Ga naar inhoud

Speedsensor vervangen


Simon1975
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Bij mijn trouwe blauwe gaat de snelheidsindicatie op en neer (niet de juiste snelheid weergevend) en dat ligt niet aan mijn rechterhand;).

Waarschijnlijk heb ik bij het schoonmaken van het voorste kettingwiel de speedsensor niet goed over de moer geplaatst en vastgezet.

Nu is dus het plastic meeneem wieltje die om de moer zit naar binnen gedrukt, deze heb ik weer terug kunnen schuiven.

 

Nu is de vraag kan ik alleen het plastic wieltje vervangen? 

Deze erop schuiven en eventueel met lijm / kit vastzetten?

 

Of ben ik nu verplicht om de hele kabel te vervangen?

 

 

speed sensor.PNG

Speed sensor VFR800VTEC.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een paar mm ruimte en het plastic deel kan dus over het asje schuiven.

Dat is waarschijnlijk bij mij gebeurt toen het 6 kantige kapje niet recht voor de moer stond uitgelijnd, als je dan de bouten vastdraait gaat het kapje dus over de as verschuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je alleen het kunststof mee vernielen, als de sensor tegen het pasvlak aanligt kloppen de afstanden gewoon.

Kan ook zijn dat de sensor stuk is, heb ik zelf een keer gehad en dan krijg je ook dat bij gelijke snelheid de wijzer af en toe naar nul en weer omhoog gaat. Is met de scope eenvoudig uit te meten.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray dank je.

 

@Rikus

Dat is denk ik dus ook gebeurd dat het plastic kapje kapot is gegaan.

Als je goed kijkt is er uit de hoeken van het plastic kapje nu dus ook stukjes uit (beginnend rond worden) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die draait zekers niet zwaar en het is ook lastig te zien of het plastic mee draait met dezelfde rpm als de moer waar hij overheen zit.

 

Rikus jij hebt wel een scope en ikke niet.

Dus mag vast wel even langs rijden om het uit te lezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Simon1975 zei:

Deze erop schuiven en eventueel met lijm / kit vastzetten?

Vastmaken aan de sensoras zou ik niet doen. De sensor zal nooit perfect uitgelijnd zijn met de uitgaande as dus en beetje speling kan gen kwaad en dat busje (teflon?) slijt er nauwelijks door.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...