Madfred999 Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 Ik weet dat er een aantal type motoren zijn waarbij de richtingaanwijzer vanzelf uitschakelt. Of na een bepaalde tijd, afstand of een combinatie. Is er hier iemand die zoiets heeft ingebouwd op zijn VFR? Er zijn kits te koop, bv bij Louis, maar ik vind €99 wel prijzig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 Geen idee maar hier is wel een filmpje over die module die je bij Louis kan kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athome Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Het model 2016 van de VFR1200X heeft deze standaard ingebouwd. Het werkt best aardig maar er zijn ook bepaalde situatie waarbij het niet goed gaat. Op snelwegen doe je het knipperlicht meestal op tijd aan zodat andere weggebruikers het ook kunnen zien. Omdat je dan nog op dezelfde snelheid doorrijd, gaat het knipperlicht al weer uit voordat je soms de werkelijk uitvoegstrook bereikt hebt. Het werkt dus best wel goed maar soms zou ik deze functie willen uitschakelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelH Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Enige ervaring die ik heb met automatische knipperlichten op een motor is op de GL1800 van mijn vader. Werkt op zich prima alleen op rotondes wil deze wel eens uit zichzelf uitgaan. Op de GoldWing werkt het systeem volgens mij met een gyroscoop. Bij het aanzetten deze aanblijft, neemt een bocht met een hellingshoek en wanneer je weer verticaal komt gaat het knipperlicht uit. (Ik weet niet of dezelfde techniek wordt toegepast op de VFR800F en de 1200 broertjes.) Dit werkt in ieder geval wel beter dan die van de BMW. Die is puur tijd/snelheid gebonden. In stedelijke gebieden komt het vaker voor dat ik nog zie dat de knipperlichten aanzijn terwijl er al meerdere zijstraten zijn gepasseerd dan dat ze op tijd uit zijn. In een groep is het misschien minder erg maar als je alleen bent kan dit toch verwarring bij overige weggebruikers veroorzaken die denken dat je afslaat dus dat zij de weg op kunnen draaien. Met alle gevolgen van dien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paske Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 (edited) Heb geen idee of het daadwerkelijk werkt of wat dan ook. Ik post enkel wat ik gevonden heb. Quote I first pried the connector apart, trying to get the sockets out. After a while of fiddeling I realized it would be easier to just cut the wires. So I did. I also soldered a few cm of extra wires on the two stumps in the harness. The end of the four stumps were protected with some shrink tube. This way makes it quite simple to solder the four stumps together again, if the function should be re-enabled some day. (Green to pink/green and blue to pink/blue.) Edited August 19, 2019 by Paske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 1 uur terug, Athome zei: Het model 2016 van de VFR1200X heeft deze standaard ingebouwd. Het werkt best aardig maar er zijn ook bepaalde situatie waarbij het niet goed gaat. Op snelwegen doe je het knipperlicht meestal op tijd aan zodat andere weggebruikers het ook kunnen zien. Omdat je dan nog op dezelfde snelheid doorrijd, gaat het knipperlicht al weer uit voordat je soms de werkelijk uitvoegstrook bereikt hebt. Het werkt dus best wel goed maar soms zou ik deze functie willen uitschakelen. Die unit waar TS en ik heb over hebben werken anders. Die werkt niet op tijd of aantal keer knipperen maar op beweging. Je kan 'm aanzetten en zolang je strak rechtdoor rijdt dan blijft hij netjes knipperen, pas wanneer je een bocht maakt gaat hij uit (kijk het filmpje maar eens). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athome Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Die van de X werkt ook beweging. - Hellingshoek - Vertraging of versnelling. Aangezien direct na de afslag wanneer de motor weer rechtop staat, het knipperlicht direct uit is. Als geen van bovenstaande van toepassing is, dan treedt de optie tijd in werking om het knipperlicht niet onnodig lang aan te laten. En die tijd is juist aan de korte kant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelNL Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Klopt mijn 800f blijft max 12 sec aan of 120m soms betrap ik mij erop dat het op de snel weg niet altijd goed gaat. Dan vooral met uit en invoegen. Stilstaan gaat uiteraard goed, het zelf uitschakelen bij een rotonde werkt soms wel soms niet afhankelijk hoe veel de hoek is die je maakt, niet het stuur maar de motor . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted August 20, 2019 Share Posted August 20, 2019 Koop een K75/100 daar zit het gewoon op 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athome Posted August 20, 2019 Share Posted August 20, 2019 Om even weer terug te komen op de vraag van TS. Ik zelf nooit zoiets ingebouwd (wist niet eens dat er was). Zoals de reacties al aangeven. Het zal ongetwijfeld werken zoals geadverteerd. Echter moet je rekening houden dat het systeem op bepaalde momenten toch iets doet wat je niet verwacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted August 20, 2019 Share Posted August 20, 2019 Je gaat er naar rijden en het is echt superhandig en met zoals alles ff t koppie er bij houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cock Posted August 20, 2019 Share Posted August 20, 2019 (edited) Ik kijk altijd in mijn spiegels of iemand mij waarschuwt dat mijn richtingaanwijzer nog aan staat. Edited August 20, 2019 by Cock Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted August 21, 2019 Share Posted August 21, 2019 Je kan ook deze kant-en-klare module van Mototronix kopen: Automatische knipperlicht-afslag-module Link to comment Share on other sites More sharing options...
skippy Posted August 21, 2019 Share Posted August 21, 2019 1 uur terug, AFS Motorparts zei: Je kan ook deze kant-en-klare module van Mototronix kopen: Automatische knipperlicht-afslag-module Scheelt in ieder geval al 6 Eur met die Louis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted August 21, 2019 Share Posted August 21, 2019 Met het grote verschil dat deze puur op tijd gaat en die van Louis op beweging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts