Ga naar inhoud

VFR 800 Vtec 2004, Ik mag bij het clubje!


 Delen

Aanbevolen berichten

Update...

 

De nieuwe stator is gemonteerd ondertussen..

374faa1327258396.jpg

 

Helaas tijdens het testritje (droog weer) met de rechterkuip verwijderd nog steeds een geconcentreerde brandgeur ter hoogte van de spanningsregelaar. In elk geval, als je in dat kanaal gaat ruiken is er geen ontkennen aan dat er iets aan t smeulen is..

Laadspanning is netjes 14,8V op 5000t/m, 13,2V stationair en in rust 12,8V.

Ik heb dit filmpje gevonden om de SR te testen:

 

en Ik meet netjes dezelfde waarden tussen geel 1-2-3 en zwart/ rood. (al zit er bij ons nog een groene draad bij..)

Volgens deze test zou de regelaar dus niet stuk zijn?

Ik heb gisteren in alle overtuiging reeds een SR en nieuwe accu besteld omdat ik dat dat de regelaar zeker stuk zou zijn...

Ook heb ik alle stekkers nagekeken op inbranden en niks gevonden. Niet in de kopkuip en niet thv de batterij.

 

De motor rijdt goed, start goed maar ik vrees dat als ik niets doe ik binnenkort ergens met een serieus probleem aan de kant sta.

Nog iets dat ik kan nakijken?

Ik zal binnen een 2-3 tal dagen de nieuwe accu en regelaar maar proberen daar ik hem toch reeds heb gekocht.

 

Graag jullie advies

 

Groeten,

Bart

 

aangepast door Bart Bever
Link naar reactie
Delen op andere sites

En we zijn weer aan het rijden...

Nieuwe stator, nieuwe spanningsregelaar (wordt ook niet meer heet en het was wel degelijk de SR die de geur veroorzaakte wanneer deze heet werd. Ik heb geen infraroodthermometer maar ik kon er mijn hand niet op laten liggen).

De batterij dan ook maar gelijk vervangen want deze zal wel een dreun gekregen hebben.

Meteen een redelijke kost maar hopelijk nu een tijdje gerust.

 

Bedankt voor de tips en info!

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...