Ga naar inhoud

CBR900rr sc28 cockpit op '91 VFR750 RC36


 Delen

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, Aficior zei:

Nu al benieuwd naar de After-foto's.

Hopelijk kan ik die binnenkort tonen :)

45 minuten geleden, AFS Motorparts zei:

Dat kon wel \eens een aardig uitzoekklusje worden.
Heb je een how-to ergens vandaan, of moet je alles zelf uitzoeken?
In het laatste geval moet je echt wel iemand met verstand van zaken vinden.....

Ik heb het niet kunnen vinden... Ben benieuwd of iemand het aandurft 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, RoelNL zei:

Wat zitten ervoor lampjes op de rc36 anders tov de cbr900? 

 

Licht/dim/groot

Neutraal

knippers

olie

brandstof

snelheidsmeter is die op het wiel bevestigd zoals bij de rc24 of is dat anders bij de rc36?

toerenteller

temperatuur

 

Ik kan me niet voorstellen dat er toen der tijd computer gestuurde signalen naar het dashboard doorkwamen zoals nu. Gewoon maak contacten en verder niks. Dan zou je denken dat het een kwestie is van tijd en kabels uitzoeken. prima zelf te doen alleen moet je het durven uitzoeken, met een multi met kun je al een heel eind komen.

 

Naar mijn weten is het enige verschil dat de CBR900RR geen benzine meter heeft, verder gelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet weten welke signalen wat zijn en die aan elkaar door gaan verbinden. Een schema tekening zou dan makelijk zijn omdat je dan weet welke kabel waarvoor is en je deze kan doorverbinden aan de draden van het dashboard.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

stroomschema's kan ik wel verzorgen, bij interesse.. indien je dit kenbaar maakt voor woensdagavond, kan ik het A3 papier nog inscannen donderdag (op m'n werk) indien later als woensdagavond heb je pech.. Vrijdag nl. naar de motorbeurs, dus dan ben ik niet meer in de gelegenheid deze week om ze in te scannen....

Originele wbhb van beide modellen wel aanwezig (van de rc 36/1 modeljaar 90 aanwezig, van de fireblades die van 92  (maar ook wel de 94,96,98,99,00,01,02,03,04 en nog een paar :coolsmiley:) Werkzaamheden daarentegen niet... kom nu al tijd te kort, én ik woon trouwens niet eens in Nederland :schater:..

 

Grootste probleem is denk ik je km aandrijving. Ik meen dat de 92/93 dit op het voorwiel hebben zitten (uit m'n hoofd), terwijl de vfr het van het VTW haalt.. maar dat is misschien trial by error.. betreffen i.i.g. beide wel nog 'normale' km teller kabels, echter ik denk dat er een afwijking in kan zitten..

aangepast door Tukker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou heel mooi zijn Tukker, als je de stroomschema's kan inscannen! :worshippy:

 

Kun je een eventuele afwijking in de KM meting corrigeren?

 

 

aangepast door MichelDB
Quote van voorgaande post niet nodig
Link naar reactie
Delen op andere sites

ga ik regelen.. PM je email anders even (met het bouwjaar van je VFR, heb namelijk de addendum van 91en 92 ook wel, zie ik net), scan ik ze in onder de hoogste resolutie, wat dan uiteraard meer wordt als 2 MB, zoals hier toegestaan...:huh: en email ik je ze morgen..

 

afwijking corrigeren gaat (bij mijn weten) niet. Het uitwisselen van componenten tussen modellen was niet voorzien door de Japanse ingenieurs, dus aanpassingen/correcties na fabrieksmontage zijn dan niet nodig, normaliter..

Gecorrigeerde snelheden weergeven kan niet anders dan op de km teller met plakkertjes aangeven, mijn inzien... Maar misschien valt het mee? kun je eigenlijk alleen naderhand maar controleren, door met een navigatie te gaan rijden, dan heb je een goede indicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als beide op dezelfde manier (kabels) km/h aflezen van het wiel is het enige wat je moet weten of rondje dezelfde diameter heeft, als die hetzelfde is kan je denk ik er wel vanuit gaan het goed overeenkomt(ik weet het gissen is missen maar dit soort dingen worden meestal niet bedacht door de bendenkers al denk ik dat ze gewoon een bepaalde standaard hiervoor gebruikte), tenzij de km/h afwijking in het dashboard wordt opgevangen dmv een tandwieltje daar.

