Ray Posted March 25, 2023 Share Posted March 25, 2023 Vroeger vaak geweest, ook nog eens een uitlaatset gekocht voor mijn Intruder om beide uitlaten aan 1 kant te hebben. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted April 4, 2023 Author Share Posted April 4, 2023 (edited) Stom....de tik die ik hoor die weg is bij ingeknepen koppeling..kunnen maar 2 lagers zijn; aan de ene kant je koppelingsdruklager, maar die heb ik al vernieuwd...en aan de andere kant het baklager. Daarvoor moet het blok uit elkaar... Dat laat ik dus maar tikken, hoe irritant ook..🤔 Edited April 4, 2023 by VFRPascal 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted April 14, 2023 Author Share Posted April 14, 2023 Prachtig weer vandaag, vanmorgen wel fris.. Ik moest naar Ulft...mooie rit Afgetankt: 12,6 liter E5 op 146,8 miles.. Da's ruim 1 : 18,5... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted August 3 Author Share Posted August 3 Niks te melden? We zijn anderhalf jaar verder sinds mijn laatste post, de Vif doet wat ze doen moet. De rammel bij stationair blijft, ik heb me erbij neergelegd...maar de ontroest-sessie van de tank moest ècht nog eens over.. Wat een troep in het brandstoffilter... Bij demontage van de kraan zat ook daar alles vol met meuk.. Dus; vlotter eruit, alle gaten afgeducttaped, zout water erin (1L ijsbeker vol met strooizout op een volle tank koud water), acculader aansluiten en borrelen maar.. Wat een meuk kwam daar naar een nachtje borrelen uit zeg! 3 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrovski Posted August 3 Share Posted August 3 Oeps 🙈, niet dat is er verstand van heb maar nee, dat dit niet normaal is zie ik wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mhiam Posted August 3 Share Posted August 3 Dat ziet er niet fris uit,…… Ik volg een aantal youtubers en 1 daarvan had toevallig gisteren het ontroesten van een tank aan de orde. Hier laat hij het middel zien dat hij gebruikt ( zullen vast heel veel middelen zijn hoor) , maar deze leek mij wel goed te werken. Het middel is evapo-rust. O.a. te krijgen bij conrad: https://www.conrad.nl/nl/p/crc-evapo-rust-33399-aa-roestverwijderaar-1-l-2616323.html Maar dat even ter zijde, geen idee hoe je tank eruit ziet met al die troep eruit die we nu zien op je foto. Even terug te komen op je koppeling. Dat gebonk, ik kan daar echt niet mee leven. Een oude Ducati is er soms niks bij 😐 En de oplossing is niet erg moeilijk, je blok hoeft niet uit elkaar! Ik heb al zeker 5 of 6 blokken gerepareerd met die ongelofelijke irritante bonk bij stationair draaien. Dit probleem treed altijd op net boven de 70DKm/72Dkm, onder deze km stand ben ik het nog niet tegen gekomen. Je moet de “clutch basket” er af halen. Hieronder in een reeks foto`s laat ik je zien waar het probleem zit. Het is altijd de bus en het lager achter die het koppelingshuis dragen. De speling hierin geeft de bonk, in een vorige post had ik al eens gezegd dat je even goed moet wrikken aan het koppelingshuis ( niet aaien) je zult dan klikkende beweging merken. Ik heb meerdere sloopblokken liggen en bij het omwisselen van die lagers en de huls is het probleem altijd weg. Nieuw is het beste maar prijzig. Omwisselen van en blok met hogere Km stand heeft geen zin, word het hooguit minder van maar niet weg. ( bin there done that) Hier de foto`s: Dus de speling in het lager en de bus..........je zou zeggen dat het meestal alleen het lager is. Maar als je langer er mee hebt gereden is je bus ook beschadigt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted August 3 Author Share Posted August 3 (edited) Ik gebruik gewoon kraanwater en soda- of strooizout. Iets van 400gr op 10L. Probeer de tank zo maximaal mogelijk af te vullen, zodat alle oppervlakte geraakt wordt. Opofferingsbout of stuk metaal in de tank, zorg dat het geen contact maakt met de tank dmv hout/ plastic oid en daar de pluspool op. Minpool op kaal stukje tank. Acculader (zo'n echte, geen batterymate ofzo) aan, 12V, en gaan...hoe meer ampère, des te sneller het proces. Na