Jump to content

VFRPascal

1991 RC36-1 reanimatie...

Recommended Posts

Ik durf hier niets over te zeggen want mijn ervaring is dat mensen geluiden nogal eens verkeerd uitleggen of dat de uitleg verkeerd geïnterpreteerd wordt.
Een geluidsfragment is een veel veiligere manier om een juist oordeel te vellen.
Wat ik wel weet is dat de koppeling bij de VTEC een geluid maakt in de vrij zonder ingeknepen koppeling en dat was heel normaal maar dat was zeker geen bonken maar een gedempte metaal achtige rammel.

Waarom noem ik het een rammel? Een rammel is losse delen die door trilling tegen elkaar komen en een geluid produceren, in dit geval de stapel koppelingsplaten en bij inknijpen van de koppeling trek/duw je ze samen en is het weg.
Een ratel is meer een bewegend deel dat langs een stilstaand deel gaat waarvan 1 deel een geribbeld vlak heeft, bij 2 gladde delen is het eerder een schrapend geluid.
Maar dit is mijn interpretatie, een ander kan het anders ervaren met dus een zeer grote kans op een foute reactie.

Ik heb gepoogd het op film te zetten: de eerste vijf seconden koppeling los, dan 5 seconden koppeling ingeknepen en vervolgens weer 5 sec los...

https://youtu.be/8JsZEGDW7iE

Lastig te horen, met een hand op de tank voel je het ook (resonantie).

Ik ga er maar vanuit dat dit aandrijflijn-geluiden zijn.

Edited by VFRPascal

Ik hoor niets alarmerends, ik vraag me eerder af waar dat tikken vandaan komt maar de rest klinkt volkomen normaal.

Blok was koud, net van choke af.

Zodra de motor goed warm is kun je het geluid ook beter horen.

Zoals Eric al aangeeft; hoogstwaarschijnlijk geluid uit de aandrijflijn

Ik hoor ook niks bijzonders. Ik zeg oordoppen in, helm op en rijden met dat ding :w

• Thanks 1

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien