Ga naar inhoud

Graag info van de kenners, aankoop VFR Vtec 2003


Bart Bever
 Delen

Aanbevolen berichten

Keuzes! VFR is naar mijn mening veelzijdiger.

Als je een VTEC met zij/top koffers kunt vinden, ben je klaar voor het toer/vakantie werk ;)

Daarnaast heb je hier op het forum genoeg info/kennis ter beschikking voor technische zaken en het is een gezellige club!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijsverschillen zijn makkelijk verklaarbaar.

Sommigen zetten er een hoge prijs neer in de hoop een onwetende te treffen of omdat ze er vanuit gaan dat er flink lager geboden wordt.
Dan heb je mensen die er een reële prijs neerzetten en zullen daar niet veel vanaf wijken en nog een enkeling die snel geld nodig heeft. Die laatsten zijn de beste want omdat ze er snel vanaf willen/moeten zullen ze ook snel toehappen. Nadeel is wel dat er een redelijke kans is dat het onderhoud ook te wensen overlaat door geldgebrek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Bart Bever said:

Verkocht voor 2200 euro...

 

Maar idd niet aan mij. Ik kijk mee rond naar een mooie, completere motor met een beetje historiek van de vorige eigenaar.

Er zijn er op die veilingweek al enkele nieuwe opgedoken op de 2dehands sites en ik denk dat de 'winterkoopjes' ook onderweg zijn.

Wat me wel opvalt is dat er wel heel veel prijsverschil is tussen de VFR's van hetzelfde bouwjaar met ong. dezezelfde km's en accesoires.

Soms wel 1500 euro verschil..

Met het overaanbod weet je toch gewoon dat die dan in de garage blijft staan.

 

Enfin, mijn voorlopige lijstje.. en ja, ik ben wispelturig en niet merkgebonden. Voor het budget in mijn hoofd (3000 euro, all in) kwam ik een ZZR 1200 (2002) tegen, een Ducati Monster S2R en enkele VFR's (blijft hoog steken). Een BMW K1200S zit er met 3500 euro net buiten, tenzij de eigenaar nog wat wil zakken natuurlijk :)

En het lijstje groeit nog steeds.

 

Groeten!

Ook te dure motoren worden soms gewoon verkocht. Je hoeft maar 1 persoon te vinden die er verliefd op wordt.....

In jouw rijtje zou ik zeker de Honda CBR1100XX Super Blackbird meenemen. Een veel betere motor dan de ZZR1200 en de K1200S. De ZZR1400 en de K1300S zijn nog weer iets beter dan de BB, maar veel duurder. Een behoorlijke BB koop je al vanaf ca. 1500 Euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De flexibiliteit van de VFR blijft me aanspreken..

 

Morgen tripje van 100 km maken om naar een zwarte 2004 te gaan kijken.

Na telefonisch contact met de verkoper reeds een richtprijs besproken.

Als ik overtuigd ben neem ik hem gelijk mee :) (aanhangwagen gaat dus ook mee).

 

Graag nog wat input of aandachtspuntjes indien die er zijn,

ik heb het topic 'aandachtspunten bij 2dehands aankoop' doorgelezen en ik blijf ook gezond achterdochtig.

 

https://www.2dehands.be/a/motoren/motoren-honda/m1451242798-honda-vfr-800-in-perfecte-staat.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

 

Alvast bedankt!

 

 

Overigens nog eentje tegengekomen die hier op het forum actief is/was... Ik herkende de motor uit het aangepaste zadel topic..

https://www.2dehands.be/a/motoren/motoren-honda/m1451680530-vfr800-2004-1e-inschrijving-2006.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SPORTUITLATEN VAN BOS-GP1 + ORIGINELE GROTE ZIJBAKKEN WAAR HELMEN IN PASSEN"
De koffers zijn, anders dan in de advertentie gesteld, niet de orginele van Honda. 
 

Verder vind ik het lastig om wat zinnigs over de motor te zeggen. De foto's zijn niet van dusdanige aard dat je goed kan zien hoe alles erbij staat. Wat me wel opvalt zijn de banden, ik meen dat achter een (Michelin) MPR2 band is, die band is al zeker 10 jaar op de markt. Geen idee of deze nog steeds in productie zijn maar we zijn inmiddels al bij de MPR5. Het zou dus kunnen dat het een (heel) oud bandje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2e Link:

Wegens onderhoudsgeld met terugwerkende kracht

Hoe vertaalt zich dat? Geen geld voor onderhoud of achterstallig onderhoud?

Vreemde bewoording.