een nacht aftappen, en eventueel herhalen. Naspoelen met schoonmaakazijn of citroenzuur (3 delen op 1 deel water), ook dit een nacht laten staan. Dan is je tank echt wel schoon, heb er meerdere zo gedaan. Mijn 36-1 heeft nu 19nogwatduizend miles gelopen, zoals je bij mijn koppelingslager wissel kunt zien heb ik echt lopen trekken aan de korf.. Geen axiale noch radiale speling... Mogelijk duik ik er in de toekomst nog eens in, voor nu laat ik haar rammelen. Het went.. Edited August 3 by VFRPascal Linkje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mhiam Posted August 3 Share Posted August 3 ja dit noemde ik dus "aaien" Gewoon de volgende keer even handschoen aan en met twee handen het koppelingshuis vast pakken en wrikken en "schudden" . ( en niet alleen langzaam maar echt kort rammelen) De krachten die er op komen zijn veel hoger dan met 1 hand een beetje proberen te bewegen. Als het dan al wel zou bewegen met 1 hand is het wel heel veel verder heen. Maar wennen betekend niet dat het niet erger word. Het is een slijtage punt en uiteindelijk kan het serieus kapot gaan.......... Ik zal het proces eens proberen met wat roestig metaal. Kijken hoe dat dan gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted August 3 Share Posted August 3 De eigenaar is nu op vakantie en de site staat even buiten werking, maar kijk eens op deze website: https://www.rustarrestor.nl/ Ik heb het zelf een keer gebruikt voor een tank van een vriend van mij en het werkt prima! VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted August 8 Author Share Posted August 8 (edited) Ik heb het elektrolytisch borrelen nog een keer herhaald, daarna een nacht schoonmaakazijn erin. Resultaat is een heel stuk beter dan wat het was, veel schoner krijg ik de tank alleen door te etsen. Ik red me hopelijk hier wel mee, de tank gaat er weer op. De toekomst zal uitwijzen of het voldoende is. De Vif staat op 20k miles.. Edited August 8 by VFRPascal 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted September 9 Author Share Posted September 9 Vandaag op-en-neer van Twente naar Amersfoort; dikke file natuurlijk vanaf Stroe/ Voorthuizen, mooi met de Vif er tussendoor. Wel een verbruik van 1 op 14,5...mogelijk een na-hik van het ontroesten..? Geen lekkage, brommer loopt prima (rookt niet, loopt niet te rijk ofzo). Het zij zo...volgende keer beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted September 9 Share Posted September 9 Ben wel benieuwd hoe jij hebt vast gesteld dat hij niet rijk loopt. Ik weet niet wat normaal is voor een 750, maar 1:14.5 lijkt mij redelijk royaal. VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted September 9 Author Share Posted September 9 (edited) Ik kijk het een tankje aan. Naast het wederom elektrolytisch ontroesten van de tank heb ik verder nergens aan gezeten, dus ik verwacht verbetering zodra 'de rust is weergekeerd'.. De Vif stinkt niet, vaak ruik je rijk-lopen wel. Ook loopt ze vrij netjes stationair,niet rommelig zoals ik van rijk-lopers gewend ben. Mijn andere motoren hebben bij 1 op 15 een normaal verbruik, dus ik kijk er niet echt van op... Morgen op-en-neer naar Hardenberg, dat is ruim 100km, dus tank haar nogmaals af. We shall see Edited September 9 by VFRPascal Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted September 10 Share Posted September 10 En de bandenspanning controleer je door er even tegen aan te schoppen? VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted September 11 Author Share Posted September 11 (edited) Klopt, motorolie controleer ik ook door even aan de dipstick te likken... Volgens deze site https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr750f_90.html wordt het verbruik van de 36-1 opgegeven als 1 op 15 gemiddeld, de 36-2 scoort iets (iets..) beter. Ik heb nog niet afgetankt gisteren, het goot pijpenstelen dus brommer meteen de garage in. Kan dus nog niet zeggen wat het verbruik na de tweede keer tanken is.. Edited September 11 by VFRPascal 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts