Ga naar inhoud

Trage reactie startknop


VFpiotR
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn ‘92 RC36-1 heeft nogal last van een trage reactie op de startknop. Koud is het 9/10 keer knop indrukken en nagenoeg direct reactie van startmotor. Als hij eventjes gedraaid heeft en afgeslagen is, bijvoorbeeld als de choke te vroeg er af is gehaald dan wil ie weleens een sec of 6-7 wachten net reageren.. kan het zijn dat ie dan even “verzopen” is? Of is het wat anders? 

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij verzopen zou zijn, dan heb je teveel onverbrande benzine in de cilinders, waardoor de motor niet wil aanslaan.
Dat heeft helemaal niets te maken met de startmotor, dat is niets anders dan een electromotortje dat je aanzet met een schakelaar.
De eerste verdachte is de schakelaar zelf. Probeer deze even heen en weer te wurmen terwijl je start. Meestal is het een slecht contact, dan is schoonmaken voldoende.
Tweede verdachte is het startrelais, of anders de startmotor zelf.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helder, ga ik es naar kijken. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Contact gefriemeld, contactspray gespoten in de schakelaar maar nog steeds weleens trage reactie... dan ben ik bang dat het het relais danwel startmotor zelf is. Idee hoe dit te testen? Doormeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

schakelaar uit elkaar halen, schoonmaken en insmeren met zuurvrije vaseline.

Contactspray is een noodoplossing of voor onderdelen die je niet uit elkaar kan halen om schoon te maken zoals potmeters.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...