Mhiam Posted November 14, 2024 Share Posted November 14, 2024 Nog ff gauw off topic mee pakken dan: Deze Xsara MK1 1999 rij ik vandaag de dag nog, overgenomen van eerste eigenaar. Als nieuw, en verbruik 1 op 20. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazz Posted November 14, 2024 Share Posted November 14, 2024 1 uur geleden, Mhiam zei: Nog ff gauw off topic mee pakken dan: oke heren, nu is het echt wel even genoeg met die franse meuk () en 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
klein Posted November 15, 2024 Share Posted November 15, 2024 Zo 1 ken ik ook nog is alleen niet helemaal goed gegaan toen Ik reed niet was passagier Auto was totaal los na een aanrijding met bijna 200km per uur Gelukkig beide nergens last van 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mhiam Posted November 16, 2024 Share Posted November 16, 2024 Wow , dan ziet de auto er nog goed uit voor 200Km/H. Een zeer ondergewaardeerde auto de xsara 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted December 7, 2024 Author Share Posted December 7, 2024 Vandaag de koe bij de horens gevat, in dit geval de Vif weer op de heftafel gereden. Ze heeft last van een rammel stationair die ik niet kan thuisbrengen, je voelt de resonantie ook in 6. Lager en bus van het koppelingshuis had ik al in huis, dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted December 7, 2024 Author Share Posted December 7, 2024 Zijkap en onderkuip eraf, bobinebeugel los en even uit de weg ophangen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted December 7, 2024 Author Share Posted December 7, 2024 Ik vind het altijd prettig om even een kartonnetje te prikken, zodat ik weet welke bout waar moet en welke voorzien is van een beugeltje.. En korte tik met plastic hamer, en het deksel komt los.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted December 7, 2024 Author Share Posted December 7, 2024 (edited) Maar....hoe ik ook als een halve lompe olifant loop te rukken en trekken aan de koppeling....geen speling whatsoever.. Het enige onderdeel wat kan bewegen en schranken op z'n as, is het tussentandwiel tussen startmotor en krukas.. En aangezien deze opgesloten zit in het zijdeksel...deze maar weer met een lik vloeibare pakking eraan dichtgebout. Edited December 7, 2024 by VFRPascal Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted December 7, 2024 Author Share Posted December 7, 2024 (edited) 5 minuten later de Vif even naar buiten gerold en een rondje gemaakt ter controle.. So far so good, geen bijgeluiden(?) en geen olielekkage.. Ik heb geen rammel gehoord..?..maar leg me erbij neer. Het bestelde lager en bus gaan de kast is, misschien ooit.. Alvast fijne feestdagen toegewenst 👍 Edited December 7, 2024 by VFRPascal 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted December 24, 2024 Author Share Posted December 24, 2024 (edited) Op de valreep vind ik scrollend op het grote interweb <rev>https://www.vsource.org/VFR-RVF_files/Bvfr750fl-p-mi.htm |deze </rev> pagina, met daarin een tabel waaruit je kunt halen voor welke markt jouw Vif was bedoeld.. Omdat de mijne GEEN benzinekraan in de kuip heeft, en een mijlenteller (met kleine kilometerschaal) verwachtte ik een Canadees model. Ik kan echter mijn framenummer niet terugvinden in dit overzicht..? De sticker op mijn linker framebuis vermeldt namelijk RC3609MM (zie foto, net zichtbaar boven '1991'..) ipv de genoemde RC36[b]90[/b]MM.. bloknummer moet ik eerst een kap voor verwijderen..kan ik zo niet zien. Edited December 24, 2024 by VFRPascal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tukker Posted December 24, 2024 Share Posted December 24, 2024 Bloknummer kan je ook zonder kappen verwijderen wel (enigszins) lezen.. FF je buddy eraf halen en langs de tank aan de rechter zijde achter de zijkap kijken en met een lampje schijnen.. Met enige moeite moet het te vinden zijn, tenminste zo doe ik het met mijn '90er.. Voor een sluitend antwoord, ga even langs de (honda) dealer, of een motorzaak die in het Honda systeem kan/toegang ertoe heeft. Bestaan zgn. model paspoorten, en daaraan kun je zien hoe en wat.. Kun je precies zien welke markt die voor bedoeld was, wat het bloknummer is wat erbij hoort en dergelijke zaken.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRPascal Posted May 19 Author Share Posted May 19 (edited) Een halfjaar verder; nieuws onder de zon..? Neuh, de Vif heeft de eerste 2200 mls van dit jaar er weer opzitten bij een gemiddeld verbruik van 1 op 18, de laatste rit zelfs 1 op 19,4.. Wil binnenkort een keer synchroniseren om het pendelen tijdens stationair weg te krijgen Edited May 20 by VFRPascal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts