Ga naar inhoud

vfr1200f uitlaat. Tips tricks en aanraders?


Afgnamedz
 Delen

Aanbevolen berichten

De E-keur is nodig en toch iets anders dan CE denk ik. Normaal staat er op de uitlaat één van onderstaande referenties die afhankelijk zijn waar de uitlaat gekeurd werd dacht ik. Mijn vraag is dus of de DAM uitlaten zulk E-nummer hebben.

E1 Duitsland
E2 Frankrijk
E3 Italie
E4 Nederland
E5 Zweden
E6 Belgie
E7 Hongarije
E8 Tsechoslowakije (bestaat dat nog?)
E9 Spanje
E10 Joegoslavie (bestaat dat nog?)
E11 Groot-Britannie
E12 Oostenrijk
E13 Luxemburg
E14 Zwitserland
E16 Noorwegen
E17 Finland
E18 Denemarken
E19 Roemenie
E20 Polen

Link naar reactie
Delen op andere sites

CE staat voor Conformité Européenne, wat zoveel betekent als in overeenstemming met de Europese regelgeving oftewel E keur.
Dat het met een E staat aangegeven is puur om met het cijfer erbij aan te kunnen geven waar deze gekeurd is.
Bij uitlaten hoort er ook nog een certificaat met bijbehorend nummer bij die aangeeft
dat die E keur ook voor die specifieke motor hoort want een uitlaat kan een E keur hebben maar niet goedgekeurd zijn voor jouw motor. Dus nooit een uitlaat kopen omdat er een E keur op staat maar altijd controleren dat die E keur ook voor jouw motor geldt.
Een demper is vaak standaard en wordt merk/type gebonden door de linkpijp maar die demper met linkpijp moet dus voor elke type afzonderlijk gehomologeerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het EU land van keuring maakt weinig uit. Zo werd het EC - approval certificate voor de VFR 12000F Akrapovic uitlaat gekeurd en afgeleverd in Ierland.Ook kreeg de uitlaat in Duitsland een TUV goedkeuring. Nochtans is Akrapovic een Sloveense uitlaatspecialist. 

Vermoedelijk shoppen de producenten ook rond naar de goedkoopste keuring. Ierland staat oa bekend voor zijn voordelige bedrijfsbelastingen. Uit het document lijkt het wel dat Duitsland een bijkomende TUV keuring vraagt boven de EC keuring.

 

https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.net/ImageServer/Apim2media/Documents/312/2c790a5805894281bf1c5fafdb9881e7.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn topper destijds was de demper van het Amerikaanse Competition Werkes. 
Kort, heftig soundje ...maar idd niet goedgekeurd voor de Europese markt.

28701107_1605737266182877_6916603781829805404_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=x4EC9QXT4u4AX_NXvc1&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=2a877d4211b16aca96bfe6f50e677257&oe=5FADFED1


image.jpeg.11b14b4a1e4866170cc552d4b3039179.jpeg

aangepast door Paske
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...