Ga naar inhoud

Lekker bezig Honda....


tourristic
 Delen

Aanbevolen berichten

Honda moet vooral zo doorgaan. Ze zullen exact het tegenovergestelde bereiken van wat ze willen en hun klanten juist wegjagen richting de concurrentie.

 

https://www.nieuwsmotor.nl/motorbranche/24726-honda-reorganiseert-nederlands-netwerk-motordealers

aangepast door tourristic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd hetzelfde liedje: importeurs en fabrikanten denken altijd heel simpel dat een groter rayon automatisch tot meer verkopen per dealer gaat leiden.

Klant heeft niets in te brengen, denken ze.........

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, zolang Honda motoren blijft maken die ik leuk vind en kan betalen, vind ik het gerommel op de achtergrond niet zo interessant.

Maar zo op het eerste gezicht vind ik dit ook niet zo'n handige actie, die zeker niet bijdraagt aan positieve pr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dream dealers... yeah, right.

Inderdaad een droom voor Honda want die dealers zijn gek genoeg een investering te doen om aan de belachelijke eisen van Honda te voldoen.

Misschien eens met Aprilia gaan praten, die hebben ook een V4.

Als ze het blok van de RSV4 als basis gebruiken voor een platform dan kunnen ze denk ik een leuke serie kunnen maken.

De supersportieve hebben ze al met de RSV4 en een naked daarvan is de Tuono. Dan een GTV4 voor de Pan rijders, een TXV4 die met een aantal verschillende mappings en 2 verschillende optie pakketten zowel de Crosstourer en de Afrika Twin rijders kunnen behagen en dan een STV4 als antwoord op de gedroomde 1000cc VFR-F.

Het enige wat we dan nog moeten missen is de betrouwbaarheid van onze geliefde Honda VFR's.

Maar als Honda er een potje van blijft maken moeten we toch iets om een V4 te blijven rijden :depressed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik een nieuwe Honda zou aanschaffen zou ik ook een dealer binnen een redelijke afstand willen, geen zin om daar een half uur voor te moeten rijden.

bij auto's is deze trend ook al aan de gang en naar mijn mening geen vooruitgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "Dream Dealers" lijkt mij ook geen goede zet om je omzet te vergroten... Als je zo een 'glamour winkel' binnen loopt weet je toch gelijk dat je de hoofdprijs gaat betalen, zowel bij aanschaf als bij onderhoud/reparatie, al dat bling-bling moet tenslotte ergens van betaald worden...

Geef mij liever maar een motorzaak waar je kunt zien dat de onderhoudsplaats het belangrijkste is en niet de nieuw-verkoop, daar heb ik meer vertrouwen in dat de service en prijzen goed zitten dan in zo'n opgedirkte "sales point" :r

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW heeft van die mooie "dreamdealer" panden met glamourwinkels; misschien laat de nieuwe motorfiets koper zich daar door verleiden? Ik denk dat behoorlijk wat kopers van nieuwe motorfietsen zich laten leiden door imago en uiterlijk vertoon; meer dan dat ze werkelijk weten wat ze nu eigenlijk kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

20 uren geleden, Bazz zei:

als ik een nieuwe Honda zou aanschaffen zou ik ook een dealer binnen een redelijke afstand willen, geen zin om daar een half uur voor te moeten rijden.

bij auto's is deze trend ook al aan de gang en naar mijn mening geen vooruitgang.

Je kunt en mag gewoon je onderhoud bij een andere motorzaak laten doen, garantie vervalt niet en met Honda hoef je daar toch nooit aanspraak te doen op garantie, bij die Duitsers (of Aprilia) daarentegen.....

 

10 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Tsja..... Voor BMW blijkt het te werken.
Die hebben zelfs dit jaar een van hun grotere dealers van hun contract ontbonden, en naast een BMW-autodealer een pand neergezet voor BMW motorfietsen.

Nou zo groot was die dealer nu ook weer niet en volop slechte reviews en klachten, maar Harry is er niet rouwig om dat z'n concullega opeens 30km verder weg komt te zitten. :D

 

aangepast door JooST
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...