Ga naar inhoud

Kleding plannen?


VFpiotR
 Delen

Aanbevolen berichten

In navolging van de grote show-off; 

 

wellicht leuk om het eens te hebben over wat voor grote kleding plannen/wensen jullie hebben voor de komende tijd. Heb je iets op het oog of zoek je wellicht iets specifieks op de beurs?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slim gedacht @VFpiotR want ergens off-topic gaan gaat toch vaak even door en dan moeten de modjes weer ingrijpen :39:

Ik zal dan maar aftrappen want ik was misschien wel de hoofdverantwoordelijke van het off-topic aldaar :blush:

 

31-12-2016 heb ik mijn CT opgehaald bij de dealer en ik had bij de aanschaf ook de kleding en helm voor een zacht prijsje erin onderhandeld dus die set is nu ondertussen alweer 4 jaar oud. Ik had niet het duurste gekozen om de onderhandelingen niet teveel uit te persen want dat kan slecht uitpakken als je beroep moet doen op de garantie wat ik ook heb moeten doen i.v.m. kromme remschijven maar dat is een ander verhaal.

Met mijn kilometers kan je het vergelijken met een dubbele levensduur. De broek laat wat vocht door in het kruis bij stevige regen mede door het water wat via de tank daar terecht komt maar het blijft bij klam dus het valt nog mee. De jas is een gelamineerde en had een prijskaartje van €250, deze is nog steeds waterdicht maar bij de jas zijn er wat stiksels die los beginnen te laten en zelf naaien komt de waterdichtheid niet ten goede en laten doen is de jas niet meer waard want hoe lang blijft hij nog waterdicht?

 

Dan de opties:

Ten eerste wacht ik de beurs even af en ik weet niet of ik ze voorgaande jaren over het hoofd heb gezien of dat ze nu pas op de beurs staan omdat ze nu ook een winkel in Nederland hebben maar Louis staat er ook en daar heb ik ook 2 opties gevonden.
Ik ben een echte Nederlander want ik wil wel kwaliteit maar niet teveel betalen en bij Louis heb ik qua voorselectie alleen daar die combinatie gevonden dus mooi dat ze op de beurs staan.
Zoals aangegeven zijn de problemen met de huidige set niet groot dus ik heb tot de trip van september om een nieuwe set te vinden en bij Louis heb ik ook regelmatig kortingen die op kunnen lopen tot €100 in de prijs waar ik in uitkom. Ik heb tot morgen nog een code voor €20 korting bij een aankoop van €99 en €50 bij een aankoop van €299 maar 1 of 2 keer per jaar is er ook een bon van €100 bij wanneer je €399 uitgeeft en daar kom ik met een set wel aan dus een beurskorting moet en heel goed zijn en ook nog op wat ik wil.

Ik wil dus een laminaat of soortgelijk want ik wil niet meer een volzuigende buitenlaag omdat dat lang duurt met drogen en ook zorgt voor extra kou. Om maar niet te spreken van de vervelende natte boorden .
Ook wil ik dus beslist niet een uitneembare regenliner wat dus de aanleiding was van het off-topic in het aankopen show off topic want...
Je zit dan dus in principe met een losse regenjas wat ik dus beslist niet wil in een textielpak, daarvoor heb ik een leren jack, en ik snap het voordeel dan ook vooral niet omdat je dus een losse regenjas hebt waar je ook nog eens de buitenjas voor uit moet doen (lekker als je overvallen wordt door een bui) en behalve een enkele buitenlaag die zich vol zuigt heb je een complete jas die dat doet want de comfortlaag wordt dus ook zeiknat.
 

De gegadigden:

H1-Buese-Grado-schwarz-212375_210_19.JPG

Nadeel is dat hij weer zwart is en met de warmere zomers lijkt me een wat lichtere kleur wel aangenaam.
Moet er nog een broek bij zoeken maar Büse heeft vast ook wel een broek die erbij past met dezelfde kenmerken.

 

H1-Vanucci-TANAMI-II-GRAU-ANT-ORANGE-212

 

En de bijhorende broek.

