Ga naar inhoud

Crosstourer, aanleggen voeding voor Garmin


 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Als je gaat zoeken vindt je een hoop mogelijkheden voor het aansluiten van een navigatiesysteem. Maar eenduidige aanpak zie ik niet.

Komende week komt er een 390LM op de CT. Ik zal hem op het balhoofd zetten.

 

Is er standaard een voorziening aanwezig op de CT2012 om van af te tappen?

Of moeten we echt zelf gaan knutselen?

 

Graag jullie feedback!

 

PS: wat is de beste steun voor op balhoofd?

 

Groet,

Nick

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon aankoppelen op de accu. Daarna voedingsdraad zo inkorten dat je ze netjes weg kan werken tussen tank en frame. Draden dubbel gaan vouwen etc gaat alleen maar ellende geven.

 

Ga je ook de analoge kabels gebruiken voor het geluid?

 

Er zijn genoeg mooie steunen die in het balhoofd passen om de garmin op te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze montageplaat:

gps-r-xtourer00.jpg

 

Dat ziet er dan zo uit:

post-3441-0-50020100-1483381292_thumb.jpgpost-3441-0-34196700-1483381297_thumb.jpgpost-3441-0-60857400-1483725764_thumb.jpg

 

Aan de linkerkant heb je een aansluitingspunt voor het zogenaamde quarter harness, dat quarter harness is een aansluiting voor de originele handvatverwarming, mistlampen, alarm en een extra punt voor een willekeurig accessoire maar ik heb de kabel gewoon naar achteren geleid en direct op de accu aangesloten zoals ik ondertussen al 10 jaar de GPS aangesloten heb gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb zelf een kabeltje getrokken vanaf de accu naar het donkere kunststof gedeelte bij het stuur t.b.v. een USB aansluiting.

Om een eventuele lekstroom te voorkomen heb ik daar tevens een klein schakelaar met een lampje tussen gezet. Gewoon de normale bedrading of kabelboom naar de voorkant van de motor volgen is voldoende.

 

P.S.  Vergeet alleen niet om er even een zekering tussen te zetten.

 

Succes.

 

Met vr gr 

 

Danny

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik heb een GoRider Excalibur XL met een RAm mount in het balhoofd, werkt voor mij heel goed. Aangezien ik meer accessoires aan te sluiten had naast de navi (USB in de kuip, navi, acculader stekker) werd het wel heel vol op de accu en heb ik wederom gebruik gemaakt van een Fuzeblock van Nippy Normans uit de UK. Niet goedkoop maar maakt het aansluiten van veel accessoires wel heel overzichtelijk. Maar 1 gezekerde aansluiting naar de accu, in het blok kies je dan voor een switched voeding of niet en iedere aansluiting heeft zijn eigen zekering.

IMG-20200315-WA0013.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...