Ga naar inhoud

Dashboard = hysterische kerstverlichting


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb eigenlijk sinds 2 weken na het insteken van nieuwe LED's in het dashboard wat problemen met mijn verlichting.

 

Alles doet het, maar gaat tijdens rijden uit en knippert ook uit en aan als een hysterische kerstboom. Dit is uiteraard niet de bedoeling en ik wil er het liefst ook zsm vanaf.

Maar waar kan het allemaal aan liggen, ik vermoed zelf de LED's gezien ik van elk ledje de pootjes een beetje heb moeten verbuigen om ze überhaupt werkend te krijgen, maar voor ik weer alles opnieuw ga aansluiten wil ik uitsluiten dat ik niet nieuwe LED's koop om hetzelfde issue te houden. Ook heb ik nog 2 reguliere lampjes erin zitten die geen issues geven dus dat het echt de LED's zelf zijn lijkt mij de meest logische verklaring.

Kan het bijvoorbeeld aan de bekabeling liggen of zelfs de Spanningsregelaar (verder 0 issues behalve een wegvallende km teller bij koppeling inknijpen, maar dat is aan de speedometer joint die ik beter moet monteren)

 

Als ik zou doormeten of het aan de spanningsregelaar ligt, welk punt kan ik het beste op meten.

 

Nu heb ik nieuwe LED's met goede reviews gevonden, echter zijn dit can-bus versies en ik vraag mij af of dit gewoon werkt gezien er geen can-bus is op de 800FI

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn alleen de LED's en qua snelheid is het aan uit flikkeren of wegvallen en paar min later weer even aan.

Of als ik toeter of groot licht aanzet weer aan en dan paar km later weer uit.

Niet echt een vast patroon, het is ook all over het dashboard dus niet 1 helft ofzo.

 

Wat betreft LED's zijn het zulke jongens.
image.png.46d5fac8fd3f765b0ea6484cc6028859.png
 

aangepast door Rubman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees, dan zou ik het in de spanning zoeken. Als je de mogelijkheid hebt dan zou ik eerst de spanning meten die uit de spanningsregelaar komt.

Mogelijk hebben deze ledjes moeite met een wat hogere spanning omdat ze bij het aandoen van het grootlicht weer gaan branden. Bij het aanzetten van het grootlicht zakt de spanning iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou het dus ook echt aan de LED's kunnen liggen, het zijn goedkope troep dingen die ik gekregen heb. (althans ze voelen goedkoop aan)

Kans dat het met wat kwalitatief betere LED's ook meteen opgelost is dus. Ik verwacht niet de SR zelf gezien ik verder nul issues heb die je normaliter met een SR hoort.

aangepast door MichelDB
Onnodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb je het antwoord zelf al gegeven.

Je hebt de pootjes moeten verbuigen en alleen die lampjes hebben een probleem.

1 + 1 = ?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar voordat ik de hele voorkant er weer af sloop wilde ik eerst kijken of er niet meer aan de hand kan zijn door info inwinnen bij de knappe koppen hier.

Enkel de SR vervangen is een sneller klusje dan hele dashboard eruit halen waarbij de hele voorkuip eraf moet.

ik ga het gewoon even doen van de week, heb hem toch niet nodig voor woon-werk en dan zien we daarna wel verder.

 

Nog 1 ding, werken LED'met can-bus aansluiting gewoon op een reguliere aansluiting of gaat dit issues geven?

aangepast door MichelDB
Onnodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

LED met CAN-BUS heeft alleen een weerstand extra die voorkomt dat moeten met CAN-BUS foutmeldingen geven. De VFR heeft tot op heden nog geen CAN-BUS dus dat heb je niet nodig maar problemen geest het niet.

Wel even de maatvoering in de gaten houden want die weerstand moet wel ergens zitten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde maar dan met de 12V spotjes in huis. Alles vervangen door LED en knippert ook. Ik heb dat ondervangen door er een transformator voor te zetten met minder vermogen. Simpel via koning googel gezocht.

Dus eigenlijk in lijn met wat crossrunner ook beschrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat meer voor het "flikkeren" is, ook wel hyperflashing genoemd geloof ik.

Dit is echt aan of uit voor langere tijd alsof er steeds een contactje los gaat

aangepast door MichelDB
Onnodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn hier al verschillende met die lampjes vervangen voor LED en jij bent de eerste met het probleem maar ook de eerste waarbij ik hoor dat de pinnetjes vetbogen moesten worden.

Ik bedenk dus nog steeds de LED's zelf.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Om toch even een schopje te geven.

Inmiddels in vrijwel het hele dashboard andere LED verlichting gehangen en ook dat geeft toch wat issues. flikkert aan en uit valt weg gedurende rit etc.

 

Kan het zijn dat de houders gewoon wat liefde nodig hebben samen met de contactpunten op het dashboard zelf? Want heb er nu 3 verschillende types led in zitten en zelfs de huidige canbus varianten (zonder losse pootjes) geven problemen, al moet ik zeggen wel het minste van allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...