Ga naar inhoud

Graag info van de kenners, aankoop VFR Vtec 2003


Bart Bever
 Delen

Aanbevolen berichten

Goeiedag allemaal,

 

Ik heb me vandaag geregistreerd omw een mogelijke aankoop van een VFR.

Ik heb mezelf even voorgesteld in het voorstelhoekje en hoop hier nog veel nuttige info te vinden .

 

Ik heb een 2003 VFR Vtec op het oog via een veilingsite. De info beschikbaar is pover en morgen is er een kijkmoment maar ook de eigenaar zal er niet zijn.

Ik probeer daar te geraken maar ik ben niet zeker of ik er geraak maar ik wel een gokje (bod) wagen indien de kansen goed zijn..

Graag jullie advies...

 

Motor HONDA VFR 800 , 2003 , Inhoud 782 cc , Vermogen 80 kW , Chassisnr JH2RC46A93M502516(01) , documenten : Inschrijvingsbewijs deel 1 en 2 , gelijkvormigheidsattest (wordt nog nagestuurd) , 2 sleutels , Extra info : schade links vooraan

VEILING INFORMATIE
 
De foto's:
Graag jullie advies en wat ik er mag voor betalen....
 

5c54c31310813864.jpg ecb71d1310813884.jpg 9081a61310813914.jpg 5015611310813934.jpg 593f811310813944.jpg eb11e41310813964.jpg c65b641310813994.jpg 07d7841310814004.jpg 9cd52f1310814024.jpg 0b97101310814034.jpg 9ab2531310814054.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je weten?

De VFR VTEC heeft op zich 2 minpuntjes en dat zijn de stator waarvan wel eens een fase wil doorbranden en de NAKSen hadden wat langer mee mogen gaan maar in beide gevallen kan je geluk en pech hebben. Over de stator is hier genoeg geschreven en de NAKSen is een kwestie van geluk hebben dat ze lekker lang meegaan (bij mijn VTEC gingen ze een kleine 50k mee).

De motor is in ieder geval daadwerkelijk een 2003 (te herkennen aan de lege plek op de bediening aan de rechterkant), de uitlaten zijn niet origineel en het zadel is een Topsellerie comfort seat. Met dat model past de normaal standaard duo cover niet meer dus die zal wellicht ontbreken.

Het is de versie zonder ABS (was in de eerste jaren van de VTEC optioneel en werd als ik het goed heb vanaf 2005 standaard).

Verder even in de sectie "modelinformatie" kijken want daar staat als ik me goed herinner ook een topic over aankooptips.

Prijs durf ik niet te zeggen want die verschillen in België en Nederland wel eens.

Kijk trouwens ook even naar de DOTcode van de banden want met zo weinig kilometers heb je de kans dat de banden te oud zijn (ouder dan 5 jaar wil ik ze niet hebben).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Je moet natuurlijk naar eigen inzicht bepalen wat je wilt betalen obv schade etc.

 

Aangezien hij schade heeft, je wss geen proefrit kan maken en een risico neemt door te kopen via veilingsite, zou ik niet veel meer dan 1500€ betalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij (gezien vanaf de telefoon dus kleine foto's) in ieder geval opvalt:

* Stuurgewichten missen

* Handvatten zijn gewisseld (Is dat mogelijk om te verdoezelen dat de motor meer gelopen heeft dan 37k?)

* Ketting ziet er droog (geroest) uit

* Slijtnokjes onder de voetsteunen lijken niet beschadigd dus dat men er mee gescheurd heeft is niet aannemelijk. Of ze zijn vervangen nadat de motor op zijn zijkant heeft gelegen (dan willen ze nog wel eens afbreken namelijk)

* Velgen zijn opnieuw gespoten (eerdere modellen hadden toch zwarte velgen?)

 

Kijkend naar wat er aan de motor gedaan is, nieuw zadel, velgen gespoten, after market uitlaat, waarschijnlijk niet afgeragd etc, zou deze dus van een liefhebber kunnen zijn geweest maar zeker weet je het nooit. Ik  ben het dan ook eens met Menu14, als je niet kan proefrijden dan zou ik er zeker niet teveel voor betalen. Zelfs 1500 euro vind ik persoonlijk dan nog hoog voor een gok.

 

Succes met je beslissing!

