL nu niet leverbaar..

Alleen één of ander italiaans ding voor honderd euri..

Mmmm.. Italianen en electronica..

 

Ik lees wel meer over contactpunten en brandstofpomp...het ding is gefelst volgens mij en niet-demontabel..?

Klein schroeffie onderin, meer niet.

Is zo'n pomp te reviseren dan?

Nieuw membraampje erin..klaar

 

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zonder de pomp rijd mist je op sommige momenten wat brandstof waardoor de V4 stilvalt.  Vraag maar aan @Case hoe dat er uit ziet ;) 

 

de pomp kan je idd niet simpel demonteren,  de contactpunten wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de tank voorbij de helft leeg raakt dan begint de luchtbel boven te groot te worden en het gewicht van de benzine te laag.
Stadsverkeer zal geen echt probleem zijn maar wanneer je wat vlotter wilt (of moet) rijden dan kan de beluchting het niet meer aan en krijg je een vacuüm je je benzine tegenhoud om door te stromen (denk aan de vinger op het rietje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carbs staan niet op druk, wat denk je dat de vlotternaalden doen?

Ik vermoed dat je met de 10mm benzineslang bijzonder weinig hoogteverschil nodig hebt om het verbruik bij te houden. Maar ik ga testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...