Ga naar inhoud

4 knipperlichten gelijktijdig, filerijden


 Delen

Aanbevolen berichten

Goeiedag allen,

 

Ik kwam tijdens het doorbladeren van deze pagina's verschillende opties tegen om de 4 knippers gelijktijdig te laten knipperen met verschillende modules en schakelaars. Ik had ook begrepen dat het kon op mijn 2004 Vtec met een 2005 schakelaar die de optie al aanwezig heeft.

Ik kocht deze:

image.png.ff5893e2d3e2731dfc7e0a9f390ad7f5.png

 

Deze zit dan weer aan de rechterkant dus ik vermoed dat er naar ergens moet afgetakt worden van aan de linker kant waar de bediening op zit.

 

Heeft iemand dit werkend gekregen en is er info over waar en wat er moet afgetakt worden?

Ik heb de schakelaar nog niet binnen maar ik wil graag voorbereid zijn om deze te installeren.

 

Alvast bedankt,

Bart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2004 heeft al alarmlichten.

De '02 heeft daar nog een lichtschakelaar, de '03 en afdekplaatje en vanaf '04 zit daar een alarmlichtschakelaar.

Je hebt de motor dan waarschijnlijk gekocht met de datum eerste afgifte kenteken i.p.v. het bouwjaar als opgegeven.

Het is volgens mij ook geen kwestie van een andere schakelaar monteren want die moet nog wel aangesloten worden maar daarvoor moet je het schema nakijken.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het werkend gemaakt op mijn 2003, door inderdaad een andere schakelaar, en een extra draad volgens het schema.

De schakelaar bedient dan in feite zowel "linksaf" als "rechtsaf" tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Vtec is 1e maal ingeschreven in maart 2004, dus het zal dan wel een overjaarse 2003 zijn.

De eigenlijke fabricatiedatum ken ik niet of die moet via het chassisnummer mss te ontcijferen zijn..

 

Waar hebben jullie de schema's gevonden? Ik heb de manual gedownload met enkele tekeningen maar die zijn zo onduidelijk dat ik er eigenlijk niets van kan maken.

Is het kwestie van de + van beide knippers (L + R) richting de nieuwe schakelaar te trekken zoals de after market knopjes?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik dit schema gevonden... (klikken voor grote weergave)

1437381327819629.jpg

Kan het zo simpel zijn?

Ik sluit de blauwe en de rode draad van de hazard schakelaar aan aan de blauwe en rode draad van de knippers en ik trek een grijs draadje bij van de hazard schakelaar naar de grijze draad van het knipperlichtrelais/ of indien beter bereikbaar naar de grijze draad van de knipperbediening op de linker stuurhelft..

aangepast door Bart Bever
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...