Daarnaast een hoog sticker gehalte op de VFR waarbij de originele op de zijkant missen.

Misschien overgespoten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf in eerste instantie op de eerste advertentie afgaan. De tweede vind ik een vaag verhaal, plus wie weet wat er nog meer mee geklooit is. 
Bij de eerste zwarte zijn de koffers niet origineel. Iets minder mooi, maar alles valt te veranderen!

aangepast door Poekman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses voor de verwarring...

Ik ga enkel kijken naar de 1e advertentie. Die met de koffers en Bos uitlaat.

Ik had ook al gezien dat het een Givi kofferset is en niet de originele van Honda.

Maar ze zijn mat zwart en dat vind ik persoonlijk mooier dan de gelakte.

 

In de 2e VFR heb ik geen interesse maar ik haalde hem aan omdat de eigenaar hier zeker actief is/was.. ik had de foto hier al zien voorbij komen.

Het onderhoudsgeld slaat volgens mij op een echtscheiding waarvoor met terugwerkende kracht allimentatie moet opgehoest worden en heeft waarschijnlijk niets met de motor te maken.

Maar aan die prijs blijft die zeker staan, misschien wil de eigenaar dit wel :)

 

Enfin, bedankt voor de Bandentip, ik kijk het zeker na morgen en breng morgenavond verslag uit.

 

Groeten,

Bart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Nijn said:

SPORTUITLATEN VAN BOS-GP1 + ORIGINELE GROTE ZIJBAKKEN WAAR HELMEN IN PASSEN"
De koffers zijn, anders dan in de advertentie gesteld, niet de orginele van Honda. 
 

Verder vind ik het lastig om wat zinnigs over de motor te zeggen. De foto's zijn niet van dusdanige aard dat je goed kan zien hoe alles erbij staat. Wat me wel opvalt zijn de banden, ik meen dat achter een (Michelin) MPR2 band is, die band is al zeker 10 jaar op de markt. Geen idee of deze nog steeds in productie zijn maar we zijn inmiddels al bij de MPR5. Het zou dus kunnen dat het een (heel) oud bandje is.

De Michelin Pilot Road 2 is nog steeds in productie, en wordt als budgetband op de markt gezet.
Geen topper meer, maar voor lichtere motorfietsen meestal goed genoeg.
Naar mijn mening als bandenhandelaar is hij voor de VFR wat slap geconstrueerd, veel rijders klagen dan ook over een wat beweegelijke motorfiets / instabiliteit. Maar er zijn ook enkelen die het "de beste band ooit" vinden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemiddag allen,

 

met de nodige vertraging.... hier is ie dan:

09f0531317045510.jpg 4279b61317045528.jpg 

 

Prima staat, geen schriftelijk bewijs van de Vtec kleppen maar de verkoper wist perfect waar het over ging. 

Hij en de bevriende profesionele mekanieker hebben op 30.000 km de Bos uitlaten geplaatst, de pair/snorkel mod het synchroniseren en de kleppen gesteld. 

Ik heb een paar bonnen gezien van aankopen van olie, filters en nog wat prullen maar had eigenlijk geen tastbaar document. Hij vertelde ook dat ze bijna een heel weekend gewerkt hebben daaraan. 

Vandaag heeft hij 40k gelopen en gaat hij de deur uit wegens aankoop van een Harley.. Die bon heb ik gezien.

 

De testrit was meer dan ok en beter dan de vorige waar ik naar was gaan kijken. De Vtec ging hier veel zachter over en de motor draaide op zich ook een heel stuk rustiger. Banden kunnen nog enkele duizenden mee en ook ketting en tandwielen zijn goed. 

De Givi kofferset lijkt nieuw, enkel zou ik een topcase willen maar moet nog uitzoeken of die op deze rek kan geplaatst worden.

 

Morgen langs de dienst DIV voor de aanvraag nummerplaat en met een beetje geluk deze week de komende week nog de baan op.

 

Alvast bedankt voor de adviezen en ik blijf hier nog wel een poosje plakken nu. :thumpup:

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd en vee plezier er mee!

Mbt het top koffer rek, die van Honda wordt gemonteerd op de lokatie waar nu je duo handgrepen zijn gemonteerd. Afgaande op je laatste foto moet dat passen.

 

59756945-4BD3-4E57-A2E4-7B9453DFD5D4.thumb.jpeg.8f9c75bd5ba4c39d29bd07bf2d2689b1.jpeg

 

Er staat in de rubriek “elders gespot” eentje te koop echter zonder base plate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...