Ga naar inhoud

1991 RC36-1 reanimatie...


VFRPascal
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren getankt na een bezoek aan Motormarkt Hardenberg; 175mls op 15,2 liter....netjes

 

Daarbij blijkt dat ik nog even zoeken moet naar de juiste weerstand, want al voor de meter in het reservedeel staat gaat m'n dashboard lampje branden...

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

dashboard (-reserve)lampje? Dat hebben alleen de amerikaanse VFR's. Die schakeling loopt dan misschien toch via iets anders dan de vlotter. Je zou in het specifieke amerikaanse bedradings-schema moeten zoeken. Maar de interne bedrading van het dashboard is daarin waarschijnlijk niet gespecificeerd

aangepast door teake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vammij is een Amerikaan, maar nieuw verkocht in Nederland door meer vraag dan aanbod destijds.

Blijkbaar is 261Ohm tóch te zwaar, ik moet er eens mee bezig.

Zal het topic nog eens doorlezen hoe die waarde tot stand komt, anderzijds kan ik me niet voorstellen dat er een andere tankunit in zit...anders dan Europese modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, dus; tank aftappen, 3-en-een-halve liter peut erin (want dat is volgens het WPH de reserve), regelbare weerstand ertussen en afregelen zodat benzinemeter dan precies aan reserve begint en dashboard lampje op het punt staat aan te gaan (us versies).

Dan weerstand meten en die waarde ertussen solderen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een poging gewaagd met een 0-500 Ohm regelbare weerstand en wat blijkt; de benzinemeter is onderin de schaal wèl realistisch...

Ik heb de tank afgetapt en gevuld met 3,5 L (volgens het WPH de reserve inhoud van de RC36-1) en de meter komt dan precies tot reserve omhoog en m'n dash lampje (ja..US-versie) brandt zwak..

Dus ik laat het zo (geen weerstand dus), en moet maar leven met een snelzakkende meter

aangepast door VFRPascal
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag een dikke 150km gereden; was wat frisjes maar prima te doen.

Benzinemeter zakt rond de 100km/60 MLS, eens zien wat hij precies doet.

Bij stationair heb ik een rammeltje links, maar mooi loopt ze dan ook niet.

Keertje laten synchroniseren waarschijnlijk.

Ook koud starten nog niet 100% ondanks de benzine toevoegingen..

Ik heb er nu sinds aanschaf slechts een 5-600mls mee gereden, zal wel beter worden hoop ik.

Hopelijk volgen er nog een paar mooie dagen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Omdat ik vind dat de originele ruit teveel turbulentie oplevert rond de helm, heb ik een ruitje van MLM geplaatst met een extra welving bovenaan.

(MRA Spoiler Windscherm)

 

Eens zien of dit verbetering oplevert, straks mogen we toch 'maar' 💯

aangepast door Arno71
Link aangepast naar een leesbare weergave
Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen 5km ofzo zit jij ook aan de andere kant vd grens dus ff volhouden moet toch lukken...

 

ik heb een extra opzet schermpje gekocht en heb hem inmiddels zodanig afgesteld dat ik zonder gebulder van wind aangenaam kan rijden. Uitgeprobeerd op de A31 en dat is prima gelukt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag de eerste rit gedaan met de Vif in 2020.

Nieuwe ruit is beduidend stiller op de snelweg, was gelukkig een 1-op-1 fit.

Starten was een klein drama, duurde wel een paar minuten voordat ik haar uit de winterslaap had...

Maar goed; prima rit gehad

aangepast door VFRPascal
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bij het demonteren van de carbs om ze schoon te maken, heb ik mogelijk de stationairstelschroef aan de zijkant van de vlotterbakken verdraaid; ondanks de gelijmde dop is het mogelijk deze iets te verdraaien.

Hoe weet ik zeker dat ik ze goed heb teruggezet, of haal je die verschillen er met synchroniseren uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...