 

Persoonlijk zou ik kijken of je de mogelijkheid hebt om de originele kabelstekkers te behouden dan kun je vanuit die stekkers alles doormeten zodat je eventuaal altijd nog terug kan naar origineel naar origineel, mocht het niet lukken. Vooral niks afknippen is het advies.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grootste verschil wat ik zie is dat de VFR een LI en een RE aanwijzer heeft en de CBR alleen alleen een indicator of je knippers het doen.

 

De brandstofmeter zie ik niet zitten op de CBR ook geen laag niveau brandstof.

 

De VFR heeft als ik zo kijk 3 stekkers en de CBR 1 grote stekker en 1 kleine. Denk dat het een kwestie is van goed uitzoeken welke draden waar horen en daarna lekker rijden. Zorg wel dat je alles goed waterdicht maakt!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met @RoelNL eens.

Koop 2 sub kabelbomen (worden meestal voor een paar cent aangeboden) voor het dashboard, 1 van de VFR en 1 van de CBR. Knutsel deze (op al je gemak) in elkaar, a.d.h.v. de stroomschema's, tot de kabelboom (bestaande stekkers van de VFR vanaf de hoofdkabelboom met de dashboardverlichting van de CBR) die je wilt hebben en dan kun je deze vervolgens 1 op 1 uitwisselen op basis van de bestaande stekkers, zonder 1x te hoeven te knippen in de originele kabelboom. Vervolgens dan weer origineel maken?=> enkel de gemodificeerde draadboom verwisselen voor de originele en klaar is kees (of Jay-VFR in dit geval)...

 

v.w.b. de kabelopname, dit is een VTW (VFR) versus voorwiel (CBR) opnemer. Gemakshalve ben ik er vanuit gegaan dat de omtreksnelheden niet hetzelfde zijn, maar ik heb nooit een dergelijke modificatie uitgevoerd... Het kan ook meevallen..

aangepast door Tukker
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als het te complex wordt doe het dan anders.

Koop je een Koso RX2 achtige dash (of een chinese cloon die 1/5 kost) en sluit je die aan.

Op youtube zijn er zat die zoiets hebben aangesloten, met name innde cafe racer scene is het populair en dat zijn meestal ook oude fietsen.

 

Er zijn maar een paar zaken die even wat moeite kosten:

- snelheid

- toeren

- brandstof niveau

 

De rest is allemaal plug en play want een knipperlicht is een knipperlicht, net zoals groot licht, standaard, low fuel lamp, etc.

 

Snelheid doe je met de mee geleverde sensor en magneetjes, net zoals op de mountainbike. Op het voorwiel vind ik dat niet mooi dus sluit je dat aan op het achterwiel daar waar de schijf zit, zie je het ook niet.

De afstand die de motor aflegt vul je dan in (na opmeten) in milimeters en dan kan je heel nauwekeurig de snelheid bepalen.

Daarna doe je een rit met GPS en bekijk je de afwijking op diverse snelheden en die noteer je. Je gaat dan die instelling tweaken (meer of minder mms invullen) net zolang totdat het gewoon goed in de buurt zit... Klaar !

 

Toeren pak je van de ontsteking, deden we vroeger ook al. Je kan zelf instellen wat voor een motor type het is (ivm evt afwijkende onsteking).

 

Brandstof niveau is weer een kwestie van invullen. Systeem werkt met het meten van weerstand en je zult met trial en error moeten kijken wat het beste werkt.

Als je hem volgooit kan je meten wat hij aangeeft, hetzelfde bij halfvol en bijna leeg. Dan een kwestie van rijden en kijken of het redelijk klopt en dan is het prima. Hij kan doorgaans 10 niveaus aangeven (10 schalen), dus minder nauwkeurig als de fabrieksnsetup wordt het nooit.

 

Je kan vaak ook de kleuren wisselen, je hebt de tijd en je kan een shiftlight instellen.

Als ik een andere dash wenste dan wist ik het wel !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...