Ga naar inhoud

Hyperpro voorveren


Madfred999
 Delen

Aanbevolen berichten

Er zitten twee bussen op de vorkpoot, een vaste en een die over de poot schuift.

Zoals ik het begrepen heb moet de onderste (vaste) bus aan de buitenkant grijs zijn, en de bovenste ("losse") bus moet aan de binnenkant grijs zijn. Ik dacht dat de "losse" bus de onderste was, niet dus.

De vaste bus is bij mijn motor aan de buitenkant grijs, en de "losse" bus is aan de binnenkant grijs. Dus deze zijn goed.

De olie was erg smerig, bijna zwart. Er zat in totaal (twee poten samen) iets meer dan 1 liter in, dus dat lijkt me goed.

Ik kreeg alleen bij een kant de onderste bout er niet uit, de boel draaide mee. Ook met een luchtsleutel draaide het binnenwerk mee. Dit terwijl alles nog gewoon gemonteerd was. De andere kant ging in no time uit elkaar. Ik heb de eerste zover mogelijk uit elkaar gehaald en de moer op de zuigerstang eraf gehaald. Daarna met ringen opgevuld en de moer weer aangedraaid. Nu kreeg ik de onderste bout een stukje los, moet aandraaien, bout weer een stukje los net zolang totdat de bout eruit kwam.

Ik heb nu alles schoongemaakt, de chroomlaag gepoetst en ontvet. Nieuwe koper ringetjes voor de bouten aan de onderkant gehaald, nieuwe oliekeerringen en nu wachten op de set van Hyperpro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben benieuwd of je jouw ervaring over Hyperpro (de wegligging) wilt delen. Ik ben zelf van plan om in het voorjaar voor en achter veren te vervangen op mijn vfr750f met (progressieve) veren van Hyperpro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...