Bart Bever Posted December 13, 2019 Share Posted December 13, 2019 Goeiedag allen, Ik kwam tijdens het doorbladeren van deze pagina's verschillende opties tegen om de 4 knippers gelijktijdig te laten knipperen met verschillende modules en schakelaars. Ik had ook begrepen dat het kon op mijn 2004 Vtec met een 2005 schakelaar die de optie al aanwezig heeft. Ik kocht deze: Deze zit dan weer aan de rechterkant dus ik vermoed dat er naar ergens moet afgetakt worden van aan de linker kant waar de bediening op zit. Heeft iemand dit werkend gekregen en is er info over waar en wat er moet afgetakt worden? Ik heb de schakelaar nog niet binnen maar ik wil graag voorbereid zijn om deze te installeren. Alvast bedankt, Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted December 13, 2019 Share Posted December 13, 2019 De 2004 heeft al alarmlichten. De '02 heeft daar nog een lichtschakelaar, de '03 en afdekplaatje en vanaf '04 zit daar een alarmlichtschakelaar. Je hebt de motor dan waarschijnlijk gekocht met de datum eerste afgifte kenteken i.p.v. het bouwjaar als opgegeven. Het is volgens mij ook geen kwestie van een andere schakelaar monteren want die moet nog wel aangesloten worden maar daarvoor moet je het schema nakijken. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
teake Posted December 13, 2019 Share Posted December 13, 2019 Ik heb het werkend gemaakt op mijn 2003, door inderdaad een andere schakelaar, en een extra draad volgens het schema. De schakelaar bedient dan in feite zowel "linksaf" als "rechtsaf" tegelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart Bever Posted December 13, 2019 Author Share Posted December 13, 2019 Mijn Vtec is 1e maal ingeschreven in maart 2004, dus het zal dan wel een overjaarse 2003 zijn. De eigenlijke fabricatiedatum ken ik niet of die moet via het chassisnummer mss te ontcijferen zijn.. Waar hebben jullie de schema's gevonden? Ik heb de manual gedownload met enkele tekeningen maar die zijn zo onduidelijk dat ik er eigenlijk niets van kan maken. Is het kwestie van de + van beide knippers (L + R) richting de nieuwe schakelaar te trekken zoals de after market knopjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted December 13, 2019 Share Posted December 13, 2019 Vaak is middels een lettercode het productie jaar wel verstop in het VIN, maar hoe dat bij Honda motor gebeurt weet ik niet. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted December 13, 2019 Share Posted December 13, 2019 Bouwjaar staat samen met het kleurnummer op een sticker op het achterste subframe onder de buddyseat. Anders https://www.motorcyclespareparts.eu/en/honda-parts/honda-model-prefix Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart Bever Posted December 14, 2019 Author Share Posted December 14, 2019 (edited) Ondertussen heb ik dit schema gevonden... (klikken voor grote weergave) Kan het zo simpel zijn? Ik sluit de blauwe en de rode draad van de hazard schakelaar aan aan de blauwe en rode draad van de knippers en ik trek een grijs draadje bij van de hazard schakelaar naar de grijze draad van het knipperlichtrelais/ of indien beter bereikbaar naar de grijze draad van de knipperbediening op de linker stuurhelft.. Edited December 14, 2019 by Bart Bever Link to comment Share on other sites More sharing options...
teake Posted December 15, 2019 Share Posted December 15, 2019 Ik weet het niet meer in detail, maar het was inderdaad zo simpel als één extra draad trekken van links naar rechts (of andersom). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart Bever Posted December 18, 2019 Author Share Posted December 18, 2019 Hier nog eentje voor een een zacht prijsje... https://www.benl.ebay.be/itm/HONDA-VFR-800-V4-VTEC-2005-ORIGINAL-RIGHT-SWITCHGEAR-START-STOP-THROTTLE-CABLES/124001377107?hash=item1cdf0edb53:g:FOYAAOSwKlxd6jPr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts