Ga naar inhoud

Welke remvloeistof


Ries
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 17-12-2019 om 08:18, VFRikus zei:

Action en aanverwante handelaren doen vaak in overjarige spullen en dat moet je met remvloeistof nou net niet hebben. Dat verouderd al in afgesloten verpakking.

VFRikus

 

Ik heb die mening ook lang gehad, en hoewel dit geld voor een hoop producten, en ik ook nog steeds van mening ben dat kwaliteit meestal een x bedrag geld kost

 

Heb er Vd week 3 flessen g12 koelvloeistof gehaald voor 2,- pltr daar staat echt prod datum in 2019 op. 

 

@ ts remvloeistof zou ik alleen toch voor een gerenommeerd merk gaan net als motorolie, ook zit er onderling bij dot4 ook nog wel eens verschil in kookpunt, je hebt een soort high performance dot4 en normale zegmaar 

 

Gr Rolf 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lukt al met goed sportief door de Eiffel te rijden.

Goed laat remmen bergaf bij haarspeldbochten en dan is het geen probleem om die nieuwe DOT4 aan de kook te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag mij of iemand überhaupt wel eens vapour lock heeft gehad hier, en zo ja wat dan de oorzaak was. 

Dot 4 is prima en als je deze van Gastrol neemt de super dot 4, dan is het kookpunt hoger als de 5.1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met lomp remmen in de bergen /bv eifel krijg je dat best wel voor elkaar, maar op de vlakke weg met je wel echt gaan racen wil je dat lukken. 

 

Ik denk daarnaast als je de juiste blokken en schijven gebruikt dat er ook minder hitte naar de remvloeistof wordt afgevoerd, en dit minder snel zal optreden. 

 

Ik heb ebc schijven met trackday blokken erop bij m'n vfr, dit geeft een betere bite dan standaard schijven/blokken en vergt ook minder remkracht van je and voor de zelfde vertraging, ook afgelopen juni op Zandvoort met een hete dag kan je daar prima mee uit de voeten, en dat was met dot4 van 2,5 jaar oud toen niets van gemerkt dat de vloeistof richting kookpunt ging. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Heb nu dot 4 fully synthetic gekocht maar kan dit zonder problemen in het remsysteem?

Het geen wat er nu in zit is dot 4 maar weet niet of het half of full synthetic is.

 

Gr Ries

 

 

20200102_125326.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even in het werkplaats handboek gekeken voor het stappenplan verversen remvloeistof.

Hier staat beschreven dat er rechts achter de tank ook een ontluchter moet zitten.

Voor de accu zit er wel een maar aan de rechterkant niet?   

Weet iemand hoe dit zit?

In een eerder topik staat een reactie voor de volgorde verversen olie maar in het handboek staat het anders of maakt dit niet uit?

image.png.bceeafc30f7c668aa1d85e52a0726e6f.png

 

Gr Ries

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als je de normale procedure volgt, krijg je toch nooit alle oude vloeistof uit de remklauwen? Zowel de aansluiting als de ontluchtingsnippel zit boven op de klauw, dus pomp je vloeistof alleen door de kamer van de bovenste remzuiger, lijkt me? De middelste heeft een aparte nippel maar de vloeistof in de onderste 'kamer' blijft toch gewoon op z'n plaats? Om het goed te doen zou je de klauw dan eerst goed tegen de schijf aan moeten drukken om de kamers zoveel mogelijk te legen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuigers terug drukken is inderdaad een probaat middel om snel te kunnen verversen, maar dat de aansluiting boven op zit wil niet zeggen dat hij ook boven in de cilinder uit komt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker waar, Rikus. Maar bij de RC46 Nissin klauw lijkt de onderste 'kamer' wel te worden overgeslagen. Edit: Het circuit van de middelste zuiger is hiervan uiteraard volledig gescheiden.

Klauw.JPG

aangepast door V4hier
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...