Ga naar inhoud

Project: The Pearl Heron Blue Beast


Poekman
 Delen

Aanbevolen berichten

top Arno, ik had ff geen tijd om het op te zoeken! :worshippy:


tussendoor eraf halen? daar ben ik dan weer te lui voor, laat het gewoon het hele jaar door zitten... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de ruimte er voor had in de garage dan had ik het topkofferrek ook laten zitten. Keuzes 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Zo, (helaas) heb ik een tijdje niets van me laten horen.  Vanwege mijn privé-situatie heb ik vorig jaar eigenlijk niet of nauwelijks kunnen rijden. De motor heb ik na de schade geheel over laten spuiten en begin vorig jaar zelf weer in elkaar gezet. Mijn plan was om hem vorig jaar zomer bij Johan langs te brengen, om de motor eens goed technisch na te laten kijken na al die jaren met weinig kilometers. Ook dit werd helaas uitgesteld door mijzelf. Afgelopen december begon het toch weer te kriebelen om hem bij Johan te brengen omdat ik ook graag een aantal upgrades wilde laten uitvoeren. De motor was technisch nog helemaal standaard dus dan weet je aan welke puntjes ik mij zo nu en dan irriteerde. Enfin, weer contact opgenomen met Johan en hij had half januari nog wel een gaatje! Anders zou het pas komende zomer worden.. Aangezien ik komend voorjaar lekker rondjes wil gaan rijden (zeker met deze lockdown) de afspraak met Johan bevestigd en de motor langs gebracht. Ik had mijn twijfels of hij wel zou starten (na zelf de brandstofpomp gemonteerd te hebben en bijna een jaar stilstand), maar met nieuwe benzine en even doorstarten kwam het (lichte) gegrom van de VFR tot leven! Een flink testrondje gereden en hij reed weer als vanouds. Of misschien wel beter, zeker de stuurverhogers vind ik een verademing voor de polsen. Maar goed, lang verhaal kort; wat heeft "doctor" Johan allemaal gedaan?

  • Standaard onderhoudsbeurt
  • Conisch balhoofdlager gemonteerd
  • Blauwe ledjes in dashboard :wub:
  • Voltmeter+usb aansluiting onder het contactslot gemonteerd
  • Uitlaat gutten (wat een verschil in geluid, prachtig!)
  • Elektra nagekeken+netjes gemaakt
  • Uiteraard achtervering afgesteld

Al met al een hele nieuwe motor toen ik hem kwam ophalen! Wat een verschil, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Op de terugweg had ik het gevoel een compleet andere motor te rijden, echt bizar. Veel betere wegligging, stuurreacties en een stuk comfortabeler rijden! Hieronder een korte impressie van alle veranderingen. 

 

@Johan; nogmaals bedankt voor al je energie die je erin hebt gestoken (in vrij korte tijd) en alle nieuwe zaken die ik geleerd heb over de motor! Top!

 

Nog een klein to-do lijstje voor de toekomst (dank voor de tips Johan):

  • Knop handvatverwarming op beugeltje monteren (zit nu vastgeplakt op kroonplaat)
  • Beugel hugger zwart spuiten
  • Verzinnen wat ik met het overgebleven gat wil naast het contactslot

 

 

IMG_4040.JPG

IMG_4041.JPG

IMG_4044.JPG

IMG_4045.jpg

aangepast door Poekman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Poekman zei:

Conisch balhoofdlager gemonteerdVerzinnen wat ik met het overgebleven gat wil naast het contactslot

 

Gearindicator is een optie:

 

137518408_10214457451429924_8574491630236150003_o.thumb.jpg.f336e0a4171a00a525ac4508f57b33a6.jpg

 

Ik vraag me wel af of je die kunt aflezen met een SBK stuur er voor.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de link! Ben meteen maar lid geworden en idd de bewuste bestanden van het houdertje kunnen vinden. Ergens 3D laten printen is de beste optie ja.

Ook genoeg filmpjes te vinden over de installatie van de healtech, dus dat moet ook wel lukken denk.

aangepast door Poekman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Lees net je topic Corné.

 

Zonde dat je 'm een tijdje terug hebt neergelegd maar hij is goed eruit gekomen moet ik zeggen (en jij hopelijk ook).

Gave upgrades heeft je VFR gekregen :thumpup:

Nice bike jonge, all shiny en coole gimmicks, goede combo   ;)

 

Ehm..., waar zit die "Doctor" Johan ergens? Altijd goed om daar de contactgegevens van achter de hand te hebben lijkt me  :D

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Cyberbob zei:

 

Lees net je topic Corné.

 

Zonde dat je 'm een tijdje terug hebt neergelegd maar hij is goed eruit gekomen moet ik zeggen (en jij hopelijk ook).

Gave upgrades heeft je VFR gekregen :thumpup:

Nice bike jonge, all shiny en coole gimmicks, goede combo   ;)

 

Ehm..., waar zit die "Doctor" Johan ergens? Altijd goed om daar de contactgegevens van achter de hand te hebben lijkt me  :D

 

 

Dankjewel voor je complimenten! Ben er ook onwijs blij mee. Het is nu echt mijn 'eigen' motor geworden. Kost een paar duiten, maar dan heb je ook wat. M'n vorige Honda heb ik 10 jaar gereden (en die was eigenlijk te klein voor mijn postuur) dus ik hoop hier ook nog jaaaren mee vooruit te kunnen! Zolang er benzine aan de pomp te verkrijgen is zullen we maar zeggen. Lijkt mij echt gaaf om in Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland mee te toeren. Had vorig jaar een bochtentraining/cursus op het programma staan maar dat is helaas niet doorgegaan. Dus nog genoeg te ontdekken met deze motor in de toekomst!

aangepast door Poekman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Afgelopen weekend een nieuwe helm aangeschaft en dat moest even getest worden. Gistermiddag uiteindelijk een prima weertje (wel wat wind, maar dat mag de pret niet drukken op een VFR) dus even een klein rondje gemaakt. En toen kwam dit ineens op mijn display tevoorschijn :crossy:

 

Inmiddels ook een paar kleine upgrades gedaan, zal binnenkort in het zonnetje nog wat foto's schieten.

DSC_5167.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pure mishandeling.

Aan de toerenteller te zien is hij van voor 2006 een dan slechts 10.000km???

Ik ben dit jaar al over de helft daarvan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...