Ga naar inhoud

VTEC '05 verbrande stator / verbrande stekkers + waar aankopen?


Nick91
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ja inderdaad terug een topic over stator/spanningsregelaar... Heb al een aantal topics van de zovelen doorgelezen maar ik had toch nog wat vraagjes.

 

Info over de moto:

Vfr800 Vtec 2005 met +- 60.000km

 

Bij deze even uitleggen wat er aan de hand is (opgepast ik ben een leek in electriciteit!) :) .

De problemen begonnen een aantal weken geleden de moto had al een weekje of 2 stilgestaan en wou hem eens starten, noppes.

Accu had te weinig kracht, ik dacht ja kan gebeuren staat al even stil en het is winter...dus aan de druppellader voor een nacht.

Dag erna lader eraf, vlotjes gestart en gaan werken.

Na de shift wou ik starten...noppes terug te zwak, motor aangelopen en terug naar huis.

Nogmaals de druppellader aangehangen maar nu voor 3 dagen, afgekoppeld en dag erna terug goed gestart en kort ritje en na de stop terug hetzelfde... SH*T!

 

Tja niet veel ervaring met elektriciteit dus dacht ok de accu vervangen he.

Nieuwe accu besteld en bij het plaatsen van deze viel mijn oog op de volgende 2 punten:

-De 30a zekering NAAST het startrelais was stuk + de isolatie onder de witte connector was bruin geblakerd dus heel warm geweest => meteen op het net eens gezocht en vond gelijkaardige gevallen.

Hier raden ze aan om een betere kwaliteit zekeringhouder te plaatsen die beter tegen de hitte kan + de witte connector te verwijderen en rechtstreeks te solderen. Dat laatste heb ik al gedaan + de zekering vervangen.

-Dan de rode connector van het startrelais zelf is ook warm geweest want er is ook een beetje isolatie gesmolten van de stekker zelf, niet zo hard als de witte connector maar toch... raar.

Iemand gelijkaardige problemen ervaren? Tips wat te doen/oorzaak ervan?

 

Dan heb ik de accu geplaatst en meteen de multimeter erbij gehaald.