Ga naar inhoud

Ervaringen schadeherstel bedrijven omg. Groningen


VFRfan
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo, ik weet niet of dit topic in de juiste categorie staat, maar ik heb een schade vraag.

Helaas ben ik gister onderuit gegaan op de snelweg. Op het klaverblad rechtdoor het gras in geschoten. Op veel rug/spierpijn na zelf gelukkig geen schade. De motor wel. Kuipdelen gekrast, gescheurd en stukken afgebroken. Technisch lijkt hij in orde, behalve dat het schakelen naar zijn 2 nu opeens lastig gaat (gaat naar neutraal ipv 2 en moet flink kracht zetten met mijn voet om hem in de 2 de krijgen) en bij het remmen trilt het stuur (remschijf?)

Godzijdank ben ik goed verzekerd! Nu ben ik op zoek naar een goed schadeherstelbedrijf, omgeving Groningen, om haar weer helemaal netjes te krijgen. Is er iemand die tips heeft? Zelf zat ik te denken aan Motoport Assen. Ik vind het wel belangrijk dat alles netjes gerepareerd wordt met originele onderdelen. Het liefst nieuwe kuipdelen, maar waar nodig spuiten.

Alle handige tips m.b.t. welk herstelbedrijf/garage zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig ben je er zelf goed afgekomen.

Ik heb met spuitwerk goede ervaringen met am schadeherstel in ten boer.

Voor de technische reparaties zul je dan naar een garage moeten denk ik.

http://amschadeherstel.nl/auto-motor-schadeherstel/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij doen ook veel schadeherstel.
De afstand is niet echt een probleem, wij hebben een ophaalservice.
Alleen terugrijden vanuit Purmerend zal je zelf moeten doen.
Bij ons krijg je als clublid korting op alle onderdelen, ook origineel, en natuurlijk ook op arbeidsloon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, crossrunner zei:

Gelukkig ben je er zelf goed afgekomen.

Ik heb met spuitwerk goede ervaringen met am schadeherstel in ten boer.

Voor de technische reparaties zul je dan naar een garage moeten denk ik.

http://amschadeherstel.nl/auto-motor-schadeherstel/

Ja gelukkig wel! En veel geleerd. Ik denk dat ik dan toch naar Motoport Assen ga, om hem meteen technisch te laten nakijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien daarvan zijn met name de kuipdelen niet meer leverbaar, weet ik uit ervaring.

Ik ben zelf vorig jaar met zo ongeveer de laatste sticker voor een zijkap aan de haal gegaan. Lag toen nog eentje als new old stock op zonder bij Hans van Wijk. De andere kant heb ik hem moeten afplakken alvorens ik kon spuiten.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-3-2020 om 13:53, V4hier zei:

Sterkte man! Wel grote kans dat de motor economisch TL is...

Je hebt gelijk. Motor is total loss. Kan de sleutels inleveren. Echt balen :(  Komende tijd even rustig aan doen en kijken voor een andere motor. Misschien wordt het wel een CBR600F o.i.d. En misschien verstandig toch even te beginnen met een wat lichtere motor. Ik wou zo graag een VFR. Maar wat ik merkte bij dit exemplaar, in het weekje dat ik hem heb mogen rijden, is dat hij in de lage toeren (onder 3000 toeren) in de 1e,2e en 3e versnelling heel erg bokt. En ook een flink aan-uit gevoel. Dit leverde mij wat gestunt op op de rotondes (Op de koppeling op trekken, maar hoe zet je dan je richtingaanwijzer aan/uit?). Heb er een flesje Forte 1 in gegooid, maar mocht niet baten. Ik heb hier en daar gelezen dat dit een karaktertrekje van de VFR is. Niet echt handig als beginnersmotor. 

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets meer snelheid in een lage versnelling en je hebt nergens last van op de rotonde. De pair en flapper mod hadden het bokkerige gevoel wel weg kunnen nemen maar helaas te laat. Veel succes met je nieuwe keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer zeg. Succes met de afhandeling en het uitzoeken van iets nieuws.

 

Zoek anders een vfr750, die zijn véél beter dan die 800's. 😉

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer hoor. Geen optimale start van je motorcarriëre. Maar je kan nu weer opnieuw beginnen, dat is dan weer positief. Ik raad je aan tijdens de proefrit op de volgende motor die je ziet zitten vooral te letten op de punten die jou in negatieve zin opvielen aan de VFR. Doe het rustig aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-4-2020 om 16:31, voodoo zei:

Jammer zeg. Succes met de afhandeling en het uitzoeken van iets nieuws.

 

Zoek anders een vfr750, die zijn véél beter dan die 800's. 😉

En waarom dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-4-2020 om 22:29, V4hier zei:

Jammer hoor. Geen optimale start van je motorcarriëre. Maar je kan nu weer opnieuw beginnen, dat is dan weer positief. Ik raad je aan tijdens de proefrit op de volgende motor die je ziet zitten vooral te letten op de punten die jou in negatieve zin opvielen aan de VFR. Doe het rustig aan.

Inderdaad. Ik ga nu rustig de tijd nemen en eens wat proefritten maken op verschillende motoren. En het 'praktische' combineren met wat ik mooi vind. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed neem de tijd... zonde van je fiets want het is een mooie machine.

niet om je te dwingen om aan boord te blijven maar; 

mijn vfr avontuur is ook maar net begonnen met een ‘92 VFR 750 F, heerlijke motor die me tot nu toe echt vies mee valt. Je hebt ook wijd verkrijgbaar de wat jongere modellen die echt wel heel goed zijn en waarbij de onderdelen wat makkelijker voorhanden zijn als bij de ‘92...

 

your choice

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...