 

aangepast door Nijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je vooral niet meeslepen door veilingkoorts en vergeet niet dat er nog een (flink?) % veilingkosten/opslag bijkomt.

 

Voor je er erg in hebt geef je meer uit dan je denkt....

 

Benieuwd hoe dit afloopt....

 

Loop weg als ie boven jouw prijs idee komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dual combined braking system (DCBS) was toch standaard op de Vtec?

Ik mis de sticker op het voorspatbord. bij die van mij uit 2005 zit een sticker waarop dcbs + abs op staat.

 

Of de sticker is eraf gehaald of het voorspatbord is vervangen. Indien vervangen dan is er weer de vraag of dit van hetzelfde schadegeval als topkuip en topkoffer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alvast allen voor de info.

 

Ik ben vandaag toch snel even heen en weer kunnen rijden (ritje van bijna 180 km)

 

De motor zag er niet slecht uit maar er waren toch teveel onbekende factoren naar mijn zin..

Testritje was niet mogelijk..

Slechts 1 sleutel..

De schade leek oppervlakkig maar het leek niet van 1 incident te komen..

Geen historiek beschikbaar..

De stuurgewichten ontbraken inderdaad..

De schade was zowel zichtbaar op onder als bovenkuip..

 

Grappig of triest, ik vroeg of de info niet van de eigenaar kon komen of ik in contact kon geraken daarmee..

Ze hadden de vraag reeds enkele keren gekregen en uiteindelijk werd ons verteld dat de eigenaar met 'uitzonderlijk lange vakantie' was.

Hij bleek dus in de gevangenis te zitten.

 

de bieding staat voorlopig op 1250 euro. Incl kosten komt dit op 1475 euro all in.

De veiling loopt af op 3 september.

 

Alles onder de 2000 euro all in wou ik overwegen maar ik heb voor 3000 euro al motoren gezien die veel completer waren, netjes verzorgd met een hoop accesoires en met garantie..

Ik ga deze dus netjes laten passeren.

 

Ik blijf hier nog wel een tijdje rondhangen want hoeveel ik ook rondkijk, er zit steeds een VFR tussen mijn favorieten. :)

 

Ik laat weten hoeveel hij uiteindelijk verkocht werd.

 

Groeten,

Bart

 

  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een budget van , zeg 1500 euro koop je een echt puike RC36 I/II. Geen NAKSEN, maar die fantastische tandwieltrein. De absolute 'echte' VFR's . Maar dat is maar een mening, he?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker laten staan voor dat geld.... 

 

Onder de kuip kan er nog een en ander verborgen schade zitten, kuipdelen zijn erg duur, ontbrekende delen etc moet je er allemaal nog bij rekenen..... 

Een valpartij geeft vaak allerlei schade, afgebroken beugels, krom achterframe, mogelijk kromme voorvork poten en kroonplaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet beter wachten op een goede tweedehandse via particulieren/dealer en met wat geduld....?

 

Ik vind het gedoe via een veiling, en het gezoek naar onderdelen, vage herkomst etc...vraag ik me af of je echt goedkoper uit bent.

 

 

Edit....laat staan.

 

aangepast door Dial_888
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkocht voor 2200 euro...

 

Maar idd niet aan mij. Ik kijk mee rond naar een mooie, completere motor met een beetje historiek van de vorige eigenaar.

Er zijn er op die veilingweek al enkele nieuwe opgedoken op de 2dehands sites en ik denk dat de 'winterkoopjes' ook onderweg zijn.

Wat me wel opvalt is dat er wel heel veel prijsverschil is tussen de VFR's van hetzelfde bouwjaar met ong. dezezelfde km's en accesoires.

Soms wel 1500 euro verschil..

Met het overaanbod weet je toch gewoon dat die dan in de garage blijft staan.

 

Enfin, mijn voorlopige lijstje.. en ja, ik ben wispelturig en niet merkgebonden. Voor het budget in mijn hoofd (3000 euro, all in) kwam ik een ZZR 1200 (2002) tegen, een Ducati Monster S2R en enkele VFR's (blijft hoog steken). Een BMW K1200S zit er met 3500 euro net buiten, tenzij de eigenaar nog wat wil zakken natuurlijk :)

En het lijstje groeit nog steeds.

 

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...