Ga naar inhoud

Nieuwste versie Garmin Express installeert niet.


 Delen

Aanbevolen berichten

All.

 

Er is iets raars aan de hand. Bij het starten van de huidige 6.20.0.0 versie van Express verschijnt het bericht dat versie 6.21.0.0 beschikbaar is.

 

Als ik dan kies voor "Nu Installeren" verdwijnt de running versie en krijg ik heel even een schermpje met daarin een initialiseren balkje te zien gevolgd door de vraag of er wijzigingen op de PC aangebracht mogen worden.

 

Na op ja geklikt te hebben gebeurt er vervolgens helemaal niets meer.....

Ik heb de 6.21.0.0 versie vervolgens van de Garmin site gedownload en als ik die run dan gebeurt er precies het zelfde.

 

Heeft iemand anders ook deze symptomen maw. zit er een probleem in de 6.21.0.0 versie of zit er toch aan mijn kant iets verkeerd?

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het starten duurde even maar de installatie is gewoon geslaagd.
Ik heb alleen die bevestiging om te installeren uit staan want dat is onzin, ik klik niet voor niets op een installatiebestand.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de 6.21 gisteren of vandaag probleemloos kunnen installeren. Geen verklaring voor dit probleem, maar ik vermoed dat het lokaal zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens geprobeerd om in het configuratiescherm en dan "Programma's en onderdelen" de oude versie('s) te verwijderen en dan de nieuwe te installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties mannen! 👍🏻
 

Hmmm. :glare: Ben dus blijkbaar de enige die hier last van heeft.... Vanmiddag maar eens in duiken.

 

@Ray Daar zat ik ook al aan te denken. Misschien is er bij de upgrade naar 6.20 iets niet helemaal goed gegaan. Eerst maar eens kijken of ik het zonder verwijderen van 6.20 op kan lossen (wil altijd graag weten wat de oorzaak van  een probleem is).

Ik meld me weer als 6.21 draait.

 

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, 6.21 draait. Gewoon via het standaard upgrade proces dat eerst een tig aantal keren naks, noppes, nada deed.

 

Na op het gebied van services van alles en nog wat geprobeerd te hebben en na de zoveelste keer "opnieuw opstarten" de laptop gewoon een flinke poos met rust gelaten want wie weet is er een proces/service van Express op de achtergrond de nieuwe versie aan het downloaden? (er was 'wat' netwerkactiviteit te zien)

 

Een dik uur later ging de laptop automatisch in slaapstand maw er draaide niks (meer?) dus vooruit dan maar weer: Nog maar een keer "opnieuw opstarten" met de bedoeling om daarna 6.20 te deïnstalleren en vervolgens maar proberen de gedownloade 6.21 handmatig te installeren.
Ik log opnieuw aan en wat dacht je wat? Is de 6.21 versie al druk bezig met installeren...... :tease:

Schiet mij maar in een ka......

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bevestigingsmeldingen om installaties toe te staan geven soms een enorme vertraging heb ik al wel eens eerder gemerkt. Mogelijk dat rechtermuisknop op het installatie bestand en vervolgens "uitvoeren als administrator" minder problemen had veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zal moeilijk gaan want je hebt namelijk geen installatiebestand. Het hele upgrade proces draait vanuit de “oude” Express versie op het moment dat je die start. Wat wel kan is de oude versie met admin rechten starten maar dat was in mijn geval blijkbaar niet nodig want de upgrade draaide om een voor mij onverklaarbare reden plotsklaps.

 

Het rare is trouwens dat de upgrade naar versie 6.20 (Volgens mij was die in februari) vlekkeloos is gegaan. Het enige wat ik kan verzinnen, is dat de Garmin server waar de upgrade in de achtergrond vanaf gehaald moet worden “gewoon” een poos niet thuis heeft gegeven waardoor het hele proces in een soort van time-out terecht is gekomen.

aangepast door crossrunner
quoten van voorgaand bericht niet nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in je instellingen die bevestigingsmeldingen uitschakelen. Is altijd 1 van de eerste dingen die ik doe wanneer ik een nieuwe laptop heb of om andere reden een verse installatie.
Maar Garmin Express staat niet bekend om de vlekkeloosheid. Zelf ook al eens een probleem gehad met een update, bij mij miste ineens een onderdeel dus ik moet het wel handmatig verwijderen en opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 2020.3 op zumo ging goed, maar nu al 2x een foutmelding met de update van de kaart in basecamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor foutmelding?
Ik heb 'm er al een tijd op staan maar geen enkel probleem en ben half Europa al afgeweest in deze versie (voorbereiding op de Balkan trip).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tijdens het updaten ,wat er fout ging wordt niet vermeld ,na 3 x opnieuw installeren stond hij erop ,ik vermoed dat de accu van de garmin te leeg was ,dat is bij de 396 een probleem wat ik begreep van Bert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Deze week ben ik er achter gekomen dat Garmin Express verantwoordelijk is voor performantieproblemen op mijn Windows 10 laptop. Ik heb al enkele maanden het probleem dat de WMI (Windows Management Instrumentation) service tot meer dan 40% van het processorgebruik inpalmt, waardoor de boel natuurlijk flink vertraagt. Alleen door de WMI-service af te sluiten en weer op te laten starten loopt mijn pc normaal. Totnogtoe had ik geen idee welk proces dit veroorzaakte. Nu wilde ik nog een keer tracks van mijn oude Garmin Quest importeren (die heeft een tweede leven gekregen op mijn mountainbike) en dat wilde niet lukken. Omdat ik de indruk kreeg dat Garmin Express, dat na het opstarten continu op de achtergrond draait, telkens de communicatie met de Quest kidnapte, probeerde ik het met Garmin Express volledig uitgeschakeld (dus ook de achtergrondprocessen). En wat denk je, niet alleen werkt de verbinding met de Quest weer vlekkeloos, maar ook mijn issue met het WMI bleek opgelost.

Het is me nu wel duidelijk dat Garmin Express, ook al werkt het programma op zich bij mij goed,  een lastig beestje is dat ook vanuit de achtergrond voor rare problemen kan zorgen. Hopelijk heeft iemand er ooit iets aan. Ik start Garmin Express in alle geval alleen nog op als ik het nodig heb.

aangepast door knalselder
processorgebruik in plaats van geheugengebruik
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...