Ga naar inhoud

Hyperpro voorveren


Madfred999
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik naar Hyperpro in Werkendam gereden voor wat advies over de vering van mijn VFR800VTEC. 

De vering is getest, de achterschokbreker is afgesteld en is nu ook een stuk beter.

De voorkant daarentegen is niet al te best meer. Ik heb nu een setje progressieve veren besteld, samen met de goede olie. 

Monteren wordt vanwege mijn werk pas ergens eind november.

Daarna weer naar Hyperpro voor controle en evt afstellen.

Ik ben echt benieuwd hoe het sturen gaat na deze upgrade.

aangepast door Madfred999
Typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Terecht dat je nieuwsgierig bent. De verwachtingen zijn meestal hoog maar Hyperpro kan dit wel waar maken. Je gaat waarschijnlijk gevoel van comfort, door de versleten veren, missen maar je motor gaat een stuk beter sturen. De motor gaat beter luisteren naar je input tijdens het sturen. Daarnaast zal de motor ook beter de lijn volgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook Hyperpro veren voor.

Voor mij was het niet 109x beter maar 1000x beter. Zeer tevreden. Je merkt ook een beter wegcontact bijvoorbeeld op rotondes waar je de motor omgooit. Mooi strak sturen.

Als ik geld teveel had, dan had ik achter ook gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een vraag. Bij het demonteren van de seals moeten er ook een paar borg ringen los.

Deze wil ik eigenlijk vervangen, weet iemand de maat van deze ringen zodat ik ze alvast kan regelen.

aangepast door Madfred999
Typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet dat de seals er niet uit hoeven bij alleen veren en olie vervangen? En dus ook de borgringen niet.
De juiste borgringen kan je gewoon bij de Honda-dealer bestellen. Dan weet je zeker dat je de juiste maat hebt.

Het grootste verschil met nieuwe voorveren is de remweg op slecht of matig wegdek. Doordat je de band beter op de weg houdt kan je veel meer grip opbouwen voordat de band blokkeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat de keerkringen er niet persé uit hoeven, maar ik wil alles goed schoon maken en dus uit elkaar halen. 

Daarbij, er zit geen Honda dealer echt dichtbij.

De seal hebben een buiten diameter van 45 mm, dus de binnen borg ring zal iets van 47-48 mm zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek hier altijd de onderdelennummers op waarmee ik naar de dealer om de hoek ga om ze aan te schaffen https://www.ronayers.com/oemparts/l/hon/5053f5a6f870021c54be7b21/2003-vfr800-ac-parts

Daar laat ik het nummer nog eens controleren. De gangbare onderdelen kan ik meestal zo meenemen en de rest is er 1 of 2 dagen later zonder verzendkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koper is de hechtlaag voor het chroom. Als die zichtbaar is,  is het chroom dus weg. Zoals reeds hier opgemerkt, is her-verchromen duurzamer en goedkoper dan vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid. De voorpoten zijn netjes. Heb ik gepoetst met chroompoets en daarna schoongemaakt.

De 2 cm lange bus die om de voorpoot zit, die is koperkleurig.

Mijn reactie en die van Firefly kruisten elkaar 😏

Link naar reactie
Delen op andere sites

De poten zijn hardverchroomd en daarbij wordt nikkel als basis-/hechtlaag gebruikt. Het koper waar Firefly het over heeft wordt vooral gebruikt bij sierchroom en heeft buiten de hechting een belangrijkere functie in de vorm van egaliseren.

De glijbussen zijn weer een ander verhaal en horen er zo uit te zien:

71jaBoCTJmL._SX355_.jpg

 

De basis is dus koperkleurigen de coating grijs. Als die koperkleurig zijn is de coating dus weg en moeten ze vervangen worden.
https://www.ronayers.com/oemparts/a/hon/5053f5bff870021c54be7c61/front-fork

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...