Jump to content

Voltmetertje


Anton
 Share

Recommended Posts

 

Zo hij zit er in en werkt ook nog [emoji3][emoji3]

 

539a0516a266b0c4ec595a308f7d0078.jpg

 

 

 

 

 

Edited by Arno71
foto en tekst onder elkaar gezet
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Staat rechtstreeks op accu en je ziet de spanning ook beetje varierenals meer of minder gas geeft

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het ook zonder gedaan... ook helemaal niet bij stil gestaan maar onder foute omstandigheden zou het wel eens fout kunnen gaan.

Ik heb ondertussen alles in huis om het eerstdaags in orde te maken.

 

Cheers!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Heb er ook 1 liggen die er binnenkort in komt. Op dezelfde plaats. Maar ik wil m aan het stadslicht koppelen. Daarmee meet ik dan alleen spanning als het stadslicht brandt maar dat maakt me niet zo veel uit. Wat ik belangrijker vind is dat ik op deze manier niet aan de originele bedrading hoef te knoeien. Ik heb nog wat stekkers liggen waarmee ik eenvoudig een "tussenstukje met aftakking" kan maken aan de stekker van het stadslicht. 

Link to comment
Share on other sites

Was best wel ff passen en meten want zoveel ruimte heb je daar achter niet. Heb uiteindelijk van karton een mal gemaakt zodat ik precies kon uitvogelen waar die beste zat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

30 minuten geleden, VFR Albert zei:

Heb er ook 1 liggen die er binnenkort in komt. Op dezelfde plaats. Maar ik wil m aan het stadslicht koppelen. Daarmee meet ik dan alleen spanning als het stadslicht brandt maar dat maakt me niet zo veel uit. Wat ik belangrijker vind is dat ik op deze manier niet aan de originele bedrading hoef te knoeien. Ik heb nog wat stekkers liggen waarmee ik eenvoudig een "tussenstukje met aftakking" kan maken aan de stekker van het stadslicht. 

Dat is nogal tegenstrijdig. Je maakt een tussenstukje met aftakking zonder te knoeien aan de originele bedrading :scratchchin:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik koppel de stekker van het stadslicht los, en zet er een stukje tussen, dus met 2 stekkers. Op die manier hoef ik geen originele stekkers los te knippen (= te vernielen). Het kan dan altijd weer naar originele staat teruggebouwd worden. 

Link to comment
Share on other sites

Dat lijkt een mooie oplossing maar ik denk dat op een nette manier solderen een betere oplossing is.
Stekkers kunnen corroderen dus je kan het beste zo min mogelijk stekkerverbindingen hebben.

Waar wil je de meter plaatsen? Als je hem inbouwt kan je al niet meer terug naar origineel zonder het onderdeel te vervangen waar de meter in is gebouwd.
Netjes aan de kabelboom werken is geen geknoei en bij verkoop zit er alleen maar een extra accessoire op en mensen zijn gek op accessoires en gadgets. Ook genoeg mensen die niet technisch onderlegd zijn die juist blij zijn dat ze zoiets niet zelf hoeven te regelen.

Link to comment
Share on other sites

Wat ik me afvraag, mijne zit rechtstreeks opde accu, als je hem aansluit via je stadslicht.
Geeft het metertje dan wel de juiste waarde aan ? Of maakt dat niet aan.
Motor heeft overigens 7 dagen stil gestaan met metertje nog aan en starte gewoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

De mijne gaat pas wat aangeven als het licht aangaat, wat ie dan aangeeft is de accuspanning op dat moment. Dat vind ik prima. Dat ik geen accuspanning zie als het licht uit is maakt me niet uit. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Create New...