H1-Vanucci-TANAMI-II-GRAU-ANT-ORANGE-211

 

Die laatste heeft een teflon behandeling gehad en is daarom waterafstotend (naast een membraan) en vuilafstotend.
Het is dus ook een echt allroad gericht pak.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Ray zei:

Slim gedacht @VFpiotR want ergens off-topic gaan gaat toch vaak even door en dan moeten de modjes weer ingrijpen :39:

Ik zal dan maar aftrappen want ik was misschien wel de hoofdverantwoordelijke van het off-topic aldaar :blush:

 

Ik stond al op het punt om te splitsen... :coolsmiley:

 

 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus eind vorig jaar deze Rev'it Defender GTX Pro jas kunnen scoren in grijs/rood met de nu al legendarische losse Gore-Tex binnenvoering.

Mijn andere jassen zijn zwart en dat is de afgelopen hete zomers niet echt goed bevallen, daarnaast val je met zo'n jas nog minder op.

Deze jas heeft ook behoorlijk wat ventilatiemogelijkheden.

 

Tijdens de aankomende Motorbeurs hoop ik een bijpassende broek te kunnen scoren. Dan wel met een vaste regenvoering maar wel met directe ventilatie op de huid, niet op het Gore-Tex membraam.

176944ad-b8bc-4f7a-b378-ff1b48e3f9c8.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gooi het hele idee van opvallen maar overboord.
Lichte kleding in de strijd tegen de brandende zon is echt het enige voordeel. Mensen zijn tegenwoordig teveel met andere zaken bezig en wie niet kijkt kan niets zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah opvallen blijft een ding... mijn pakken zijn altijd zwart geweest, nog steeds, maar die lichtere pakken van rev’it zien er erg netjes uit moet ik zeggen. 
 

ray die zwarte is de grado toch? Hebben ook gepast en vond hem wel erg lekker zitten. Had alleen net iets minder ventilatie mogelijkheden. Is overigens ook in een hele deftige lichtere Kleurcombinatie verkrijgbaar in de winkel in Tilburg. Mijn nieuwe broek is wel een grado, volledig waterdicht en met aparte thermovoering, zit prima. 
typisch allroad die laatste, gaaf die kleuren zo. 
 

over kortingen gesproken, ik kreeg in de Louis winkel nu 75 eu korting op mijn pak en het was al afgeprijsd want het verschil met de originele totaalprijs was nu 120 eu. 
hoe zijn de ervaringen met de motorbeurs? Zelf nooit naar kleding gekeken daar en ik hoor stiekem wisselende verhalen over de prijzen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is de Grado maar die Vanucci set staat wel op de eerste plaats op het moment en de kleuren passen ook nog eens goed bij de motor.

Mijn Louis winkel is Aachen want daar rij ik in 3 kwartier via een leuke binnendoor route naartoe terwijl ik naar Tilburg een dik uur over de snelweg aan het kachelen ben.

Ik heb verder geen ervaring met de beurs want ik kom pas sinds 2014 op de beurs omdat ik toen in het bestuur terecht ben gekomen en daar 1 dag de club vertegenwoordig.
Tussendoor kan ik wel even een rondje doen maar heb in die tijd nog geen kleding nodig gehad.
Wel heb ik de indruk dat het vooral een outlet is waar de aanbiedingen vooral de modellen van afgelopen jaar zijn maar die Vanucci set is er volgens mij al sinds 2018.
Ik heb geen tijd om uitgebreid te gaan shoppen maar ik heb ook nog geen haast en zoals gezegd krijg ik nog wel een keer kortingsbonnen waar ik 100 of misschien wel 120 euro korting kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Ray said:

Gooi het hele idee van opvallen maar overboord.
Mensen zijn tegenwoordig teveel met andere zaken bezig en wie niet kijkt kan niets zien.

Hahahaha, laat mij nu nog enige hoop in de mensheid in het verkeer houden! :coolsmiley:
Het is zeker geen wondermiddel, daarvan ben ik me bewust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent veiliger als je die hoop laat varen en volledig op jezelf vertrouwd.
Ik had een aantal jaren geleden eens een compleet fluoriserend gele jas gekocht zodat ik als afsluitende rijder bij ritten van mijn eigen forum die ik destijds had geen hesje meer aan hoefde om herkend te worden met de gedachte dat het wellicht ook een voordeel zou zijn bij het woon-werk rijden wat ik toen nog deed (ik werk nu nog maar 850 meter van huis) het hele jaar door.

