Ga naar inhoud

Veren RC26


Joël
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Wegens overstap naar een Tracer 900 ben ik hier al even niet meer geweest, (ik lees nog met veel plezier een aantal topics mee) maar nu heb ik toch weer een VFR in de schuur staan. Een redelijk mooie VFR700 RC26. Ik heb momenteel de voorpoten uit elkaar omdat de keerringen lek zijn, en heb er een paar nieuwe Wirth veren bij gekregen waarop staat dat deze in een RC24 zouden moeten passen (en volgens mij dus ook in een RC26). Na het demonteren blijkt dat de originele veren 105mm korter zijn dan de Wirth veren. De spacers van de RC26 zijn 198mm lang dus deze weg laten gaat niet. Volgens mij zijn er 4 opties:

1. Het past maar ik zie iets over het hoofd

2. De veren van een RC26 en RC24 zijn niet uitwisselbaar

3. Ik moet vervangende spacers hebben

4. De verkeerde veren zijn geleverd

 

Wie o wie heeft er een idee wat het zou zijn of hoe ik er achter kan komen hoe het zit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gaan voor optie 2 en 4. Aangezien we toch allemaal thuis zitten/werken kun je best even een uurtje snoepen opzoek naar informatie. Mocht je het niet kunnen vinden zou ik het proberen om via Hyperpro erachter te komen wat mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

De poten van de rc24 en de rc26 zijn gelijk.

 

De rc24 II het model van 88-89 heeft een 41 mm voorvork. Het zou kunnen, dat de veren daar voor bedoeld zijn.

 

Bij de normale progressieve veren sets voor de rc 24 zijn de vervangende veren langer en komt de spacer te vervallen. Soms is het wel even goed samenpersen, omdat de veren er wat onder druk in moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren bedankt. Duidelijk. Het is dus optie 4, verkeerde veren. Voor een RC24II zou inderdaad kunnen, dat ga ik nog even uitpluizen.

 

Volgens de service handleiding (staat de minimale lengte in) hoef ik ze nog lang niet te vervangen dus de originele gaan er terug in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...