Ga naar inhoud

lekker dan, na twee dagen accu leeg


VFR Owner
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds een week ongeveer mijn vfr800vtec abs opgehaald. Deze heeft nu ca. 150km weg onder mijn voeten. Sinds het corona virus heeft hij 3 dagen in de tuin gestaan. Wilde ik hem gisteren starten, accu leeg. Na een nieuwe lader erop te hebben gezet met alle mogelijke opties, was hij savonds weer vol.

Had hem tussentijds nog een keer geprobeerd te starten en dat deed hij. Spanning was gezakt tot ca. 11,9 volt. Na het oplader stond deze op 13,5V. Tijdens het draaien van de motor staat deze op 14,6V. Als ik groot licht aan zet zakt deze naar 14,1V.

Ik heb nog garantie op de fiets dus zit te denken aan even terug naar de motorzaak? Want mijn oude vfr met lithium ion accu starteĀ  na 2 maanden nog wel.

Of zou er iets anders aan de hand zijn? Leeglopen?sluiting? ik zal zo nog even de spanning meten na een nachtje stilstaan.

Heb net de spanning gemeten staat op 12,9V na ca. 12 uur buiten te hebben gestaan

groet,

Rene.

aangepast door VFR Owner
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk moet je teruggaan.
Heb je de laadspanning gemeten bij warme motor?
Veel spanningsregelaars gaan pas de mist in zodra ze warm zijn, en geven dan koud een perfecte waarde.

Maar waarschijnlijk is ofwel de accu defect, ofwel er loopt een lekstroom in jouw motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTEC heeft weinig tot geen problemen met de SR, dus vrij zeker accu defect.

Motorzaak heeft vast een tester waar ze dit mee kunnen meten.

Hoe lang had de lader er op gezeten toen hij al weer wilde starten? Een slechte accu is niet alleen snel leeg, maar ook snel opgeladen.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...