Ga naar inhoud

1991 RC36-1 reanimatie...


VFRPascal
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik was niet van plan de Vif dit jaar NIET meer te gebruiken 😉

 

Afgelopen vrijdag nog een goeie 130km gereden door 'de regio'..

En de tank is nog niet leeg, dus ik moet zeker nog een rondje..👍

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag zag ik warempel een zonnetje doorkomen rond 14.00u...dús; de Vif even de sporen gegeven.

Korte rit, 50km ofzo..veel motorrijders onderweg; ik was niet de enige die het zonnetje had opgemerkt...

Starten gaat nog niet helemaal lekker, maar het onregelmatige tijdens stationair als het beestje warm is was ik kwijt.

Tank is nog niet leeg, dus ik hoop nog vaker zo'n zonnetje te treffen dit jaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook vandaag begon met prima weer, dus de Honda richting Gildenhaus gestuurd..

Was niet erg druk, de meeste brommers staan al op stal denk ik, maar gezellig. Op de terugweg even via Denekamp voor een bakkie leut en toen maar naar huis terug...klein rondje van 65 km.

Tank weer volgegooid; 10L op 113 mls, dus 1 : 18..

Thuis meteen de carterstop eruit, olie blubbert lekker in de opvangbak.

Nieuw filtertje, nieuwe olie en de carbs straks eronderuit voor een ultrasoon-sessie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de spulletjes binnen; oliefiltertje en Eurol 10W40 4L.

Dus dat zit er weer op en in.

Morgen belooft een redelijke dag te worden, kunnen we nog een paar miles erbij klokken...👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zwarte onderklepje wat onder je dashboard zit en voorkomt dat je op je voorwiel kunt kijken klappert bij mij de hele tijd.

Hij zit vast met twee van die zwarte schroefjes-met-plug dingen, en ondanks dat ik nieuwe heb gemonteerd blijft het geklapper..

 

Zal eens kijken of ik er een oplossing voor vinden kan..

 

Ik heb de Vif nu 15 maand in bezit, en de tellerstand is 1800 miles hoger...peanuts, ik weet het.

Ter verdediging; de Vif staat niet alleen in de stal, en ze willen allemaal aandacht..

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 90-100 hoor je het ding flapperen of klapperen, dan zit je rond de 4500-5000 tpm inderdaad..

Zal er morgen eens naar kijken, en anders gaat-ie eraf.

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, VFRPascal zei:

Ter verdediging; de Vif staat niet alleen in de stal, en ze willen allemaal aandacht..

Ter verdediging van de Viffer... ik heb sinds 24 oktober een 2e motor erbij en daar heb ik sindsdien bijna 1000km op gezet en de CT heeft er bijna net zoveel bijgeschreven in die tijd.
Al heb je 5 motoren, met de juiste verdeling van de liefde kan er meer mee gereden worden :wijsneus: Een harem vergt aandacht maar stilstand is achteruitgang :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, VFRPascal said:

Het voorkomt regen en vuil from entering from down under...of zoiets

 

Nee hoor.....

 

Als ik mij goed herinner staat het er zelfs op....

 

Luchtstroom naar oliekoeler leiden.

image.png.9bedb40ef409c4930114e678d3bc0e30.png

 

image.png.e67f72a1309fa61a3cba9019b0aeef7d.png

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Ray zei:

Ter verdediging van de Viffer... ik heb sinds 24 oktober een 2e motor erbij en daar heb ik sindsdien bijna 1000km op gezet en de CT heeft er bijna net zoveel bijgeschreven in die tijd.
Al heb je 5 motoren, met de juiste verdeling van de liefde kan er meer mee gereden worden :wijsneus: Een harem vergt aandacht maar stilstand is achteruitgang :coolsmiley:

 

Dus in 20 dgn tijd heb jij 2000 kilometer gereden?

Dus 35-40k/jr?

Netjes...

 

Ik woon 5km van m'n werk, daarvoor pak ik de fiets.

Motor en auto zijn niet eens warm als ik ze alweer uitzet dan.

Ik doe mijn motorkilometers vooral in het weekend, dat zijn er over alle stalbewoners  7-8k/jr.

Auto ongeveer 10k/jr...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...