Ga naar inhoud

BWE bochtenset 1999


Daimster
 Delen

Aanbevolen berichten

Ook geen problemen gehad met de einddemper van Motad op een BWE bochtenset... ziet er allemaal netjes uit dat  RVS
Het paste allemaal prima. Op de bwe site werd ook gesteld dat nagenoeg alle aftermarket én origineel, natuurlijk, past. Had daar ook geen hard hoofd in. De tapeind bouten waren de grootste uitdagingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aj mooi! Ja die tapeinden is idd een drama met BWE.. niet alleen hun pakkingen zijn dikker ook de flens staat verder af van de pijpuiteinde. Heeft wel wat spierkracht nodig om op z’n plek te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dus check,

Na alle upgrades: KN filter, flapper en pair, bwe bochtenset én sportdemper toch tot de conclusie gekomen dat eea niet meer in harmony was.
Motor liep toch niet helemaal lekker.

Móest het gewoon weten en dus de motor op een testbank gezet. Daar kwam uit dat de motor te rijk liep vanaf 6000rpm.

Kon 2 dingen doen. Ecu laten flashen (wat dus niet mogelijk is op de 5e generatie 98/99) vanwege 8bit computer etc oid.

Of een Powercommander/ Rapidbike waarbij de laatste de prijs ri €700,- zou gaan voor zelf learning. 700 vond ik weer teveel.

Eerst op zoek gegaan naar 2e hands powercommander voor een vfr800, Vergeet dat maar.

Toen price wise een PC gevonden voor €350,-, nieuw, wist alleen niet of ik nou een pc3 of pc5 moest hebben maar ik moest het hebben want zo rijden gaf me geen genoegdoening.

Bij bestelling kon ik mijn setup doorgeven en helaas pas afgelopen week binnengekregen, een Pc5 dus. Setup stond netjes op de doos dus ik dacht even de kabels routen, aansluiten en klaar. Dus zo gezegd en ik stukje rijden. Bleek het nagenoeg hetzelfde te zijn dan wel slechter te zijn.

Pret was gewoon weg. Motor reed gewoon niet goed en met name dus vanaf 6000rpm.

Toch nog maar even goed de instructies lezen. Oh, ik moest ook het programma downloaden op mijn laptop om zo de mappen te kunnen laden en aan te passen?!

Terwijl de Pc5 is geïnstalleerd op de motor, kan ik de laptop direct aansluiten en haalt de map op die geladen is.

*Vfr800 2009 stock filter stockexhaust?? *

Tandjes, das een verkeerde map en er stond verder ook niets op. Niets van mijn doorgegeven setup terwijl dat wel op de doos stond. Klojo's...

Na het registreren op de site van powercommander kon ik alle tune maps downloaden. (geen hotmail gebruiken want je kan dan niet bevestigen) Die van mij stond op de laatste pagina, als laatste onderaan.

Vfr800 98/99 stock or knfilter, full erion exhaust.

Dat móet hem zijn. 1 simpele knop om te downloaden, 1 knop om te laden. Usb los, zadel dicht en rijden...

Tering, allememachies, dit is hoe het moet rijden met deze setup. Ben weer helemaal happy en moto rijdt als nooit tevoren.

Vandaag op koningsdag even wat meer gereden en ja, this is it!

Heerlijk janken en het rijdt gewoon lekker vol. Geweldig om al die nekken te zien draaien. Binnenkort een filmpje hiervan.

Dus ja, een powercommander doet degelijk wat en de voorgemaakte mappen zijn oké. Nee, het zal niet honder procent zijn maar het laden van mappen gaat zo makkelijk en de bijgeleverde uitleg van de parameters is duidelijk genoeg om eea zelf aan te passen.

Feel free to ask!

Gr
19f1bf35d586d02736394811093e298a.jpge61d4645cc89412afa49e75ac33ce6f1.jpg

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan natuurlijk geluk hebben met een downloadmap, maar aangezien geen 2 motoren hetzelfde zijn is dat wel heel veel geluk.
Finetuning op een Dynobank bij iemand die er verstand van heeft kan een behoorlijk verschil betekeken, met name in de rijbaarheid van het geheel. De motor wordt er met name veel soepeler van...... Maar goed, ik snap ook dat je die extra (ca.) 250 Euro niet extra wil uitgeven als dit al goed genoeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om eens te lezen wat jou persoonlijke ervaring is, ook met een gedownload mapping bestand, is de gas response het aan/uit reactie zegmaar ook verbeterd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gas response is goed handelbaar. Kan het goed doseren zonder dat het bokt. Ik wacht nog op een gopro te leen om een videootje te schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dit is een map van de bank tot de cell afgesteld.

De gedownloade map had ruimte voor verbetering en dit is het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond de tuner ook.

Had hij nog niet eerder gezien. Met recht een interceptor want ik intercept ze allemaal de m**der.

[emoji16]

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...