Ga naar inhoud

Schommelende KM teller


Rubman
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zit met een gek probleem.

 

Mijn VFR 800 FI heeft last van een schommelend/wegvallende km aanduiding. dit heeft voor zover ik weet te maken met de speedometer joint (dat nylon busje)

Die heb ik vervangen en toen leek het euvel opgelost, echter komt het nu langzaam aan weer terug, hierdoor twijfel ik of ik deze goed heb gemonteerd (ver genoeg erop gedrukt etc.)

 

Wat er nu gebeurt is dat als ik mijn koppeling in begin te knijpen de km teller een x aantal naar beneden zakt of helemaal stil valt.

 

Is het echt een kwestie van dat busje goed monteren even opnieuw vast zetten, verder of minder ver erop drukken of is er echt een ander probleem, zoals in de elektra van het dashboard ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit de metalen kap waar de koppelingscilinder in zit wel goed op het blok gemonteerd? Als dat niet goed vast zit en/of aansluit kan de kap mogelijk in zijn geheel naar buiten bewegen als je de koppeling inknijpt, waardoor dan weer ruimte ontstaat voor de kunststof opnemer van de snelheidsmeter om van de voortandwielbout te schuiven.

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...