Al die tijd dat ik die jas heb gedragen is er geen enkel moment geweest dat ik enig verschil merkte met het zwart wat ik voorheen droeg maar ik moet wel zeggen dat ik zelden problemen had en nog steeds niet heb dat ze me zien.
Mijn voorkeur voor dat lichtere pak is om 2 redenen en dat is de brandende zon in de zomer en het is bewust niet de lichtere versie omdat je op deze kleur ook niet elke zandvlek ziet die je off-road kan oplopen.
Ik heb ook LED lampen maar niet om beter gezien te worden maar om zelf beter te zien omdat ik nog wel eens in het donker op achteraf weggetjes terechtkom.

aangepast door Arno71
typfout(en) aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik. Voor werk heb ik met alles op de motor gereden wat kan en mag knipperen/flitsen/draaien en toeteren met meerdere tonen inclusief motorkleding vol met reflectie.

Ook dan, vooral in (Oost) Duitsland, Zien ze je op de één of andere manier niet altijd en of hebben ze geen idee wat ze met die kennis moeten doen.

 

Dat was een mooie/spannende tijd. :) Het was ook meer cynisch bedoeld. Gelukkig zie je sommige situaties al lang van te voren aankomen en hoef je er niet van te schrikken zoals deze keer:

 

 

 

(Toch denk ik dat iets meer opvallende kleding of kleding met meer contrast niet tegen je zal werken voor wat betreft zichtbaarheid/veiligheid waarbij alle kleine beetjes kunnen helpen, je moet er alleen niet alleen op vertrouwen maar daar zijn we allemaal al wel een keer achtergekomen tijdens een rit.)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-2-2020 om 13:30, Ray zei:

Ik ben een echte Nederlander want ik wil wel kwaliteit maar niet teveel betalen

Mag ik een tip geven?
Als je veel km's rijdt kun je beter niet besparen op kleding. Want wel kwaliteit én goedkoop is over het algemeen een grote tegenstrijdigheid.

Zowel Vanucci als Büse zijn gewoon geen kwaliteitsmerken, vandaar ook de prijzen. Voor de hobbyrijder is het prima spul maar ik heb bij collega's en vrienden gezien hoe snel dit soort merken al af zijn zeker bij intensief gebruik. Loslatende naden, defecte ritsen, niet plakkende klittenband en heel snel niet meer waterdicht.

Het kan natuurlijk ook een keuze zijn; je koopt elke 2-3 jaar een goedkoop pak of je gaat voor duur en doet er met gemak 6-8 jaar mee (bij >15.00km per jaar). 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb ik prima ervaring met beide merken.

2 keer een broek van Büse gehad die toch zeker 5 jaar meegingen, de laatste iets minder maar bij een schuiver met 120km kan je het niet kwalijk nemen dat hij niet meer waterdicht is.
De vanucci laarzen hebben het ook bijna 5 jaar volgehouden en begonnen toen in zware regen iets vocht door te laten maar nog steeds geen kletsnatte voeten. Deze hebben de schuiver wel overleefd want die had ik toen net een jaar en zijn pas kort geleden vervangen.

Ik hoef geen 8 jaar met kleding te doen, een jaar of 5 is prima want dan kan ik als ik weer eens wat nieuws uitprobeer zoals ik nu wat meer off-road wil  dan kan ik op zo'n moment als nodig ook meteen de kledingkeuze aanpassen op het gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben deze keer voor kwaliteit gegaan.

Via marktplaats een 1 jaar oude Rukka Energator jas gekocht.

Ziet er als nieuw uit.

De aangeritste kol is erg comfortabel.

 

Rukka-Energater-Textile-Jacket_5_75212_722_R_990_Energater_Jacke.thumb.jpg.2c2ade9997cda490e181a6def37ad02f.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat ik bijzonder verrast ben door wat er aan stoffen pakken te krijgen is irt leer.. had (met mijn beperkte kennis van motorkleding) altijd de gedachte dat het beetje van die  “baggy” windvanger kleding was maar na het woon-werk van deze week met de straffe wind is het me niks tegengevallen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-2-2020 om 21:18, JooST zei:

 

Loslatende naden, defecte ritsen, niet plakkende klittenband en heel snel niet meer waterdicht.

 

 

Hmmmmm. (Ik herken in ieder geval 2 van de 4 opgegeven punten.

Mischien toch maar eens naar jou toe rijden. Zo ver is dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...