Ga naar inhoud

Start probleem


Arno71
 Delen

Aanbevolen berichten

Het weer rijklaar maken van mijn VFR na een lange stilstand loopt niet geheel naar wens.

Ik vermoed dat de brandstoftoevoer ergens (door) wordt geblokkeerd alleen is mijn vraag waar?

 

Wat ik reeds heb gedaan:

- oude brandstof verwijderd, nieuwe (95/shell) er in.

- brandstofleidingen geflushed

- Injectie rail/rack geflushed en gecontroleerd op blokades 

- brandstoffilter vervangen

- injectoren gereinigd (ultrasoon), nieuwe filtertjes er op en laten testen op een testbank. Goede flow.

- bougies vervangen (lag al in de planning)

- brandstof pomp lijkt het te doen maar op voorhand bij Garfield een 2e besteld als back-up.

 

Ik heb druk op de injectoren alleen kan ik niet meten hoeveel omdat ik niet over het juiste gereedschap beschik.

Als ik met carbcleaner over de inlaatklepppen spuit dan pakt hij even 2 tellen op om weer te stoppen.

Zoals gezegd ergens stagneert de fuel flow.

Een kort filmpje van het aanzetten van het contact en starten mocht dat helpen.

https://youtu.be/0rxdOHrglKM

Advies is welkom voordat ik te veel ga meten/vervangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft jouw model een "fuel pressure regulator"?

Die wordt door VTR1000SP eigenaren als probleem geval gemeld.

 

Zo ja, dan beschrijf ik de test procedure wel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet wat er nog meer aan de motor gedaan is en probeer dingen uit te sluiten, een defecte Omval schakelaar of soms verkeerd om gemonteerd. 

De beroemde rode schakelaar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, 748cc zei:
Heeft jouw model een "fuel pressure regulator"?
Zo ja, dan beschrijf ik de test procedure wel.


Die was ik vergeten er bij te zetten.
Ik had nog een gasklep huis (2004) liggen met fuel rail.
Ik heb de fuel pressure regulator er op gehad maar dat loste het probleem niet op. Ik heb wel luchtdruk op het slangetje aan de onderzijde.

Misschien dat door de stilstand het membraan in de valve verhard door de troep in de peut van tegenwoordig?

Stuur maar wat je hebt, wie weet.

 

16 minuten geleden, Cock zei:
Weet niet wat er nog meer aan de motor gedaan is en probeer dingen uit te sluiten, een defecte Omval schakelaar of soms verkeerd om gemonteerd. De beroemde rode schakelaar? 


De killswitch & omval schakelaar heb ik al uitgesloten. Anders had ik geen verbranding met carbcleaner lijkt me.

Er is verders niks aan gesleuteld anders dan het verwijderen van het luchtfilterhuis en aanverwante artikelen om de SV ff te checken. Echter zo ver ben ik niet eens gekomen. 

Ik zal de multimeter er morgen bij pakken en volgens de wphb fuel componenten doormeten en vergelijken met de waardes in de manual.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh nee want de Omval schakelaar sluit dacht ik de brandstoftoevoer af (of was het nu de ontsteking) en dan zou hij lopen op de carb cleaner en niet op brandstof. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Arno71 zei:

nieuwe (95/shell) er in

Heb je hem al zo verwaarloosd en dan gun je hem niet eens een premium?
Weet je zeker dat het ontbreekt aan een fuel flow en niet een vonk?
Je kan er eens een extra (auto) accu aan hangen. Kan soms net wat meer startpower geven (ervaring met een ZXR 750) na langere stilstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal onderstaand lijstje ook ff afwerken.
Daar wordt de bank angle sensor ook genoemd:

5c514c31f2f6f72c5291dd16f8ad3b45.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Ray zei:

Heb je hem al zo verwaarloosd en dan gun je hem niet eens een premium?
Weet je zeker dat het ontbreekt aan een fuel flow en niet een vonk?
Je kan er eens een extra (auto) accu aan hangen. Kan soms net wat meer startpower geven (ervaring met een ZXR 750) na langere stilstand.

Verwaarloosd vind ik wat overdreven. De reden tot lange stilstand is een keuze die ik genomen heb op basis factoren die ik hier niet verder  wil bespreken ;)

 

Accu is een nieuwe (via vfroem). 95/98, moet niks uitmaken in dit geval. 

Vonk is er, anders zou de motor niet lopen met carbcleaner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook wel eens aan een Honda  met Hiss op de reparatie tafel gehad, en heel lang lopen zoeken waarom hij het niet deed, bleek een nagemaakte reserve sleutel zonder Hiss te zijn, dan ben je ook wel effe bezig tot er een lichtje gaat branden. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij maakt 98 tegenover 95 wel verschil.
De 95 is E10 en heeft een lagere calorische waarde, of heb je nog een pomp die naast de E10 nog een 9 E5 heeft?
Ik wil niet de discussie hier ook opstarten over het E10 verhaal maar mogelijk moet hij eerst fatsoenlijk lopen voor je er een E10 in gooit, eenmaal lopend kan de ECU wellicht wat aanpassen om de lagere calorische waarde te compenseren.

Misschien wat ver gezocht maar het dichtbij zoeken heeft nog geen oplossing geboden.

En ik weet dat je lange tijd niet in de gelegenheid bent geweest om te rijden dus dat "verwaarloosd" moet je met een korreltje zout nemen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen een tankje 98 halen, Mocht dat niks opleveren dan gaat dat de auto in ;)

Niet geschoten is altijd mis maar zou wel bijzonder zijn dat het dan wel werkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel een leuke test, werkt het dan wel weten we meteen hoe beroerd die E10 is... of als het niet werkt dat het op dat gebied dus geen verschil maakt :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht dat niet zo zijn, dan hoort het PGM-Fi lampje toch een code af te geven?

Ik meet ze morgen iig ff voor de zekerheid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...