Ga naar inhoud

Ultrasoonreiniger


Vince
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik heb van mijn VFR (‘91) de carburateurs er afgehaald. Doel is om deze te laten ultrasoon reinigen. Is er iemand binnen de club die een adresje heeft in de buurt van Amersfoort om de carburateurs te laten reinigen? Of is er iemand die zelf zo’n machine heeft? Ben benieuwd naar jullie reacties. 

117D778C-96A9-4E65-8554-3DC3EBF98749.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ze zelf ook goed schoonmaken. Koop wat carb reiniger en luchtspray bij de automaterialen zaak en ga al je sproeiers na, kijk goed of ze volledig open zijn en probeer ook te kijken of je een kleine naald hebt waarmee je de gaatjes mee kan doorprikken mochten ze niet open zijn. Ultrasoon is leuk maar niet echt een must. Ik het vind het zonde van mijn centen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Roel, dank voor je reactie. Ik heb een revisieset gekocht met allemaal nieuwe sproeiers. Hoe groot is de kans dan dat er inwendig in de carburateurs nog iets zit wat nog los komen? 

aangepast door JeFour
Hele voorafgaande post quoten is niet nodig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nieuwe sproeiers hebt is het eigenlijk helemaal niet nodig, gewoon goed schoonmaken en daarna de koppen monteren. Gewoon 1 voor 1 schoonmaken en onderdeeltjes vernieuwen, je ziet zelf snel genoeg of iets vies of niet. Kijk wel even goed uit met de zeefjes, deze zijn niet heel sterk meer na x jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liep de motor slecht, of was de carb erg vies? Dan zou ik, zeker als ze er al af liggen, ultrasoon laten reinigen, alle poorten worden dan iig schoon.

Ultrasoon reinigen kost je paar tientjes, gewoon bij de dealer om de hoek.

Liep de motor nog goed dan is dat niet echt noodzakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-3-2020 om 07:45, JooST zei:

Liep de motor slecht, of was de carb erg vies? Dan zou ik, zeker als ze er al af liggen, ultrasoon laten reinigen, alle poorten worden dan iig schoon.

Ultrasoon reinigen kost je paar tientjes, gewoon bij de dealer om de hoek.

Liep de motor nog goed dan is dat niet echt noodzakelijk.

Motor liep best goed alleen leek hij op bepaald toerental een beetje in te houden. Ga nu met carb reiniger en perslucht aan de gang en met de revisieset hoop ik op een mooi resultaat 👍🏼

Op 16-3-2020 om 14:39, RoelNL zei:

Als je nieuwe sproeiers hebt is het eigenlijk helemaal niet nodig, gewoon goed schoonmaken en daarna de koppen monteren. Gewoon 1 voor 1 schoonmaken en onderdeeltjes vernieuwen, je ziet zelf snel genoeg of iets vies of niet. Kijk wel even goed uit met de zeefjes, deze zijn niet heel sterk meer na x jaren.

Thanx voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vince,

 

Als je twijfels hebt zou ik zeker de carb's ultrasoon laten reinigen.

Het ALLERBESTE adres daarvoor is hier wijd en zijd bekend en bevindt zich in Zwolle, ene Johan :yes:

Je kan ook met je set naar Motorhuis de Valkenier in Barneveld gaan. Kom ik al >20 jaar, ben daar ondanks geen Honda-dealer altijd goed en prettig geholpen. Kost idd iets van €25.

Succes,

Arthur

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Op basis van alle adviezen heb ik uiteindelijk gekozen om de carburateurs eerst te reinigen met carburateur reiniger en schoon te spuiten met perslucht. Nieuwe sproeiersets erin en alles gemonteerd. Resultaat: de VFR gaat ouderwets weer als een raket 🚀

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha.

Jammer eigenlijk dat je hem niet hebt laten reinigen. Je komt met perslucht nooit op alle plekken en intern zit veel rotzooi. Maar mooi dat hij goed loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik wel meevallen, heb bij mijn rc24 ook alle sproeiers, pakkingen en O-ringen vervangen. Ja kan echt wel goed schoonmaken met die carb reiniger en borsteltjes. Bij mij liep die op 2 cilinders waarvan  1 cilinder het niet deed vanwege elektra en de ander was door brandstof. Als er 1x weer vloeistof transsport is wordt het vanzelf beter en weer schoner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het toen als complete unit gereinigd of 1 voor 1? Zijn de sproeiers toen vervangen of is er niks vervangen en alleen schoongemaakt?

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het niet zo gek als alles erin gegaan is want het maakt ook alles aan de buitenkant schoon, zeker als je de ook nog de steun erin gedaan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...