Ga naar inhoud

1991 RC36-1 reanimatie...


VFRPascal
 Delen

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor de tip!

 

Helaas heb ik een compleet andere kraan als ik zo naar je foto kijk, en ja; ik weet dat het kabeldeel eraf kan.

Ik hou het even in gedachten mocht het revisiekitje geen soelaas bieden..

 

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb het benzinekraan revisiekitje van NRP (totaal €27,-) binnen; aan de slag.

 

1) boor met een 2,5mm boortje de gefelsde kopjes helemaal door.

 

b_19463-1.jpg

 

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

2) verwijder de topplaat, maak het binnenwerk schoon en verwijder de oude rubber O-ringen.

Verwijder restant van de felskopjes en tap de gaten op met M3 draad..

 

 

IMG_20200512_172138341.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4) pak het revisiekitje van NRP en spuit het huis iets in met WD40 oid..

Plaats de rubbers; de kleine dikke gaan om de as zelf (even de knop van en de as uit de topplaat halen),

 

IMG_20200512_172308615.jpg

 

..en de kleine dunne gaan in het huis, de grote dunne in de groef eromheen.

Goed inolieën! Anders krijg je de as niet in de topplaat gedrukt.

IMG_20200512_172429739.jpg

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

5) Monteer de kogel met veer en de topplaat met de bijgeleverde M3 boutjes, en de hendel op de as...klaar!

Even testen op werking voordat je hem weer monteert...😉👍

 

IMG_20200512_172819022.jpg

aangepast door VFRPascal
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen voor de afwisseling eens géén benzinelucht en geen plasjes naast/onder de Vif....yeah; mission accomplished..

 

Heerlijk gereden, teller over de 15k mls heen gezet...topfiets!

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-5-2020 om 17:45, VFRPascal zei:

4) pak het revisiekitje van NRP en spuit het huis iets in met WD40 oid..

Plaats de rubbers; de kleine dikke gaan om de as zelf (even de knop van en de as uit de topplaat halen),

Ah, ik wist niet dat er en revisiesetje voor was. Ik heb eens een kraantje gangbaar gemaakt en via de as was waar het daarna begon te lekken.

Ik zou trouwens nooit WD40 gebruiken bij rubber, dat wil dan nog al eens opzwellen en dan past het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, V4 Rosso said:

 

Ik zou trouwens nooit WD40 gebruiken bij rubber, dat wil dan nog al eens opzwellen en dan past het niet meer.

 

 

Gebruik daarom Red Rubber Grease

 

 

post-8974-0-77160200-1459695709.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-5-2020 om 21:50, V4 Rosso zei:

Ik zou trouwens nooit WD40 gebruiken bij rubber, dat wil dan nog al eens opzwellen en dan past het niet meer.

Benzinerubbers moet je ook altijd laten zwellen door ze voor montage even in een potje benzine te doen...

In dit geval kan een smeermiddel als WD40 geen kwaad.

 

NRP heeft voor elk model een kraan revisiekitje;

https://nrp-carbs.co.uk/shop/index.php?route=product/search&search=VFR750F fuel tap

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me vanaf aankoop over verbaasd heb, is het ontbreken van een middenbok..

Ik begrijp dat, zéker voor amerikaanse modellen, dit altijd een optie was voor de RC36-1 en pas vanaf 1994 (RC36-2) standaard.

Omdat die van mij helemaal origineel is en low-mileage, ben ik op zoek gegaan naar het bewuste onderdeel.

Niet van plan om er een brulpijp op te zetten, en het gemak van een middenbok bij onderhoud...

Een motorsloop had er nog eentje liggen, compleet, dus zodra die binnen is en nagekeken gaat-ie eronder

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Middenbok is binnen, op wat schaafsporen na in goede conditie.

Alleen....de veer mist (50840-MT4000)

Iemand nog wat liggen, of gewoon ermee naar de motorzaak om iets universeel te scoren?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij MotorPort geweest: veer niet meer leverbaar...dus iets universeel's geregeld.

 

Bij de brommer de buikkapjes eraf, daarachter het bewijs dat deze motor inderdaad zonder middenbok geleverd is ( gegalvaniseerde hulpplaatjes om de buikkapjes vast te zetten).

Bok eronder, kapjes er weer op...klaar.

Onvoorstelbaar dat je een motor zonder middenbok besteld..

pixlr_20200530152326467.jpg

 

Daarmee komen de hulpplaatjes dus te vervallen; kan iemand ze gebruiken? Ies graties...

aangepast door VFRPascal
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...