Ga naar inhoud

[Leesvoer] Honda VFR800 (eng)


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

tsja, er is elders al vaak gediscussieerd over de teloorgang van de VFR, naar mijn idee heeft Honda gewoon een verkeerde afslag genomen met de enkele inzet op de 1200

en hebben ze het 'geprobeerd' te repareren met een gefacelifte 800F maar die bood te weinig vernieuwing als je het mij vraagt.... de kenners lieten zich niet bedotten met 'oude wijn in nieuwe zakken' ! ;)

 

nu moeten wij natuurlijk niet de illusie hebben dat wij in ons kleine landje van invloed kunnen zijn, want wij tellen qua aantallen natuurlijk helemaal niet mee in verhouding tot de wereldmarkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd weer leuk zo'n stukje te lezen. 

 

Het verbaast me niet dat de laatste 800 geen groot verkoop succes is geworden.

Hij is gewoon te weinig vernieuwend geweest tov de concurrentie. 

 

Kwa techniek mist hij gewoon een aantal dingen die de concurrentie toen wel deed, interessantere kleuren, hij mist een upside down voorvork, uitlaat is erg 'standaard' en zo zijn er nog een aantal van die kleine puntjes....

 

Maar belangrijkste is en blijft naar mijn mening toch het vermogen, je kan anno 2014/2019 niet meer aankomen met 110 pk die de 98er ook al had, je bent 20 jaar verder inmiddels, en natuurlijk is er in de rij dinamiek echt wel verbetering gemaakt, en ik weet dondersgoed dat 3 kwart van de rijders nooit het volle potentieel kwa vermogen eruit gaat halen, maar de concurrentie biedt wel vergelijkbare motoren aan met 20 of 30 pk meer... 

 

Dus ja dan moet je 't hebben van een beperkt aantal klanten die voor jouw aanbod kiezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...