Ga naar inhoud

Bandenmaat achter wijzigen vfr 800fi


 Delen

Aanbevolen berichten

Dat heb ik volgens mij hier nog niet eerder voorbij zien komen. Ik vermoed dat het niet gaat passen want veel ruimte is er niet. Bovendien denk ik met zekerheid te kunnen zeggen dat het stuurgedrag eerder slechter dan beter zal worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal vrijwel zeker wel passen omdat je de 190-band door de te smalle velg gaat terugknijpen naar bijna de 180-maat. De effectieve verbreding zal zo'n 5 tot 6mm zijn.
Maar het heeft alleen maar nadelen om een te brede band op een te smalle velg te zetten.
Om welke Conti gaat het? Eventueel wil ik hem wel voor je inruilen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 190-er op de originele velg gaat een misvormde band opleveren met een bijbehorend misvormd stuurgedrag.
Als je het wil omdat je toevallig nog een 190-er band hebt liggen dan kan je beter die band proberen te verkopen want anders moet je een andere velg kopen zonder garantie dat je genoeg ruimte hebt. Die andere velg is een stuk duurder dan een andere band (als er al een passende velg te vinden is voor een 190-er).
Of je laat de band er toch opleggen en mocht het passen dan kan je het zelf ervaren, sommige mensen merken nog geen verschil als er bijna een bar te weinig lucht in een band zit :huh:.
Maar als het dan toch niet lekker blijkt te sturen dan kan je alsnog een andere band kopen en ben je de montagekosten voor die 190-er ook kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, AFS Motorparts zei:

Het zal vrijwel zeker wel passen omdat je de 190-band door de te smalle velg gaat terugknijpen naar bijna de 180-maat. De effectieve verbreding zal zo'n 5 tot 6mm zijn.
Maar het heeft alleen maar nadelen om een te brede band op een te smalle velg te zetten.
Om welke Conti gaat het? Eventueel wil ik hem wel voor je inruilen.....


 

betreft een road 4 productiedatum week 41 2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen Conti maar een Michelin Pilot Road 4.

Bij Continental zal het de Road Attack heten als ik het goed heb, geen idee of die met nummers werken.

aangepast door Ray
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...