Jump to content

Vtec 2004 knipperlichten reageren traag(-er)?

Recommended Posts

Hallo beste motorvrienden,

Ik heb opgemerkt dat er sinds gisterenavond meer vertraging zit op de knipperlichten na het inschakelen.

Gisterenavond dacht ik nog dat ik het mezelf in beelde maar vanmiddag was ik er zeker van.

Daarstraks even gegoogeld en toch enkele soortgelijke verhalen gevonden (CBR en een Transalp) dit hier ook last van hadden.

Ik heb gedaan wat daar bleek te werken en de schakelaar open gemaakt en gekuist. Er zat wel wat korrelige aanlading in maar niet om te zeggen dat de boel verroest was.

Ook de invloed van het koude weer of het relais zijn mogelijke oorzaken die aangehaald werden.

Ik heb alles gekuist, drooggeblazen en met een laagje contactspray de boel weer in elkaar gestopt. Resultaat... net hetzelfde.

Ik meet 12,3V stationair en 14,8V met een beetje toeren.

Ik heb wel de indruk dat er snellere respons is bij draaiende motor dan op het contact.

Alvorens het warm water opnieuw uit te vinden kom ik even mijn licht opsteken bij de verlichte geesten hier op het forum.

Graag jullie advies :)

btw, het plan was om één vd dagen enkele spiegels met Led knippers in te monteren... vandaar de focus op de knippers.

Alvast bedankt,

Bart

Contactspray is voor nood of voor wanneer het niet demontabel is voor reiniging (potmeters e.d.).
Voor de rest na schoonmaken insmeren met zuurvrije vaseline.

Doorgaans is schoonmaken wel de oplossing.

OK, net alles terug open gemaakt en nogmaals gekuist en afgewerkt met een vaseline.

Alles terug OK!

Gelijk ook even de spiegels gemonteerd. Het werkt maar er zit toch net iets teveel vibratie op.

De plastic voetjes nog wat aangedraaid, vaster durf ik niet meer, ik zou wel de originele kunnen gebruiken na aanpassing van de spiegelarmen maar dat is de laatste optie.

Het grootste 'probleem' is niet het zicht ondanks de andere vorm maar de bol tussen de arm en de spiegel. Deze is van plastic en heeft meer speling dan de originele. Ik moet nog even broeden over een permanente fix of ik koop na de winterstop een volwaardige set...= meer metaal dan plastic :)

Komende van BMW waar de knippers na een tijdje vanzelf uitgaan is het bij deze wel handig dat je in het glas melding krijgt dat ze aan het knipperen zijn.

Een snelle foto...

a105e51324307630.jpg

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...